۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۸۲۷۹۵
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌اراکی عنوان کرد؛

ویژگی‌های شیعیان در کلام امام علی

ویژگی‌های شیعیان در کلام امام علی
استاد حوزه علمیه گفت: ویژگی اول عقلانیت، خردورزی و بصیرت است و ویژگی دوم دین داری و زندگی متدینانه است و انسان مؤمن باید این دو ویژگی را داشته باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی‌اراکی در سخنرانی رسانه‌ای حرم مطهر بانوی کرامت که از شبکه دو سیما منعکس شد، با اشاره به روزهای حساس و مهم انتخابات، اظهار کرد: ما برای اینکه در این امتحان الهی و جهاد و مبارزه بزرگ پیروز و سربلند شویم و عملکرد ما سبب شکست و یأس دشمنان شود باید به نکاتی در آیات و روایات و سیره امام(ره) و شهدا توجه کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید آموزه‌های دین و مکتب غرور آفرین خود را باور کنیم، گفت: انسان مؤمن واقع بین و حقیقت بین است چراکه در روایات است که از نگاه تیز و عاقلانه مؤمن بترسید ولی انسان کافر دستگاه و ابزار لازم را برای واقع بینی ندارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در آیه ۱۷۱ سوره بقره کافران را به گوسفندانی تشبیه کرده است که وقتی گرگ به آنان حمله می‌کند و چوپان برای نجاتشان فریاد می زند چیزی جز صدای قال و قیل نمی‌فهمند و هلاک می‌شوند، گفت: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید کفار از آنجایی که کر و کور هستند حرف‌های حقیقت تو را نمی‌شنوند و درک نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند شیعه اگر دو ویژگی نداشته باشد من او را نمی‌بخشم، گفت: ویژگی اول عقلانیت، خردورزی و بصیرت است و دوم دین داری و زندگی متدینانه است و انسان مؤمن باید این دو ویژگی را داشته باشد.

حسینی‌اراکی گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند انسانی که دیندار باشد و اهل علم و آگاهی نباشد مانند انسان مرده است و نمی‌شود با او معاشرت و زندگی کرد بنابراین شیعه ناب هم متدینانه وهم عاقلانه زندگی می کند.

وی با اشاره به نشانه‌های زندگی متدینانه و عاقلانه ابراز کرد: انسان مؤمن عاقل در تمام حوزه‌های زندگی خود بهترین انتخاب ها را دارد و کسانی که مردم را از حمایت انقلاب و مکتب علوی دل‌سرد کردند یقینا خیر خواه ما و مردم نیستند و انسان عاقل این را تشخیص می‌دهد.

استاد حوزه علمیه گفت: انسان متدین و عاقل می‌فهمد که دشمنی دشمنان به خاطر این است که اسلام در کشور ما حاکم است و برای اینکه چراغ مکتب تشیع و اسلام ناب را خاموش کنند با ما می‌جنگند.

وی با بیان اینکه انسان مکتبی و کسی که دوستدار امامت و ولایت و منتظر حاکمیت امام زمان(عج) است احساس مسئولیت می‌کند، ادامه داد: انسان مؤمن علیرغم همه سختی‌ها و جفاهایی که دیده است وقتی دین خدا و ولی خدا و راه شهدا نیاز دارد در صحنه حضور دارد.

حسینی‌اراکی دلیل برخی از مشکلات کشور را عدم حضور و یا انتخاب نادرست در انتخابات‌های گذشته دانست و گفت: رئیس جمهور اصلح باید ویژگی‌هایی نظیر مدیریت و کفایت، ایمان و اعتقاد به خدا، عدالت خواهی و فساد ستیزی، عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان و جوانگرایی، مردمی و امیدوار به موفقیت و غلبه بر مشکلات را داشته باشد.

وی گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های مؤمن را شناخت مکر و فریب دشمن دانست و گفت: امروز دشمن به دنبال این است که سرمایه های ما را از ما بگیرد و اولین سرمایه ما پیوندهای دینی، مؤمنانه و انسجام ملی ما است و دشمن به دنبال ایجاد عداوت و تفرقه در بین ما است.

استاد حوزه علمیه گفت: دومین سرمایه ما امیدی است که به تحقق وعده‌های الهی داریم که خداوند وعده پیروزی مستضعفان بر مستکبران را داده است و یقین داریم که استقامت بر دین و باورهای دینی نتیجه اش پیروزی است.

ارسال نظرات