۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۸۲۹۸۹
حجت الاسلام و المسلمين حاج‌ابوالقاسم:

بانوان مومن و انقلابی جامعه با اقتدا به کریمه اهل‌بیت حامی ولایت باشند

بانوان مومن و انقلابی جامعه با اقتدا به کریمه اهل‌بیت حامی ولایت باشند
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بانوان مومن و انقلابي جامعه با اقتدا به کريمه اهل‌بيت(ع) حامي ولايت باشند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در ادامه برگزاری سلسله وبینارهای استانی و بین المللی دهه کرامت، امروز شنبه 29 خرداد ساعت 11 به میزبانی استان قم، حجت الاسلام و المسلمين محمد حاج ابوالقاسم دولابي عضو مجلس خبرگان رهبري، در بستر فضای مجازی به ارایه مباحث خود با موضوع «کریمه اهل بیت(س)، اسوه دختران تمدن ساز، ملجا گره گشایی» پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمين حاج ابوالقاسم در این وبینار طی سخنانی با تبریک دهه کرامت و ایام میلاد با سعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) تا ولادت با سعادت ثامن الائمه (ع)، اظهار کرد: این خواهر و برادر بزرگوار ایران اسلامی را با قدومشان متبرک کردند و سرمنشاء برکات فراوانی برای کشور ما شدند و به واسطه وجود و حضور این دو بزرگوار ایمان و نور تشیع در کشور ما گسترده شد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه امروز برکات این حضور بیش از هر زمان دیگری برای ما قابل مشاهده است، ادامه داد: حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) به قبله گاه عاشقان اهل بیت در سرتاسر جهان تبدیل شده است و حرم فاطمه معصومه (س) ملجا علما، بزرگان، مراجع و برجستگان مکتب امام صادق (ع) شده است و به واسطه این حضور مبارک قم و مشهد به قطب معنوی عالم تشیع تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمين حاج ابوالقاسم ادامه داد: نامگذاری این دهه به کرامت از این جهت است که در این ایام به شاخصه ها و ویژگی‌های کریمان بپردازیم و ببینیم ملاک و معیار ارزشمندی در فرهنگ مبین اسلام چیست،  گاهی اوقات به اشتباه اشخاصی را مانند سلبریتی ها به عنوان الگو به جوانان و بانوان ما معرفی می کنند در حالی که ما بهترین الگو ها و اسوه ها را برای اقشار مختلف در فرهنگی غنی اسلام داریم.

وی ادامه داد: تا وقتی الگوهایی مانند امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) پیش چشم ما هستند نباید سراغ الگوهای دیگری برویم. امام رضا در تعبد و خضوع در برابر پروردگار ممتاز بودند. در انس با قرآن، در ارتباط با مومنین و خضوع و خشوع در برابر بندگان خوب خدا، در رعایت ادب در رفتار و گفتار نمونه بودند. امام رضا (ع) عالم آل محمد(ص) لقب گرفتند. دریای علوم و سرچشمه معارف از وجود مقدسشان لبریز شده بود. مذاهب مختلف و فرق گوناگون می آمدند و از فیض وجود علی بن موسی الرضا(ع) برخوردار می شدند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت: این وجود مقدس آنقدر جذاب و زیبا بود که خاندان اهل بیت (ع) نتوانستند دوری ایشان را تحمل کنند و فاطمه معصومه (س) و جمع زیادی از امامزادگان از مدینه منوره به سمت ایران حرکت کردند.

وی افزود: هنگامی که این کاروان به ایران داخل شدند مامون برای اینکه از اقتدار بیش از پیش علی بن موسی الرضا(ع) جلوگیری کند به والی خود در بعضی استان ها مثل فارس دستور داد جلوی حرکت کاروان فرزندان اهل بیت (ع) به خراسان را بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه در پی دستور مامون و در اثر این جنگ، عده زیادی از خاندان اهل بیت (ع) شهید شدند یا در گوشه و کنار کشور ما پراکنده شدند، ادامه داد: این امامزادگان مکرم غریبانی هستند که به عشق دیدار علی بن موسی الرضا(ع) به ایران آمده بودند اما ظالمان مانع حضور آن ها شدند و مجبور شدند به کوه و دشت پناهنده بشوند. البته مردم عزیز و شریف ایران اسلامی میزبان آن ها شدند و زمانی که عمرشان به پایان رسید در هر گوشه و کناری از ایران اسلامی یادگاری از یادگاران اهل بیت (ع) در بین ما قرار گرفت.

وی ادامه داد: این یادگاران نیز صاحب کرامت هستند. اینکه کسی حاضر می شود برای امام‌اش از راه دور حرکت کند و جان خود را به خطر بیاندازد و در مسیر به رسیدن به امام از هیچ تلاشی فروگذار نکند برای ما الگو و ارزش است.

حجت الاسلام و المسلمين حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه فاطمه معصومه (س) برای بانوان ما یک الگوی بسیار ارزشمندی هستند، بیان کرد: یک بانوی مومن، جوان و انقلابی با اقتدای به حضرت فاطمه معصومه (س) می تواند در راه امام زمان خودش فداکاری کند. این بانوی مکرمه در عین رعایت همه ضوابط اسلامی و انسانی در حضور اجتماعی خودشان یک حرکت بزرگ اجتماعی را رقم می زنند و تمام دل ها و ذهن ها را متوجه امام زمان خودشان می کنند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه (س) این بانوی مکرمه با 28 سال سن، الگوی بانوان جوان ماست. یک بانوی جوان و مومن ایرانی و انقلابی با اقتدای به حضرت معصومه(س) در عین پایبندی به ضوابط شرعی می تواند به مقامی برسد که مردان حسرت آن مقام را بخورند و الگوی مردان و زنان جامعه قرار گیرد و در یک حماسه انقلابی در دفاع از امام زمان خودش بدرخشد و تاریخ نام او را فراموش نکند که این بانو چگونه توانست نام امام زمان خود را بر سر زبان ها بیاندازد و تمام توجهات را معطوف به امام زمانش بکند.

عضو مجلس خبرگان رهبري در پایان گفت: امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارش حضرت معصومه (س) بهترین الگوها رای مردان و زنان ما هستند و می توانند در جهت ایجاد انس و الفت در جامعه ما و محبت خواهری و برادری در سایه ولایت اهل بیت (ع) و همچنین ایثار و فداکاری در راه امام، اسوه و الگوی همه ما قرار گیرد.

ارسال نظرات