۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۸۳۰۱۳
یادداشت؛

آغاز جهاد بزرگ

آغاز جهاد بزرگ
انتخابات با تمام حاشیه‌هایش تمام شد و بسیاری از طلاب، توفیق تبلیغ سیاسی داشتند که بدون شک مجاهدت ایشان تأثیر بسزایی در اصل مشارکت و انتخاب نامزد اصلح داشته است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، انتخابات با تمام حاشیه‌هایش تمام شد. بسیاری از طلاب، توفیق تبلیغ سیاسی داشتند که بدون شک مجاهدت ایشان تأثیر بسزایی در اصل مشارکت و انتخاب نامزد اصلح داشته است. تبلیغهایی برای صلابت و قوت بیشتر جمهوری اسلامی که به گفته حاج قاسم حرم است.

اما سه نکته:

1. برخی افراد شاخص، رسانه‌ها و جریان‌های حوزوی در این انتخابات کنار ایستادند و فقط تماشاچی بودند. در بزنگاه حساس انقلاب قهر کردند و گوشه‌ای خزیدند تا به خیالشان صدای اعتراضی به اوضاع فعلی باشند.

اینها همان کسانی‌اند که نظرات امام و رهبری برایشان تا آنجایی قابل نشر و تبلیغ است که عینا مطابق نظر خودشان باشد. به عبارت دیگر، بیانات امامین انقلاب دست آویز تبلیغاتشان است، نه شاخصی برای فعالیتهای سیاسی-اجتماعی.

2. مجلس فعلی و دولت آینده با تفکری انقلابی بر سر کار هستند و شرایط برای جهش کشور مهیاست. ناکامی‌های زیادی وجود دارد، اما فقط منتقدبودن هم دردی دوا نمی‌کند. نیاز روز کشور، انتقاد همراه با حرکت و سازندگی است و این همان مجاهدت بزرگ است.

3. همسویی گفتمان دولت و مجلس انقلابی با حوزه انقلابی، فرصت خوبی برای روحانیت مهیا کرده و وظیفه روحانیت را سنگین‌تر می‌کند.

نباید گمان کنیم فرصت امروز مثل گذشته است و با تعلل و ناکارآمدی دوباره شاهد از دست‌رفتن فرصتها باشیم.  

هرچند آن دسته از طلاب و جریانهای خسته، توفیقی در این جهاد بزرگ نخواهند داشت و گذر زمان آنها را منزوی‌تر و با تبلیغات سوئشان فقط خودشان را خسته‌تر خواهند کرد.

ارسال نظرات