۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۸۳۱۳۹
رییس مجتمع آموزش عالي زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی:

 امروز جهانیان تشنه شنیدن فرهنگ اصیل اسلامی هستند

 امروز جهانیان تشنه شنیدن فرهنگ اصیل اسلامی هستند
حجت الاسلام ساجد با بیان اینکه امروز جهانیان تشنه شنیدن فرهنگ اصیل اسلامی هستند، گفت: باید فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی بستری برای گفتمان فرهنگی میان جوامع مختلف قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین ساجد، رییس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی المصطفی، در نشست خبری اختتامیه دومین همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل به تبیین ضرورت تعامل فرهنگی میان جوامع بشری پرداخت و گفت: فرهنگ واژه ای است که تمام مباحث و مسائل آداب، رسوم ملی و دینی را در خود جای می دهد.

وی با بیان اینکه در تعامل های فرهنگی میان جوامع باید از مسائل تنش زا پرهیز کرد، افزود: شناخت فرهنگ های دیگر کمک به ارتباط های نزدیک میان جوامع خواهد کرد و باید در تعامل های فرهنگی تمام جوانب مادی و معنوی فرهنگ های مختلف را باهم در نظر داشت.

حجت الاسلام ساجد با بیان اینکه دولت ها، دیپلماسی فرهنگی خود را در چارجوب ها و سیاست های خاص خود به کشور های دیگر منتقل می کنند، گفت: باید فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، بستری برای دیالوگ و گفتمان های فرهنگی میان جوامع و ملت های مختلف قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش زبان در زمینه انتقال فرهنگ اصیل اسلامی به جهانیان گفت: انتقال فرهنگ اصیل اسلامی باید از طریق ابزراهای مختلف شکل گیرد که یادگیری و آموزش های زبان های مختلف جهان، نقش به سزایی در این زمینه دارد.

حجت الاسلام ساجد با بیان اینکه اکنون جهانیان تشنه شنیدن فرهگ اصیل اسلامی هستند، گفت: با انتقال فرهنگ اصیل اسلامی به جوامع بشری از انتقال فرهنگ غیر اصل اسلامی مثل فرهنگ سلفی و داعشی به جهانیان جلوگیری خواهد شد.

رییس مجتمع آموزش عالی زبان ادبیات فرهنگ شناسی المصطفی بیان کرد: بسترهای انتقال فرهنگ اصیل اسلامی به جهانیان از سوی جامعه المصطفی آماده و مهیا شده و همچنین بستر فضای مجازی انتقال فرهنگ اصیل اسلامی را تسریع و تسهیل بخشیده است.

وی با بیان اینکه مجتمع زبان ادبیات فرهنگ شناسی از سوی المصطفی تأسیس شده، گفت: در این مجتمع 12 زبان زنده دنیا آموزش داده می شود که از 45 میلت داانشجو از مقطع دیپلم تا دکتری در حال تحصیل هستند.

وی درباره همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل گفت: این همایش در حوزه های آمریکای لاتین، آسیا و اقیانوسیه، آفریقا و کشورهای عربی تدوین شده و این همایش از استقبال چشمگیری برخوردار بوده است.

 رییس مجتمع آموزش عالی زبان ادبیات فرهنگ شناسی المصطفی بیان کرد: 250 مقاله به 15 زیان مختلف به دبیرخانه همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل رسیده است.

حجت الاسلام ساجد در پایان ابراز داشت: در جهت برگزاری همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل، 7 دوره نشست مطالعاتی به زبان های مختلف جهان برگزار شده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
راستی چرا امریکا و اروپا تا این حد نگران کنار گذاشتن تیم مذاکره کننده فعلی هستند؟ چه سر مگویی دارند؟
0
0