۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۸۲۷۸۸

دعوت مراکز و نهاد‌های حوزوی، از مردم جهت حضور پرشور در انتخابات

دعوت مراکز و نهاد‌های حوزوی، از مردم جهت حضور پرشور در انتخابات
جمعی از مراکز و نهاد‌های حوزوی با صدور بیانیه های جداگانه بر حضور پرشور و مشاکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جمعی از مراکز و نهاد‌های حوزوی با صدور بیانیه های جداگانه بر حضور پرشور و مشاکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کردند.

متن بیانیه های به این شرح است:

دعوت مراکز و نهاد‌های حوزوی، از مردم جهت حضور پرشور در انتخابات

دعوت مجلس خبرگان رهبری از مردم برای حضور پرشور در انتخابات

در آستانه برگزاری سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری، این مجلس با صدور بیانیه ای از عموم شریف ایران اسلامی برای حضور پرشور در انتخابات 28 خرداد دعوت به عمل آورد.

متن بیانیه مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخاب، چه انتخابات رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات خبرگان … در صحنه باشند» صحیفه امام، ج 21، ص 421

28 خردادماه، روز عمل به وصیت مؤکد بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) است که پیوسته بر شرکت در انتخابات سفارش می کردند و آن را وظیفه شرعی آحاد ملت می دانستند.

با توجه به اینکه انتخابات در نظام اسلامی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، همه باید نسبت به آن که سرنوشت کشور را می‌سازد، حساس باشند و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن، تلاش کنند.

تردیدی نیست که انتخابات، نماد مشارکت ملی مردم در سرنوشت خود و فرصتی کم نظیر برای رقم زدن آینده ای بهتر برای کشور عزیزمان ایران است. حال که آزمون تاریخی دیگری در پیش روی ملت فهیم ما قرار دارد، «مشارکت حداکثری» و حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوقهای رأی، جلوه ای دیگر از استحکام پایه های مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نمودی دیگر از مسؤولیت شناسی و تعهد ایرانی - اسلامی مردم به نمایش خواهد گزارد و با انتخاب فردی «شایسته» به کمال خواهد رسید ان شاءالله.

از آنجا که حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب هوشمندانه از سوی آحاد مردم، علاج دردهای مزمن کشور است، مجلس خبرگان رهبری از عموم مردم شریف و گروههای سیاسی، دعوت می کند که ضمن مشارکت در عرصه انتخابات، فردی دین باور، انقلابی و توانمند که بتواند با استفاده از ظرفیت های داخلی و بکارگیری نیروهای متعهد و متخصص، کشورمان را به پیش ببرد برای ریاست جمهوری و افرادی لایق، دردآشنا و مسؤولیت شناس را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا و علمای در طراز انقلاب اسلامی را در حوزه هایی که انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان در آنجا برگزار می شود برای عضویت در این مجلس با عظمت برگزینند. بی شک حضور پرصلابت مردم در انتخابات علاوه بر اینکه حق قانونی آحاد جامعه است به معنای حمایت از آرمانهای امام راحل عظیم الشأن، پاسداشت خون شهیدان و لبیک به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) مبنی بر دعوت به «حضور حداکثری» در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز هست و مسؤولیت دولتمردان را در خدمت خالصانه به این ملت فداکار مضاعف می نماید.

احمد جنتی

رییس مجلس خبرگان رهبری

دعوت مراکز و نهاد‌های حوزوی، از مردم جهت حضور پرشور در انتخابات

راه برون‌رفت از مشکلات، انتخابات و شرکت گسترده پای صندوق‌های رأی است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه شماره یک در خصوص انتخابات بر مشارکت حداکثری، همبستگی و وحدت کلمه امت اسلامی تأکید کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی:

«انتخابات تزریق خون تازه در کالبد نظام جمهوری اسلامی است، تجدیدقوا و تجدید نیرو برای ملت است...» 1394/11/19

انتخابات جلوه‌ای از حیات جامعه است، نماد حضور و مشارکت بانشاط مردمی است و به تعبیر حضرت امام (قدس سره) شرکت در انتخابات وظیفه الهی، ملی و انسانی است. (62/12/14)

انتخابات را باید مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری دانست؛ بر این اساس تحقق اراده مردم در نظام را باید در بستر انتخابات جستجو کرد.

انتخابات دارای دو نقش است؛ یک‌ نقش آن به تحقق آرمان‌های این نظام و انقلاب کمک می‌کند و نقش دیگر حربه دشمن را کند کرده و نظام را صیانت می‌بخشد. دشمنان مدام کید و توطئه می‌ورزند تا با ناامید ساختن مردم، انتخابات یا اصلاً برگزار نشود و یا به‌صورت کمرنگ تحقق یابد چرا که نتیجه آن نفی مردم‌سالاری در ایران اسلامی است.

بیش از 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و مردم شریف کشور عزیزمان ایران با شرکت در انتخابات‌های مختلف نشان داده‌اند که با این حق اجتماعی خویش به‌خوبی آشنا هستند و وظیفه‌ای را که در قبال آن بر دوششان سنگینی می‌کند به‌خوبی ادا می‌نمایند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اوضاع کنونی جهان و منطقه را حساس ارزیابی نموده و براساس عمل به تکلیف شرعی خویش برنکات زیر تأکید می‌ورزد:

1- راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و تقابل با انواع تحریم‌ها، همبستگی و وحدت کلمه است که بهترین مصداق آن، انتخابات و شرکت گسترده پای صندوق‌های رأی است. هرگونه گفتار و رفتاری که به وحدت جامعه لطمه زند و موجب تفرقه و پراکندگی در میان امت اسلامی شود، تقبیح می‌گردد و از همگان – انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان – می‌خواهیم تا با رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات، شرایط استفاده بهینه از این فرصت مغتنم را برای میهن اسلامی فراهم آورند.

2- از مسئولین محترم انتخابات می‌خواهیم با دقت هرچه بیشتر در رعایت حقوق حقه شهروندان نظام اسلامی، رشد و عظمت جمهوری اسلامی ایران را به جهان مخابره کنند و الگویی تمام‌عیار برای ملت‌های آزاده جهان به نمایش بگذارند.

3- مسأله مهم دیگر ملاک‌های لازم در عرصه کارگزاری نظام اسلامی - اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شورای شهر و روستا - می‌باشد. هریک از عرصه‌های فوق شرایطی را می‌طلبد که اگر در هنگام برگزیدن مورد اهتمام قرار گیرند، باصلاحیت‌ترین دستگاه‌های اجرا و تقنین را رقم خواهند زد و - ان‌شاءالله- در بیانیه آتی به تشریح آن‌ها پرداخته خواهد شد.

دعوت مبلغان و ائمه جماعات مساجد استان قم از مردم جهت حضور حداکثری

مبلغان و ائمه جماعات مساجد استان قم خطاب به مردم شریف، ولایت پذیر و شهید پرور شهرمقدس قم جهت حضور حداکثری پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای 1400بیانیه ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

مهمترین نکته این است که حضور مردم در انتخابات پشتوانه مردمی نظام را نشان می‌دهد و این پشتوانه مردمی، در اقتدار واقعی نظام و ایران، تأثیری بی‌نظیر دارد.  رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

مردم شریف، ولایی، متدین و شهید پرور شهر مقدس قم؛

با تقدیم سلام و تحیات؛

بنا به فرمایش ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای (زید عزه) انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است و نباید از دست داد. مخالفین جمهوری اسلامی نمی خواهند از این فرصت استفاده شود. این یک امکان برای ملت است. یک ظرفیت بزرگ برای پیشرفت کشور است. شور انقلابی مردم را نشان می دهد. وقتی مدرم در انتخابات شرکت کنند و شور خود را نشان دهند موجب امنیت کشور و پس زدن طمع دشمن می شود. هرچه انتخابات پرشورتر و با اقبال عمومی مردم بیشتر همراه شود اثرات و منافعش برای کشور و مردم بیشتر خواهد بود.

بی شک کسی باید مسئول قوه مجریه شود که مسائل و مشکلات اصلی مردم را بداند و بتواند آن‌ها را حل کند، و در چنین صورتی، کشور به معنی واقعی کلمه سعادتمند خواهد شد.

انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند. بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای رأی دادن به کسی که شایسته این مسئولیت است کمک بخواهید.

امید است با مشارکت بالا در این انتخابات سرنوشت ساز و تاثیرگذار وانتخاب فرد اصلح که دارای کفایت ، مدیریت، با ایمان، لبریز از امید و معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد، نمایش عظیمی از احساس مسئولیت ملت ما برای سرنوشت کشور ، نمایش عظیمی  از روح مشارکت‌جوی مردم در اداره‌ی کشور و از دلبستگی مردم به نظام شکل گیرد. و این انتخابات برای دشمنان انقلاب یک زلزله‌ی سیاسی و برای دوستان این نظام در اکناف عالم یک جشن واقعی و یک جشن تاریخی بوجود آورد.

ما مبلغین و ائمه جماعات مساجد قم  و خادمیاران کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) ضمن اعلام حضور، از آحاد مردم  شهر کریمه قم به خصوص خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، علما، طلاب، دانشجویان ، اساتید، فرهیختگان، اصناف و بازاریان، بانوان و جوانان دعوت می نماید؛ علی رغم گله های مردمی بویژه قشرهای محروم درباره رسیدگی نکردن به مشکلات معیشتی و فرهنگی، با لبیک به رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) و شناخت و پیروی از هندسه هدایت گری ایشان ، به فضل الهی در روز جمعه برای ایران و جمهوری اسلامی همه قشرها فراتر از سلیقه های متفاوت سیاسی ، همچون حضور در تشییع به یاد ماندنی شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی، به میدان آمده و بر خلاف خواست دشمنان، دوباره عظمت حضور خود را در جهت ایجاد ایرانی قوی و تحول آفرین را به نمایش گذارید.

والسلام علیکم و رحمـة الله و برکاته

جمعی از مبلغین و ائمه جماعات مساجد استان قم

دعوت مراکز و نهاد‌های حوزوی، از مردم جهت حضور پرشور در انتخابات

بیانیه دانشگاه معارف:

حضور پرشور مردم در انتخابات عظمت و اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان می کشد

بیانیه دانشگاه معارف اسلامی:حضور پرشور مردم در عرصه های گوناگونبرای تحقق اراده ملی و مردم سالاری دینی از عرصه‌هایی است که ملت ایران در زمره وظایف عقلی وشرعی تلقی می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بیانیه دانشگاه معارف اسلامی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات 28 خردادماه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رویداد سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار انتخابات بار دیگر فرصتی برای تجلی اراده ملی، حراست از مردم سالاری دینی و تحقق جمهوری اسلامی فراهم آورده است.

حضور پرشور آحاد مردم در عرصه های گوناگون بویژه در انتخابات برای تحقق اراده ملی و مردم سالاری دینی از عرصه‌هایی است که ملت بزرگ ایران در گام اول انقلاب آن را در زمره وظایف عقلی، شرعی، ملی و انقلابی غفلت ناپذیر تلقی و با حضور هوشمندانه در انتخابات همواره عزت، عظمت و اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است. اینک در گام دوم انقلاب مردم ولایت مدار ایران اسلامی پرشورتر از همیشه برای صیانت از آرمان‌های امامین انقلاب و حفظ و پاسداشت میراث شهیدان، بی‌تردید با حضور حداکثری و آگاهانه خود در پای صندوق‌های رأی در انتخابات روز 28 خرداد ماه نوید بخش کشوری مقتدر خواهند بود.

دانشگاه معارف اسلامی ضمن دعوت از آحاد مردم و دانشگاهیان برای مشارکت گسترده در پای صندوق های رای، آرزوی رفع مشکلات را با انتخاب رئیس جمهوری انقلابی از خدای متعال مسئلت می نماید.

بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی:

مشارکت حداکثری؛ شاخصی برای تبیین سرمایه اجتماعی گرانسنگ جمهوری اسلامی

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای مردم را به حضور گسترده و پرشور در انتخابات دعوت کرد.

متن بیانیه این نهاد حوزوی بدین شرح است:

 بسمه تعالی

 از جلوه‌های شکوهمند انقلاب اسلامی، برگزاری انتخابات و اتکاء و احترام به رأی مردم است.

از طلیعه جمهوری اسلامی تاکنون همواره حضور مردم و تکیه بر آرای جمهور مورد تأکید، توجه و حمایت امامین انقلاب بوده و هست.

 انتخابات، رکن جمهوریت نظام و محملی برای تجدید پیمان با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و هم‌‌آوردی و حضور مردمانی است که صاحبان اصلی نظام به شمار می‌آیند.

از این‌رو مشارکت حداکثری علاوه بر شکوفا کردن توانمندی‌ها، دفاع از شایستگی و کارآمدی نظام است و شاخصی برای تبیین سرمایه اجتماعی گرانسنگ نظام جمهوری اسلامی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب:

«شرکت حداکثری در انتخابات موجب کارآمدی و دفاع از اصل نظام است.» (بیانات معظم له/۲۶خرداد ۱۴۰۰)

امروز شرکت در جشن حضور ملت، اهمیتی مضاعف یافته است که علاوه بر تکلیف دینی و ملی، پاسداری از ارزش‌ها و قدردانی از هزاران شهید، مقابله با بد خواهان و دشمنان در دفاع از عزت ملّی به شمار می‌آید که خط و نشان و مسیر خدمات دولت به مردم را نیز شکل می‌دهد.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با لبیک به دعوت مقام معظم رهبری و تجدید میثاق با امام راحل عظیم الشأن و شهدای گرانقدر از آحاد ملت، به خصوص فرهیختگان، نخبگان و به ویژه مبلغان عزیز دینی دعوت می‌نماید بار دیگر با حضوری پرشور و یکپارچه در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴٠٠ ، برگ‌زرین دیگری در جشن حضور رقم‌زده و اقتدار ملی و بین‌المللی ایران اسلامی را به نمایش بگذارند.

دعوت مراکز و نهاد‌های حوزوی، از مردم جهت حضور پرشور در انتخابات

بیانیه رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای مشارکت در انتخابات

حجت الاسلام میرمحمدی با صدور بیانیه خواستار مشارکت حداکثری احاد مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

وأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ «سوره انفال آیه 60»بار دیگر ایران اسلامی با آزمونی مواجه شده است که مطمئنا با هوشیاری مردم مؤمن، انقلابی و همیشه در صحنه، از این امتحان الهی نیز سربلند بیرون خواهد آمد. ان‌شاءلله به لطف خداوند متعال و دعای شهیدان و همت و حضور پرشور آحاد ملت شریف ایران از هر گروه، قومیت و حزب سیاسی و صنفی، پای صندوق‌های رأی بار دیگر عزت، سربلندی و امنیت کشور تضمین شده و انتخابات 28 خرداد برگی زرین از بصیرت، اقتدار و آینده‌نگری ملت بزرگ ایران در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواهد شد.

ما طلاب و روحانیون ضمن ترغیب و تشویق مردم ایران اسلامی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات، همانند دیگر اقشار جامعه روز جمعه با لبیک به ندای رهبر عزیزمان با حضور در حماسه انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح، ضمن تأثیرگذاری در آینده کشور عزیزمان، به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم ثابت می‌کنیم که پس از گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی، مردم هنوز مهم‌ترین پشتیبان برای ولایت‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

از درگاه خداوند متعال، سلامتی حکیم فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، سربلندی ملت شریف ایران و عزت خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواهانم.

سید جمال الدین میرمحمدی

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

بیانیه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه کشور برای حضور پرشور مردم در انتخابات

نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه کشور در بیانیه‌ای از مردم برای حضور و مشارکت در انتخابات دعوت کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دعوت نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه کشور به حضور و مشارکت مردم شریف در انتخابات

مردم صبّار و شکور ایران اسلامی! جوانان و سکانداران آینده روشن نظام تمدن ساز در گام دوم!

 نقش و جایگاه  بی‌بدیل مردم و جمهوریت، درنظام اسلامی، برخاسته از اسلامیتِ نظام مردم‌سالاری دینی است، که بهم پیوسته و انفکاک ناپذیر، الگویی روشن از حاکمیت مردمی، مبتنی بر آموزه‌های ناب اسلامی را پیش روی جهانیان قرار داده است و یکی از روشن‌ترین جلوه‌های حضور مردم در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تراز بالای مشارکت مردم در انتخابات گوناگون، در این سال‌هاست. آنچنان‌که برآیند این نصاب مطلوب و درخشان را می‌توان از نمادهای کارآمدی نظام اسلامی نیز برشمرد.

درنگاه امامین انقلاب اسلامی، انتخابات، مظهر اراده ملی و جلوه حضور و مشارکت مردمی است. این رویداد سرنوشت‌ساز، به‌ مثابه فرصتی بی‌نظیر برای تجدید قوای کشور و نظام اسلامی است که در انتخاب خدمتگزاران صالح و مردمی و کارگزاران امین، توانمند، دلسوز و انقلابی تبلور می‌یابد.

انتخابات، مظهر سه عنصر اصلی؛ خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری مردم است که با سرمایه‌گذاری در یک روز، آینده کشور را ترسیم می‌کند و ازمؤثرترین شیوه‌ها برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و حرکت به سوی آینده روشن محسوب می‌شود و از سوی دیگر، جشن بزرگ بصیرت، عقلانیت، شور و شعور ملی و انقلابی است که موجبات خنثی شدن ترفندهای دشمن و تضمین امنیت و ثبات همه جانبه ایران عزیز و سربلند را فراهم خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری این دوره، درحالی برگزار می‌شود که ایران عزیز، از آزمون‌های سخت و دشوار مقابله با استکبار جهانی، در عرصه دفاعی، امنیتی و سیاسی، سربلند بیرون آمده و به عنوان قدرت برتر منطقه‌ای، الهام‌بخش نیروهای آزادیخواه جهان گردیده است. مردم عزیز ایران اسلامی، در سال‌های گذشته، در برابر جنگ روانی و فشار حداکثری و جنگ اقتصادی، جانانه مقاومت کرده‌اند و با تحمل رنج و سختی‌های بسیار، سرو قامت و درخشان، برای برداشتن قدم‌های بلندتر در گام دوم انقلاب اسلامی آماده می شوند.

ما نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و امامان جمعه سراسر کشور، اطمینان داریم؛ ملت بزرگ و آگاه ایران اسلامی، باوجود همه گلایه‌ها ودلخوری‌هایی که ازکاستی‌ها و ضعف تدبیرها دارند، با درک عمیق و هوشمندانه از شرایط کشور و لزوم مشارکت پرشور و تأثیرگذار، در این مقطع زمانی مهم نیز برگ زرین دیگری در کتاب جهاد، ایثار و مقاومت انقلابی خود ثبت خواهند نمود.

در آستانه روز بزرگ ۲۸خرداد، شما را به مشارکت پرشور و انتخاب خدمتگزاری شایسته، توانمند، مردم باور و فسادستیز که به کار جهادی و روحیه انقلابی، جوانگرایی و ایجاد زمینه برای نقش‌آفرینی رویش‌های انقلاب اسلامی در عرصه مدیریتی، باور و التزام داشته باشد، برای تصدی مسئولیت خطیر و بی‌بدیل قوه مجریه و نیز انتخاب نمایندگانی امین، پاکدست و کارآمد، برای شوراهای اسلامی شهر و روستا دعوت می‌کنیم.

ان‌شاء‌الله به برکت دهه کرامت و با تأسی به سیره کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) در حرکت جهادگونه و خستگی‌ناپذیر در مسیر ولایت، در لیله‌القدر نظام اسلامی، با عنایت الهی و الطاف حضرت ولی عصر ارواحنا فداه(عجل‌ الله تعالی فرجه الشریف) و امداد ارواح مطهر شهیدان، به ویژه شهید سلیمانی، بهترین تقدیرها به دست مردم تاریخ ساز ام القرای جهان اسلام رقم خواهد خورد. بِمَنّهِ و کَرَمِه

نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه کشور

دعوت مراکز و نهاد‌های حوزوی، از مردم جهت حضور پرشور در انتخابات

بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران به مناسبت انتخابات ۲۸ خرداد

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که به مناسبت انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ صادر شده به این شرح است:

همه باید تلاش کنند تا انتخابات پرشور و با حضور عمومی مردم برگزار شود زیرا اقتدار و استحکام نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بر مبنای حضور و پشتیبانی مردم بوده است.(مقام معظم رهبری)

۲۸ خرداد میعادگاه دلدادگان انقلاب اسلامی، دلبستگان به پیروزی مستضعفان و علاقه‌مندان به اعتلای ایران بزرگ نزدیک می‌شود.

در این روز بزرگ ملت قهرمان، سربلند، پایدار، شکیبا و امیدوار با کنار گذاشتن اختلاف‌ها و دسته‌بندی‌ها با قلب‌هایی مالامال از عشق و ارادت به انقلاب اسلامی که امیدها به برقراری قسط و عدل در پهنه گیتی را زنده کرده است، به پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و با نشاط زایدالوصف، «نه» بزرگ خود را به بوق‌های استکبار جهانی که با دلارهای نفتی و کینه‌های چهل‌ساله بر طبل یاس و نفاق می‌کوبند، فریاد خواهند زد.

۲۸ خرداد نه‌تنها جشن بزرگ ایرانیان ولایت‌مدار بلکه روز جهانی آزادگانی است که به رهایی از سلطه ارباب زر و زور و تزویر امید بسته‌اند و هر رأی، رأی به همه ارزش‌های اسلام و انقلاب است؛ از خدامحوری، دین مداری، وحدت، ولایت‌مداری و استقامت تا ظلم‌ستیزی و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار.

ملت شهیدپرور ایران، خوب می‌داند دشمنان قسم خورده این آب وخاک چشم بر مشارکت مردمی در انتخابات دوخته‌اند تا اگر بتوانند از کاه کوهی ساخته و عقده‌های گذشته خود از ناکامی‌ها در ایران، عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و فلسطین را بگشایند.

اکنون طلاب، اساتید، مدیران و کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ضمن دفاع از آرمان‌های «شهید سلیمانی» ها و با لبیک به رهبر و مقتدای خویش یک بار دیگر با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، آیه شریفه «واعتصمو بحبل الله جمیعا» را تفسیر می‌کنند و از تمامی ایرانیان دعوت می‌کنند تا به این حماسه عظیم بپیوندند.

 

بیانیه جامعه روحانیت مبارز:

انتخابات تنها راه بهروزی ملت و نماد بی‌بدیل مشارکت است

در آستانه ۲۸ خرداد و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری جامعه روحانیت مبارز با صدور بیانیه ای ملت شریف ایران را به مشارکت در انتخابات دعوت کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران ایرانیان هوشیار و پرافتخار

در آستانه تحول بزرگ دیگری در سپهر سیاسی و مدنی ایران عزیز قرار داریم. انتخابات ریاست جمهوری و شورای های شهر و روستا، «جمهور» را، از کوچک‌ترین واحد مدنی تا تمامیت جغرافیای سیاسی، بر سرنوشت امروز و فردای خویش حاکم می‌سازد.

جامعه روحانیت مبارز، خاضعانه، از همه شهروندان صبور و بزرگوار درخواست می کند در این هنگامه سخت، با حضور گسترده و تاریخ ساز در شعب اخذ رأی، دیگر بار، هوشمندی و آگاهی ملی و انقلابی خود را به اثبات رسانند.

جامعه روحانیت مبارز، با کمال احترام به همه نامزد های ریاست جمهوری، در پیشگاه خداوند متعال شهادت می دهد انتخاب و معرفی برادر بزرگوار، روحانی خدوم، سختکوش و انقلابی، جناب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، برای حفظ وحدت و هماهنگی ملی، توسعه و اقتدار کشور و ایجاد رفاه عمومی و دفاع از ارزشها و پاسداری  از حقوق ملت  و میراث ماندگار شهیدان، انتخابی اولی و اصلح است.

 امید آن داریم در پرتو عنایات خداوند سبحان، جناب آقای رئیسی با برخورداری از تجارب و سوابق ارزشمند و اخلاق و سلوک نیکو و مواضع روشن و ارزنده با استفاده کامل از ظرفیت کارشناسی کشور، نخبگان علمی و سیاسی متعهد و کارآمد و با نگاهی عالمانه و فراجناحی همراه با سعه صدر گام های بلندی در راه استحکام ارکان وحدت و همبستگی ملی ارتقاء فرهنگ و اخلاق و منش دینی جامعه برداشته و با انجام تعهدات و وعده های خود، دستگاه اجرایی را کارآمدتر و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد.

ان شاءالله با رأی بالا و قاطع شما به ایشان و همراهی پس از تشکیل دولت قوی، شاهد ایرانی توانا، پیشرو و امن و شهروندانی عزتمند و برخوردار باشیم. میعاد همه ما روز جمعه ۲۸ خرداد در شعب اخذ رأی. پیروز باشید!

جامعه روحانیت مبارز

 

ارسال نظرات