۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۸۳۱۱۶
آیت الله خاتمی:

تمام خارجی‌ها بسیج شده بودند تا مردم را از رفتن پای صندوق های رای محروم کنند

تمام خارجی‌ها بسیج شده بودند تا مردم را از رفتن پای صندوق های رای محروم کنند
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در طول تاریخ انقلاب بی سابقه این بود که تمام خارجی‌ها بسیج شده بودند تا مردم را از رفتن پای صندوق های رای محروم کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در آیین شکرانه حضور ملت در انتخابات و آیین ملی روز بسیج استادان (بزرگداشت چهلمین سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران) ضمن تجلیل از مردم برای مشارکت میلیونی در انتخابات خطاب به اساتید دانشگاه گفت: دولت اسلامی نیازمند بازوان توانمندی مثل شما در عرصه فرهنگی است و انشالله تازه نفسان دولت جدید جهت ارتقای جایگاه اساتید تلاش کنند.

وی با اشاره به جایگاه شهیدان چمران و فخری زاده افزود: شهید چمران و شهید فخری زاده هم در سطح بالا از دانش برخوردارند و هم جهاد دارند.

آیت الله خاتمی با اشاره به شکوه حضور مردم در انتخابات گفت: در طول تاریخ انقلاب این بی سابقه بوده که تمام خارجی‌ها بسیج شده باشند تا مردم را از رفتن پای صندوق های رای محروم کنند و در این انتخابات چنین اتفاقی رخ داد. آنها می‌گفتند ۱۵ تا ۲۰ و نهایت ۳۰ صدرصد پای صندوق های رای خواهند آمد اما شما دیدید با شرایط خاص کرونایی که نمی شود خطرات آن را انکار کرد میلیون‌ها نفر در انتخابات شرکت کردند. حداقل ده درصد عدم حضور را برای شرایط کرونا می توان قرار داد.

وی افزد: از سویی دستگاه هویت سنج هم از اول صبح تا آخر شب بازی درآورده است، به طوری که ما از ساعت ۸ صبح گفتیم اگر دستگاه کار نکرد دستی رای گیری شود. ولی ساعت ۱۱ از یکی از مناطق تهران تماس گرفتند و گفتند دستگاه خاموش است و رای گیری انجام نمی شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به برخی ادعاها درباره حضور مردم در انتخابات گفت: این شرایطی که گفته شد را باید در نظر گرفت و ثانیا اینهایی که چنین ادعایی دارند خودشان هم مسئول بودند و باید از خودشان بپرسند چه کار کردند که مردم گلایه مند شدند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ۵ گروه در این انتخابات باید بررسی شوند؛ گفت: گروه اول جریانی است که پای صندوق آمد و کاندیدای آنها هم رای آورد یعنی جریان انقلابی مدافع ولایت. از این گروه هم باید تشکر کرد هم نکاتی را یادآور شویم.

وی اظهار داشت: گروه دوم آنهایی هستند که آمدند و کاندیدای آنها رای نیاورد این گروه کاملا هم محترم هستند و باید از آن ها هم تشکر کنیم.

آیت الله خاتمی افزود: اما آنهایی که گفتند اگر رای نیاوریم کودتا می‌شود؛ باید از مردم عذرخواهی کنند البته اصل حضور آنها قابل تقدیر است و باید از هواداران آنها هم تشکر کرد.

وی افزود: یک گروه دیگر آنهایی هستند که آمدند ولی رای باطل دادند که اولا تشکر می کنیم که آمدند ولی باید به آنها بگوئیم که فرصت سوزی کردید و فرصت سوزی کار خردورزانه ای نیست.

عضو شورای نگهبان ادامه داد: گروه پنجم آنهایی هستند که مغرضانه و معاندانه نیامدند؛ با این هدف نیامدند که آسیب بزنند. اینها باید بدانند این نظام، نظامی است که ریشه در جانها دارد و جنس آن از انبیاست؛ پس راه به جایی نخواهد برد.

وی گفت: عده ای هم هستند که نیامدند ولی دلیل داشتند، مثل کسانی که آمدند ولی دستگاه خراب شد و ساعت‌ها در گرما ایستادند و نتوانستند رای بدهند.

آیت الله خاتمی با خطاب قرار دادن جریانی که رای آورد، ادامه داد: مردم عمل را دیدند که به این جریان رای دادند، مبارزه با فساد آیت الله رئیسی را دیدند که رای دادند. این جریان باید دقت کنند که بخشی از مشکلاتی در بین مردم هست اورژانسی است و باید زودتر حل شود؛ مثل مشکل گرانی، مشکل مسکن و مشکلاتی از این قبیل.

وی ادامه داد: نکته بعد این است که مسئولان دولت آینده کاری که می‌کنند را گزارش بدهند. نگویند که چنان می کنیم و باید چنان شود. سخنگوی دولت باید هر ماه و هر هفته بگوید این کارها انجام شده یا در جه مرحله برای اجرا قرار دارد و صادقانه و شفاف گزارش کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضوع انتخاب کابینه گفت: نیرویی باید انتخاب شود که متعهد باشد؛ خودش را مدیون دین بداند، کاربلد و انقلابی و دست پاک باشد، لیاقت مدار ولایت‌مدار باشد، فرهنگ فرهنگ "ما میتوانیم" باشد؛ برخورد صادقانه و وفادارانه داشته باشد، به داخل اعتماد کند و چشمش به بیرون نباشد و به همه اجزای مدیریت توجه داشته باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
امیدوارم قدر این ۱۸ میلیون رای در سال ۱۴۰۰ دانسته بشه تا به سرنوشت ۲۴ میلیون رای در سال ۹۶ در ۴ سال بعد یعنی۱۴۰۴ مبتلا نشه.چرا که در آنصورت واقعا دیگه نمیشه کاری کرد.
0
0