۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۸۳۲۰۱

تبریک سران کشورها و شخصیت‌های خارجی به آیت‌الله رئیسی

تبریک سران کشورها و شخصیت‌های خارجی به آیت‌الله رئیسی
سران روسیه، ونزوئلا، کوبا، عراق، بلاروس، سوریه، کویت، قطر، ترکیه، عمان، ارمنستان، هند، ازبکستان، قزاقستان و دبیرکل حزب‌الله لبنان به آیت‌الله رئیسی تبریک گفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سران روسیه، ونزوئلا، کوبا، عراق، بلاروس، سوریه، کویت، قطر، ترکیه، عمان، ارمنستان، هند، ازبکستان، قزاقستان، دبیرکل حزب‌الله لبنان و دیگر مقامات پیروزی آیت‌الله رئیسی را تبریک گفتند.

سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد.

در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

بعد از اعلام نتایج این دور از انتخابات و طی دیروز و امروز (شنبه و یکشنبه) جمعی از سران و شخصیت‌های خارجی با ارسال پیام‌ها یا تماس‌های تلفنی، انتخاب آیت‌الله رئیسی به این سمت را تبریک گفتند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اولین مقامی بود که خبر تبریکش به آیت‌الله رئیسی منتشر شد.

در پیام پوتین آمده است: امیدوارم که فعالیت جنابعالی در این سمت عالی به توسعه روزافزون همکاری دوجانبه سازنده در زمینه‌های مختلف و همچنین تعامل مشارکتی در امور بین الملل مساعدت کند. این موضوع کاملا پاسخگوی منافع ملت‌های روسیه و ایران می‌باشد و در مسیر تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای پیش می‌رود.

تبریک سران کشورها و شخصیت‌های خارجی به آیت‌الله رئیسی

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه هم در پیام تبریکی خطاب به آیت‌الله رئیسی گفت: خوشحالم که از طرف خودم و مردم سوریه و در راستای جلب اعتماد مردم دوست ایران صمیمانه این پیروزی را به شما تبریک بگویم. حرکت کشور شما به سمت پیشرفت و رفاه در همه زمینه‌ها برای مردم، که در مقابل همه طرح‌ها و فشارهایی که هدفش شکست اراده آنها بود ایستادگی و مقاومت کرد، را خواستار هستم. از این فرصت استفاده می‌کنم تا علاقه و اشتیاق خود را برای تقویت همکاری‌ها در مسیر روابط دوجانبه و منافع مشترک بین جمهوری عربی سوریه و جمهوری اسلامی ایران را اعلام کنم.

تبریک سران کشورها و شخصیت‌های خارجی به آیت‌الله رئیسی

«الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان هم در پیامی انتخاب آیت الله رئیسی را تبریک گفت و افزود: آذربایجان برای روابط خود با ایران اهمیت ویژه‌ای قائل است.

«نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت هم پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا شامگاه شنبه در پیامی پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هم رو شنبه بدین مناسبت در پیامی پیروزی آیت‌الله رئیسی را به وی تبریک گفت.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر هم دیگر مقامی بود که پیروزی «سید ابراهیم رئیسی» را تبریک گفت.

تبریک سران کشورها و شخصیت‌های خارجی به آیت‌الله رئیسی

خبرگزاری عمان هم خبر داد که «هیثم بن طارق» سلطان عمان در پیامی به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران، پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته است.

«آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان هم در پیام تبریکی نوشت:‌ «باور دارم که ایران تحت رهبری شما به مسیر توسعه و سعادت ادامه خواهد داد. ارمنستان برای تقویت و تعمیق روابط دوستانه کنونی و گفت‌وگوی سازنده با ایران ارزش قائل است. امیدوارم روابط دوستانه و گرم ایران و ارمنستان، با تلاش مشترک، در تمام حوزه‌ها گسترش و توسعه یابد و پویایی مثبتی برای سطح جدید کیفی روابط میان دو ملت ثبت شود».

«محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم با ارسال پیامی به مقام معظم رهبری پیروزی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران را تبریک گفت.

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق نیز روز شنبه در پیامی به آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران تبریک گفت.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق نیز در پیامی جداگانه پیروزی آیت‌الله رئیسی را به وی تبریک گفت و در این پیام بر «عمق روابط عالی دو ملت عراق و ایران» تأکید کرد. الکاظمی همچنین تلفنی با رئیسی گفت‌وگو کرد.

تبریک سران کشورها و شخصیت‌های خارجی به آیت‌الله رئیسی

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای خطاب به رئیسی عنوان کرد: از انتخاب شما خوشحالم و از طرف همه همکارانم در پارلمان عراق صمیمانه تبریکات خود را به مناسبت انتخاب شما به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عرض می‌کنم.

«مسرور بارزانی» رئیس دولت منطقه کردستان عراق هم در این خصوص پیام تبریکی ارسال کرد.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا هم با انتشار بیانیه‌ای ضمن تبریک پیروزی آیت‌ الله «سید ابراهیم رئیسی»، به مردم جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت شایان توجه خود در انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران تبریک گفت.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند هم در پیامی توئیتری نوشت: «به عالیجناب ابراهیم رئیسی بابت انتخاب به‌عنوان رئیس جمهور ایران تبریک می‌گویم. به‌دنبال همکاری با ایشان در راستای تقویت بیش از پیش روابط گرم ایران و هند خواهم بود».

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در پیامی به آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت. در این پیام آمده است: من امیدوارم که با هدایت شما، ایران بتواند بر تمام موانع خارجی غلبه کرده و به پیشرفت قابل توجهی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دست یافته و روابط دوستانه بلندمدت با بلاروس همچنان در تمامی ابعاد، تقویت و گسترش یابد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله نیز پیام تبریکی برای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی فرستاد. در این پیام آمده است: این پیروزی بزرگ و انتخاب شما به عنوان رئیس‌جمهور در این مرحله از تاریخ حساس ایران را تبریک می‌گویم. پیروزی شما امید ملت ایران و ملت‌های منطقه برای آینده و قدرت مقابله با چالش‌ها را زنده کرد. رزمندگان مقاومت و آزادگان شما را دژ و پشتوانه‌ای قوی در مقابله با تجاوزگران می‌دانند.

تبریک سران کشورها و شخصیت‌های خارجی به آیت‌الله رئیسی

«قاسم تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان هم در پیامی ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی گفت و تأکید کرد: ایران یکی از شرکای قابل اعتماد قزاقستان در جهان اسلام است.

«میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان هم برای آیت‌الله رئیسی پیام تبریک فرستاد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌ هم در پیامی به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تبریک گفت.

سفارت فلسطین در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال پیامی خطاب به رئیس جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت فلسطین پیروزی رئیس جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را به ایشان و مردم کشورمان تبریک گفته است.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن عصر روز شنبه پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان هم دیگر مقامی بود که در پیامی پیروزی آیت‌الله رئیسی را به وی تبریک گفت.

«عطامحمد نور» رهبر جمعیت اسلامی افغانستان نیز پیام تبریکی ارسال کرد.

«اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجباء و «سید عمار الحکیم» هم در پیام‌هایی پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

گفتنی است ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان را تبریک گفت./۹۸۸/

ارسال نظرات