۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۸۳۰۲۸

نظر آیت‌الله فیاض در خصوص استفاده از واکسن کرونا

نظر آیت‌الله فیاض در خصوص استفاده از واکسن کرونا
آیت الله محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف به ایمن سازی ضد ویروس کرونا از طریق واکسن و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی توصیه کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله محمد اسحاق فیاض از مراجع نجف اشرف به ایمن سازی ضد ویروس کرونا از طریق واکسن و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی توصیه کردند.

ایشان در پاسخ به سوالی در خصوص ایمنی و مورد اطمینان بودن واکسن های تولیدی، گفتند: در خصوص سایر ویژگی ها مثل انواع واکسن ها و ویژگی دریافت کننده واکسن، باید به مسئولین بهداشتی مورد اطمینان و مرتبط رجوع کرد.

ایشان اشاره کردند: مشخص است که سازمان بهداشت جهانی، به استفاده از برخی واکسن های معروف مجوز داده است که به طور کلی ایمن بودن و بی خطر بودن آن را نشان می دهد.

متن استفتاء و پاسخ آن به شرح زیر است:

متن استفتاء:

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

از درگاه الهی سلامت و طول عمر حضرت آیت الله فیاض را خواهانیم و از ایشان استدعا داریم که ما را در این مسئله راهنمایی کنند:

واکسن های کرونا توسط شرکت های متعدد مثل فایزر، آسترازنکا، کووی شیلد و غیره در کشور های مختلف تولید شده که دارای برخی عوارض جانبی است. مسئولین بهداشتی در برخی کشورها، استفاده از این واکسن ها را تأیید کرده و مجوز لازم را برای استفاده عمومی از آن صادر کرده اند و برخی از آنها به این واکسن ها اعتماد ندارند، امّا هنوز عوارض بزرگی در اکثریت مردم مشاهده نشده است. جنابعالی در این خصوص چه توصیه ای دارید؟

جمعی از مومنین

متن پاسخ آیت الله فیاض:

بسمه تعالی

ظاهراً بر اساس گواهی کارشناسان بهداشتی و متخصصان همه گیری ها و بیماری ها، اینگونه بیماری هایِ ویروسیِ بسیار کشنده مثل همه گیری های جهانی قابلیت انتشار دارند که تنها از طریق ایمن سازی و پیشگیری با واکسن ها و شیوه های پیشگیرانه معروف می توان این همه گیری را کاهش داد. اما در خصوص سایر ویژگی ها مثل انواع واکسن ها و ویژگی دریافت کننده واکسن، باید به مسئولین بهداشتی مورد اطمینان و مرتبط رجوع کرد.

مشخص است که سازمان بهداشت جهانی، به استفاده از برخی واکسن های معروف مجوز داده است که به طور کلی ایمن بودن و بی خطر بودن آن را نشان می دهد.

دفتر آیت الله اسحاق فیاض - نجف اشرف

/۹۸۸/

ارسال نظرات