۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۸۲۷۷۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

شرکت در انتخابات وظیفه ای سیاسی، شرعی و ملی است

شرکت در انتخابات وظیفه ای سیاسی، شرعی و ملی است
نماینده خبرگان شرکت در انتخابات را وظیفه سیاسی، شرعی و ملی دانست و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب تقویت نظام اسلامی و تأمین امنیت همه جانبه کشور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رأی گفت: حضور مردم در انتخابات یک تکلیف شرعی بوده و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی سبب تقویت نظام اسلامی، حاکمیت اسلامی، اصل ولایت فقیه و تأمین امنیت همه جانبه کشور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: هرگونه تساهل و غفلتی و عدم مشارکت در انتخابات سبب تضعیف نظام، حاکمیت ولایت فقیه و به مخاطره انداختن امنیت کشور است.

وی با بیان اینکه مستند و دلیل قوی و شرعی لزوم شرکت در انتخابات بسیار روشن است، افرود: برخی مطرح می کنند که در فقه عنوانی به نام شرکت در انتخابات نداریم که حکم به وجوب یا حکم حرمت ترک آن شود، در حالی که شرایط کنونی به گونه ای است که شرکت در انتخابات دفاع از کیان و امنیت کشور، حفظ نظام اسلامی محسوب می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر کشور مورد هجمه حمله دشمنان قرار گیرد، جان، اموال و ناموس، استقلال، شرافت، امنیت کشور به مخاطره و در معرض خطر قرار گیرد، طبق احکام اسلامی، ایستادگی و دفاع بر تمام مردم کشور واجب است و فرقی میان زن و مرد، بالغ و غیر بالغ وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار کرد: دفاع از امنیت، حیثیت و کرامت استقلال ملت یک امر عقلانی، شرعی و ضروری و فوری است، از این رو حضور پرشور و مشارکت حداکثری سبب تقویت نظام اسلامی خواهد شد.

وی با بیان اینکه صریح نظرات مراجع عظام تقلید وجوب شرکت در انتخابات است، افزود: مراجع عظام تقلید بدون پشتوانه فقهی و عقلی حکمی را صادر نمی کنند و افرادی که شک و شبهه در این زمینه دارند، باید در نظرات دیدگاه های و خود تأمل و تجدید نظر کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیاری از مراجع عصر حاضر، حضرات آیات امام خمینی(ره)، گلپیایگانی، اراکی، مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی و بقیه مراجع عظام تقلید شرکت در انتخابات را یک امر لازم و ضروری و تخلف از آن را حرام و معصیت دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه شرکت در انتخابات به عنوان واجب ملی، سیاسی محسوب می شود، افزود: امیدوارم مردم با حضور پرشکوه و پرشور در پای صندوق های رأی و با انتخاب نامزد اصلح حماسه بزرگ ملی را رقم بزنند./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
به امید پیروزی حق علیه باطل
0
0