۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۸۳۲۰۶
آیت‌الله رئیسی:

میثاق با امام توجه به مردمداری و مردمی بودن است

میثاق با امام توجه به مردمداری و مردمی بودن است
رئیس جمهور منتخب گفت: میثاق با امام میثاق با ارزش‌های انقلاب اسلامی و کارکردن و تلاش کردن برای خداست و میثاق با امام توجه به مردم و مردمداری و مردمی بودن است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس قوه قضائیه و رییس جمهوری منتخب صبح امروز در آیین تجدید میثاق مسؤولین عالی قضایی با امام(ره) با بیان اینکه میثاق امام میثاق با همه خوبی هاست،‌گفت: میثاق با امام میثاق با ارزش‌های انقلاب اسلامی و کارکردن و تلاش کردن برای خداست و میثاق با امام توجه به مردم و مردمداری و مردمی بودن است.

وی افزود: در سیره پاک امام توجه به مردم تشریفاتی و سیاسی و از نوعی که در تمام دنیا احزاب و گروه‌ها دم از مردم می‌زنند نبود و تفاوتشان با امام این است که در مکتب سیاسی امام توجه به مردم تشریفاتی نیست و نظر مردم را مورد توجه قرار می‌داد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در گفتمان امام بزرگوارمان توجه به محرومین و مستضعفین محوریت خاصی دارد، گفت: میثاق با امام میثاق با عدالت است و مجری عدالت بودن و عادل بودن و خواهان اجرای عدالت بودن است.

وی با اشاره به اینکه امام قبل از پیروزی انقلاب تاکید داشت که باید جامعه ای برپا کرد که باید مبتنی بر اصول عقلانیت، معنویت،‌ عدالت و اخلاق باشد، گفت: امام تاکید داشتند که باید جامعه مبتنی بر این مبانی بنا کرد و تلاششان مستحکم کردن این مبانی بود و تاکید داشتند که باید کار باید با تدبیر صورت گیرد.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه در محضر روح مطهر امام و ملت عزیز عرض می‌کنم که تلاش فرزندان شما در دستگاه قضایی این است که دستگاه قضایی را ملجا و پناهی برای آنها قرار دهند که مورد ظلم واقع شده اند،‌ تصریح کرد: سمت و سوی دستگاه قضایی آن است که پدری مهربان و ملجا باشد و یکی از مسائل دستگاه قضایی مهربان بودن با مردم است.

وی تاکید کرد: همه سازمان ها و ادارات باید با مردم مهربان رفتار کنند و اگر مردم به سازمان و اداره دولتی یا قضایی پناه آوردند احساس کنند گره شان گشوده می شود و گشایشی در زندگی و کارشان ایجاد خواهد شد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه محور دوم آن است که به لحاظ قدرتی که قانون به قوه قضائیه داده مقتدرانه عمل کند، اظهار داشت:‌ هر سازمان و دستگاهی یک مبانی قانونی دارد و قانونگذار به او جایگاهی داده است و به حساب قدرتی که قانون به سازمان یا دستگاه دولتی یا قضایی داده باید مقتدرانه عمل کند و این قدرت شخصی نیست.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه امروز نباید آزمون و خطا داشته باشیم چون 40سال از پیروز انقلاب اسلامی می گذرد و تمام دست اندرکاران تلاش کنند خواست امام و شهدا و رهبری انقلاب عمل شود،‌ تصریح کرد: این خواسته هم جدا از خواسته مردم نیست و آنچه امام فرمود و آنچه از حلقوم رهبر انقلاب بیرون می آید خواست مردم است و ما به عنوان کارگزاران موظفیم آنچه خواست رهبری انقلاب  و مردم است به آن تحقق ببخشیم و محور اجرای عدالت است.

وی با تاکید بر تلاش برای اجرای عدالت در جامعه اظهار داشت: خصوصا در دستگاه اجرایی باید تلاش شود در تمام لایه‌های دستگاه اجرایی عدالت حاکم کند به نحوی که پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی کمتر شود و قضاتمان کمتر گرفتار پرونده ها شوند و این لازمه‌اش تلاش دستگاه اجرایی برای ایجاد عدالت است و قطعا ایجاد اشتغال و رفع مشکلات کردم و کاهش آسیبهای اجتماعی به کاهش پرونده های قضایی کمک خواهد کرد.

آیت الله رئیسی ضمن بیان اینکه در دستگاه قضایی در دوره تحول در این دو سالی که بنده افتخار داشتم به عنوان عضو کوچکی از این دستگاه در خدمت مردم باشم، محور سند تحول و کار تحولی در دستگاه قضایی را اجرای عدالت قرار دادیم، اظهار داشت: تمام فعال کردن سامانه‌ها و بخش‌های رسیدگی به پرونده‌هایی که مردم دغدغه داشتند و به تاخیر افتاده بود، همه در راستای اجرای عدالت بود و الان هم اگر اقداماتی در حوزه های مختلف انجام شود که بعضا دو تا سه برابر فعالیت همکاران افزایش یافته و در بعضی بخش ها چون سازمان ثبت تا 4برابر افزایش یافته تا کار به نحوی انجام شود که دغدغه مردم در راستای نزدیکی به اجرای عدالت کمتر شود.

رییس جمهور منتخب افزود: در دولت تحول یک مسئله مهم است که مردم خواسته اند و در این انتخابات، پیام مردم انجام تحول بوده که محور آن اجرای عدالت است و باید در دستگاه اجرایی، اجرای عدالت را دنبال کرد./998/

ارسال نظرات