۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۶۸۳۱۶۷

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان مرکزی معرفی شد

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان مرکزی معرفی شد
مراسم معارفه مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان مرکزی و قدردانی از مدیرکل سابق این مرکز برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم معارفه حجت الاسلام و المسلمین محمد علی عدالت مدیر کل مرکز خدمات استان مرکزی و قدردانی از حجت الاسلام حسن طاهری مدیرکل سابق این مرکز در دفتر نماینده ولی‌فقیه در این استان برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، آقای نیکزادیان مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان‌ها و جمعی از مسئولان حوزوی استان مرکزی حضور داشتند.

مرکز خدمات حوزه‌ علمیه از ارزشمندترین اقدامات رهبر معظم انقلاب است

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در این مراسم گفت: فلسفه وجودی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خدمت به طلاب و روحانیون و خانواده آنان، اعم از ایرانی و غیر ایرانی، شیعه و سنی و برادران و خواهران است و باید با اولویت‌بندی برنامه‌های این مرکز پیش برود.

وی، مدیریت عادلانه منابع را از مهم‌ترین وظایف مراکز خدمات حوزه‌های علمیه عنوان کرد و ادامه داد: منابع کشور محدود است و تنها راه استفاده حداکثری از امکانات، مدیریت منابع و کاهش هزینه‌ها است که این مهم باید در این مرکز بیش از دیگر نهادهای دیگر جدی گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه دایره وسیع خدمات خود را باید به مناطق دوره افتاده سوق دهد تا بخشی از مشکلات مبلغان دینی در روستاها و مناطق محروم برطرف شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: حوزه‌های علمیه دستگاه خدمت به ولایت، نبوت و رسالت هستند و باید در تمامی مسائل جامعه الگو باشند، بنابراین مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در سراسر کشور باید در مدیریت عادلانه منابع و برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف عالی نظام پیشتاز باشد.

وی بیان کرد: گوهر علم مایه رشد و کمال و سعادت انسان است و این ابزار توسط روحانیون، طلاب علوم دینی، علما و اندیشمندان در سطح جامعه محقق می‌شود و باید با برنامه‌ریزی‌های مدون نسبت به تقویت سطح علمی حوزه‌های علمیه تلاش کرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی نظام آموزشی کشور منجر نشدن دانسته‌ها و داشته‌ها به عمل است، گفت: مرکز آموزشی و مهارتی حوزه‌های علمیه با هدف مهارت‌آموزی به طلاب و خانواده‌هایشان باید بیش از پیش فعال شود.

 

 

همچنین، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی در سخنانی ضمن تبریک ایام مبارک دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع)، از لطف و توجه نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به حوزه‌های علمیه، مجموعه‌های حوزوی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قدردانی کرد.

وی همچنین ضمن خیر مقدم به مسئولان مراکز حوزوی و دولتی حاضر در مراسم، از زحمات و تلاش‌های مدیرکل سابق مرکز خدمات استان مرکزی تشکر کرد و گفت: حجت الاسلام طاهری فعالیت‌ها و خدمات مطلوب و مؤثری را در استان انجام دادند ولی نیاز است که در دوره‌های مسئولیتی جابجایی‌هایی صورت گیرد تا هم مسئولان و هم مجموعه تجدید قوا کنند.

رئیس مرکز خدمات از حجت الاسلام و المسلمین عدالت برای پذیرش این مسئولیت تشکر کرد و افزود: امیدوارم این جابه‌جایی‌ها باعث خیر و برکت برای استان مرکزی و حوزه‌های علمیه باشد.

وی در ادامه گزارشی از برنامه و فعالیت‌های مرکز خدمات در خدمت‌گزاری به طلاب و روحانیون سراسر کشور ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عدالت با تشکر از اعتماد رئیس مرکز خدمات، گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه وظیفه خدمت‌رسانی به طلاب و روحانیون برادر، خواهر، ایرانی، غیر ایرانی، شیعه و اهل تسنن سراسر کشور را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: از تمامی طلاب و روحانیون درخواست دارم که مجموعه مرکز خدمات را خدمتگزار خودشان بدانند و از مجموعه مرکز مطالبه کنند و ان شاء الله بتوانیم در رفع مشکلات طلاب موفق باشیم.

مدیر کل مرکز خدمات استان مرکزی در پایان از سال‌ها تلاش و زحمات حجت الاسلام طاهری در مرکز خدمات استان مرکزی قدردانی کرد.

در ابتدای مراسم، حجت الاسلام طاهری ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و خیر مقدم به رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گفت: امیدوارم خداوند متعال اعمال و رفتار ما را طوری قرار دهد که مورد رضای خودش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خدا را شاکرم که در این سال‌ها در خدمت سربازان حضرت ولی عصر(عج) بودم، افزود: در این سال‌ها سعی کردم تمام تلاش و بضاعت خود را به کار گیرم تا بتوانم گوشه کوچکی از مشکلات طلاب و روحانیون را حل کنم و امیدوارم مورد رضایت خداوند قرار گرفته باشد.

مدیر کل سابق مرکز خدمات استان مرکزی در پایان به حجت الاسلام و المسلمین عدالت برای حضور در مرکز خدمات استان مرکزی خیر مقدم گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
آرزوی توفیقات
0
0