۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۶۸۲۸۴۳
انتخابات ۱۴۰۰؛

شرکت مراجع و علما در انتخابات+فیلم

شرکت مراجع و علما در انتخابات+فیلم
مراجع و علما با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراجع و علما با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تأکید کردند.

شرکت مراجع و علما در انتخابات

حضرت آیت الله مکارم شیرازی رأی خود را به صندوق سیار انداخت و با اشاره به اهمیت انتخابات، بر لزوم حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی تأکید کرد.

این مرجع تقلید پس از شرکت در انتخابات در سخنانی کوتاه اظهار داشت: ممکن است بین افراد و گروه ها اختلافاتی باشد؛ اما وقتی نوبت به انتخابات می رسد باید همه اینها محو شود. آنچه مهم است این است که آراء ملت متراکم تر باشد. ان شاء الله ملت عزیز ما این توصیه را فراموش نمی کند.

 

شرکت مراجع و علما در انتخابات

حضرت آیت الله نوری همدانی رأی خود را به صندوق سیار شماره 163 انداخت و با حضور در جمع اهالی رسانه با اشاره به اهمیت انتخابات، بر لزوم حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی تأکید کرد.

وی ایران را مملکت امام زمان(عج) دانست و با اشاره به ضرورت حفظ وحدت در کشور گفت: ملت ما این افتخار را دارد که بر اساس سیره اهل بیت(ع) حرکت خود را تنظیم ‌کند؛ امام صادق(ع) در روایتی فرمودند آیه ۱۰۳ آل عمران یعنی مردم باید بر اساس ولایت گام بردارند و سعی کنند میان شان تفرقه ایجاد نشود، از این جهت مأموریم بر اساس ولایت گام برداریم و از بروز اختلاف جلوگیری کنیم.

تعداد بازدید : 8

حضرت آیت الله نوری همدانی حضور و شرکت در انتخابات را شرعاً و عقلاً واجب دانست و بیان کرد: انتخابات مستقیماً با سرنوشت کشور در ارتباط است و چیزی که مربوط به سرنوشت ما است، عقل اقتضا می‌کند درباره آن بی تفاوت نباشیم ؛ همچنین حضور در انتخابات شرعاً واجب است، زیرا امام(ره) فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است، بنابراین از آن جهت که انتخابات نظام را حفظ می کند، پیر و جوان باید در صحنه باشیم و در انتخابات شرکت کنیم.

وی ادامه داد: امروز تمام ایران حرکت کرده اند و در صحنه هستند و باید بدانیم کنار کشیدن از صحنه و قهر با صندوق رأی کاری از پیش نمی برد و باید در میدان باشیم تا به وظیفه خودمان عمل کنیم.

این مرجع تقلید اهمیت انتخاب اصلح را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امروز مشکلات فراوانی در مملکت ما وجود دارد و مشکل جوانان عزیز ما مشکل مسکن و مواردی از این قبیل است؛ همه این مشکلات باید رفع شود و فردی را در نظر بگیریم که گرانی و بیکاری را مورد توجه قرار داده و این موارد را که باعث فقر، پریشانی و بی سامانی بسیاری از افراد شده است را ریشه کن کند.

وی با بیان اینکه انتخابات یک حماسه بزرگ است، مردمی بودن را از شاخصه های کاندیدای اصلح دانست و تصریح کرد: امروز باید فردی مردمی و دلسوز با سابقه روشن مدیریتی را انتخاب کنیم؛ مردم انتظار دارند مشکلات برطرف شود و امیدواریم با عنایت پروردگار مشکلات بر طرف شود و همه عزیزان وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم.

شرکت مراجع و علما در انتخابات


آیت الله صافی گلپایگانی رأی خود را به صندوق انداخت
حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید، امروز در در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در قم شرکت کرده و رأی خود را به صندوق سیار ۱۶۳ انداخت.

شرکت مراجع و علما در انتخابات

شرکت آیت الله سبحانی در انتخابات و توصیه هایی به مردم

حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید رأی خود را به صندوق سیار شماره 163 انداخت.این مرجع تقلید در گفت‌وگویی کوتاه اهمیت حضور مردم پای صندوق های رأی را مورد توجه قرار داد و به نقش انتخابات در شکوفایی کشور اشاره کرد.

ـ مصالح ایجاب می کند افرادی که به نظام علاقه مندند و نظم مملکت را خواهان هستند، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

ـ حفظ نظام اسلامی پایه هایی دارد که یکی از آنها مشارکت مردم در انتخابات است و نشان دهنده علاقه مندی آنها به نظام و پایداری نظام می باشد.

ـ بنده روی دو پایه مصالح کشور و حفظ نظام اسلامی و تحکیم انقلاب تأکید می کنم و امیدوارم تمام اقشار مردم و علاقه مندان به نظام در انتخابات شرکت کنند.

شرکت آیت الله علوی گرگانی در انتخابات 1400

آیت الله علوی گرگانی رأی خود را به صندوق انداخت
حضرت آیت الله علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم رأی خود را به صندوق سیار شماره 163 قم انداخت و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان رهبری و انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.

وی بعد از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز روز سرنوشت ساز ملت عزیز ایران است، گفت: انتظار ما در چنین روزی این است که عزیزان به وظایف شان در این روز بزرگ عمل کرده و با حضور حداکثری رای خود را در صندوق بیندازند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به لزوم انتخاب اصلح در انتخابات مطرح کرد: امروز باید یک شخص شایسته و مناسب را انتخاب کنند برای اینکه سرنوشت مملکت به دست کسانی داده شود که هم دلسوز و هم وظایف دینی را به خوبی انجام دهند.

شرکت مراجع و علما در انتخابات

آیت الله مظاهری در انتخابات شرکت کرد
حضرت آیت‌الله مظاهری با شرکت در سیزدهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دورۀ انتخابات شوراها، رأی خود را به صندوق سیّار شمارۀ ۸۲۴ اصفهان انداخت.

وی در هنگام رأی گیری، با دعا به درگاه خداوند متعال اظهار امیدواری کرد که انتخابات پربرکتی برای ملّت ایران تحقق پیدا کند.

شرکت مراجع و علما در انتخابات

آیت الله جوادی آملی در انتخابات شرکت کرد

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله جوادی آملی که در سفر تبلیغی و فرهنگی در شهر دماوند به سر می برد، در محله احمدآباد این شهر رای خود را به صندوق انداخت و گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران داشت.

وی پیش از انتخابات هم در پیامی ضمن دعوت آحاد مردم به حضور در انتخابات تاکید کرد: هر اقدام و عملی که منجر به تضعیف نظام اسلامی و آرمان‌های والای امام راحل و شهدای گرانقدر گردد شرعاً جایز نبوده و حرام می‌باشد.

شرکت مراجع و علما در انتخابات

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز با حضور در محل هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، نخستین میان‌دوره مجلس یازدهم و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان رهبری، رأی خود را به صندوق ۱۵۹۴ مستقر در هیات مرکزی نظارت انداخت.

شرکت مراجع و علما در انتخابات

آیت الله حسین شب زنده دار، عضو شورای عالی حوزه های علمیه و عضو فقهای شورای نگهبان صبح امروز در شهر مقدس قم با حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان رهبری و انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا، رأی خود را به صندوق رأی 163 انداخت.

شرکت مراجع و علما در انتخابات

آیت الله محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان صبح امروز در شهر مقدس مشهد با حضور در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان رهبری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، رأی خود را به صندوق انداخت.

شرکت مراجع و علما در انتخابات

آیت الله اعرافی: چشم دوست و دشمن به انتخابات ایران دوخته شده است

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور پس از شرکت در انتخابات 1400 در جمع خبرنگاران، انتخابات امروز را بسیار سرنوشت ساز و مهم دانست و با اشاره به نقش آن در آینده کشور گفت: امروز همه دوستان ایران و احزاب اسلامی نگاهشان به این انتخابات است، همانطور که دشمنان نیز با نگاه مغرضانه به آن می نگرند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان تلاش دارند انتخابات را کم رونق جلوه دهند، اظهار داشت: امیدواریم به رغم شرایط کرونایی ملت ما در این آزمون سربلند بیرون بیاید و یک حماسه بزرگ را رقم بزند و امروز به یک جشن بزرگ در دهه کرامت تبدیل شود.

شرکت مراجع و علما در انتخابات

آیت الله حسینی بوشهری: حضور در پای صندوق رای را جهاد مقدس بدانیم

آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رأی خود را به صندوق شماره 163 قم انداخت و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان رهبری و انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.

آیت الله حسینی بوشهری پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران از حضور مردم در انتخابات تقدیر کرد و گفت: امروز باید دانست که شرکت جانانه در انتخابات به منزله حضور در جبهه جهاد است.

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات نوعی رویارویی با دشمنان است، اظهار داشت: دشمن در دوران جنگ تحمیلی با گلوله ها و خمپاره و موشک هایشان ما را بمباران می‌کردند، اما امروز ماهواره هایشان ملت ما را نشانه گرفته اند تا شاید بتوانند آنها را از این جهاد مقدس مأیوس کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه تنگناها و مشکلات اقتصادی ملت را در برابر دشمن تسلیم نخواهد کرد، عنوان داشت: مردم عزیز ایران بدانید اگر امروز غفلت کنیم در زمین دشمن بازی کرده و آن را به پیروزی رسانده ایم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی خاری در چشم دشمنان است، تصریح کرد: اگر نمی‌خواهیم دشمنان شادمان شوند، امروز باید پای صندوق های رأی را صحنه جهاد مقدس بدانیم.

شرکت مراجع و علما در انتخابات

آیت الله خاتمی: انتخابات جشن سیاسی و نعمتی برای ملت است

آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان  پس از انداختن رأی در صندوق در جمع خبرنگاران گفت: تشکیل کابینه متدین، متعهد، متخصص، خستگی ناپذیر و دارای مدیریت جهادی ضروری است و یک کابینه قوی و در شأن مردم باید تشکیل تا مشکلات کشور حل و فصل شود.

وی بیان کرد: کار اورژانسی، کاری نیست که فردا و پس فردا جواب می دهد اما باید مقابله با گرانی های افسارگسیخته که کمر ملت را شکسته است، سریعاً آغاز شود و باید برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با گرانی ها شدید انجام شود.

آیت الله خاتمی ادامه داد: انتخابات، جشن سیاسی و نعمتی برای ملت ماست. به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به صحنه آمدند و با انتخابات، سرنوشت خودشان را رقم زده و می زنند.

وی ادامه داد: تحقق مردم سالاری دینی در همین انتخابات وجود دارد و در همه انتخابات ها مردم حضور شکوهمندی داشته اند و در این دوره هم این حضور شکوهمند وجود دارد. برخی از استانداران تماس گرفتند و گفتند که تا الان حضور مردم بسیار چشمگیر و در مقایسه با ادوار گذشته اگر نگوییم شکوهمند تر، حداقل به همان اندازه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم ما همواره به صحنه آمدند و سرنوشت خودشان را رقم زدند. اما نکته قابل توجه این است که جمهور به معنای همه مردم است و به معنای باند و جناح خاصی نیست، اما متاسفانه برخی از جریان‌ها، جمهور را تفسیر به جناح خودشان کرده و می‌کنند. اگر جناح خودشان تایید شد، می‌گویند جمهوریت وجود دارد اما اگر جناح خودشان تایید نشد، می‌گویند جمهوریت وجود ندارد که این تحریف جمهوریت است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: جمهوریت به معنای همه مردم است و همه شهروندان با هر سلیقه ای که دارند، جزو جمهوریت محسوب می شوند. آن‌چنان که وحدت هم به معنای همه مردم است و همه با هم معنا پیدا می کنند. برخی جمهوریت را فقط جناح و حزب خودشان می‌دانند که تحریف جمهوریت است و آنچه امروز به فضل الهی در سراسر کشور شکل می‌گیرد، جمهوریت است و امیدواریم که به حد گسترده شکل گیرد.

عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انتخابات سه حالت دارد. یک حالت قبل از برگزاری انتخابات است که برخی از حرف‌ها بعد از انتخابات گفته خواهد شد. یک حالت در روز انتخابات است که انتظار این است که هم مجریان و هم ناظران امانت مدارانه و قانون مندانه عمل کنند.

وی گفت: یک حالت هم پس از انتخابات است. مردم ما باید کدورت‌های انتخابات را کنار بگذارند و با همان صفا و صمیمیت قبل از انتخابات به زندگی ادامه دهند. پایان انتخابات به فضل خدا آغاز رفاقت‌ها باید باشد.

آیت الله خاتمی گفت: باید از کاندیدهای انتخابات صرفنظر از گلایه هایی که از برخی از آنان است، تشکر کرد که باعث شدند که فضای انتخابات فضای گرمی شود.

وی خطاب به کاندیدایی که حائز اکثریت آرا می‌شود، گفت: انتظار این است که هیچ فوت وقتی نکند و در اولین فرصت که اعلام شد واجد اکثریت آرا شده است، به فکر تعیین یک کابینه قوی باشد.

 

شرکت مراجع و علما در انتخابات

آیت الله کعبی در شهر مقدس قم رأی خود را به صندوق انداخت/ انتخابات تجلی اراده سیاسی ملت
آیت الله عباس کعبی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با حضور در یک شعبه عمومی در شهر مقدس قم و در منطقه محروم نیروگاه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان رهبری و انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت و در سخنانی کوتاه انتخابات را تجلی اراده سیاسی ملت ایران دانست.

وی با قدردانی از زمان شناسی ملت برای حضور در صحنه، تاکید کرد: رییس جمهور هر چقدر رأی بیشتری داشته باشد قدرت بیشتری برای حل مشکلات کشور در عرصه بین المللی و داخلی خواهد داشت.

شرکت مراجع و علما در انتخابات

شرکت نماینده آیت الله سیستانی در انتخابات

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در جمهوری اسلامی ایران نیز در انتخابات 1400 شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

شرکت مراجع و علما در انتخابات

آیت الله خرازی رای خود را به صندوق انداخت

آیت الله خرازی عضو جامعه مدرسین و از استادان درس خارج حوزه علمیه قم نیز در انتخابات شرکت کرد و در گفت وگویی کوتاه با خبرنگاران بر حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد.

 

شرکت مراجع و علما در انتخابات

شرکت آیت الله گرامی در انتخابات ریاست جمهوری

آیت الله محمدعلی گرامی استاد درس خارج حوزه علمیه قم نیز در شهر مقدس قم رای خود را به صندوق سیار انداخت و در انتخابات شرکت کرد.

آیت الله اراکی: 

امیدواریم دوره جدید دوره ای سرشار از موفقیت برای مردم باشد

آیت الله اراکی با حضور در پای صندوق رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و شورای شهر، رأی خود را به صندوق انداخت.

آیت الله اراکی گفت: خدا این توفیق را به ما عنایت فرمود که در انتخابات بزرگ 28 خرداد 1400 به همراه مردم، در جمع مردم، در جمع انسان‌هایی که با احساس تکلیف شرعی، احساس وظیفه ملی و احساس وظیفه عقلی، در کنار صندوق های رای حضور پیدا کنیم. امیدواریم إن شاءالله این مشارکت بر مردم ما مبارک باشد و بهترین ها انتخاب شوند و دوره جدید دولت ما، دوره ای سرشار از موفقیت، تلاش و خدمت به مردم باشد.

وی در ادامه افزود: ما برای دولت آینده آرزوی توفیق داریم و امیدواریم رهنمود های مقام معظم رهبری مخصوصا رهنمودهای مربوط به گام دوم انقلاب را نصب العین خودشان قرار دهند و راه را برای تعالی ملت هموار سازند.

 

شرکت اعضای جامعه مدرسین در انتخابات ریاست جمهوری

آیت الله فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رأی خود را به صندوق سیار شماره 163 قم انداخت و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان رهبری و انتخابات ششمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کرد.

وی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی بسیار سرنوشت ساز بوده و در این دوره از حساسیت های بسیار خاصی برخوردار است، اظهار داشت: امروز مردم باید با انتخاب اصلح موجب تحکیم نظام اسلامی شوند.

آیت الله فاضل لنکرانی رأی دادن را از مصادیق بارز عبادت برشمرد و عنوان کرد: این رأی به منزله رأی به شخص نیست، بلکه به عنوان رأی به نظام اسلامی و اسلام محسوب می شود.

وی با بیان اینکه آرای مردمی و مشارکت حداکثری سبب یأس و ناامیدی دشمن می شود، اضافه کرد: هیچ دوره ای از انتخابات ها تا این اندازه دشمن به قهر با صندوق های رأی دعوت نمی کرد، از این رو امیدواریم مردم با حضور حداکثری خود آنها را ناامید سازند.

آیت الله عبداللهی عضو جامعه مدرسین با حضور در پای صندوق رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای خبرگان رهبری و شورای شهر رای خود را به صندوق انداخت.

آیت الله غروی عضو جامعه مدرسین با حضور در پای صندوق رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای خبرگان رهبری و شورای شهر رای خود را به صندوق انداخت.

آیت الله مومن عضو جامعه مدرسین با حضور در پای صندوق رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای خبرگان رهبری و شورای شهر رای خود را به صندوق انداخت.

آیت الله فیاضی عضو جامعه مدرسین با حضور در پای صندوق رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای خبرگان رهبری و شورای شهر رای خود را به صندوق انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی عضو جامعه مدرسین با حضور در پای صندوق رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای خبرگان رهبری و شورای شهر رای خود را به صندوق انداخت.

آیت الله نمازی عضوجامعه مدرسین با حضور در پای صندوق رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای خبرگان رهبری و شورای شهر رای خود را به صندوق انداخت.

آیت الله فقیهی جامعه مدرسین با حضور در پای صندوق رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای خبرگان رهبری و شورای شهر رای خود را به صندوق انداخت.

آیت الله وافی عضو جامعه مدرسین با حضور در پای صندوق رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای خبرگان رهبری و شورای شهر رای خود را به صندوق انداخت.

آیت الله مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین با حضور در پای صندوق رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای خبرگان رهبری و شورای شهر رای خود را به صندوق انداخت.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی رئیس دفتر جامعه مدرسین با حضور در پای صندوق رای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره ای خبرگان رهبری و شورای شهر رای خود را به صندوق انداخت.

فیلم

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
حرکت مراجع و علما برای ما حجت را تمام می کند
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
برای سربلندی ایران عزیز
0
0
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶
دم برو بچ رسا گرم
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
الان دقیقا 12 شب من رای دادم
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
الان دقیقا 12 شب من رای دادم
0
0