۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۸۳۲۳۳
حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی:

طلاب و روحانیون روحیه مطالبه گری نسبت به مرکز خدمات داشته باشند

طلاب و روحانیون روحیه مطالبه گری نسبت به مرکز خدمات داشته باشند
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه: از طلاب و روحانیون و مسئولان حوزوی تقاضا دارم که نسبت به مرکز خدمات حوزه‌های علمیه روحیه مطالبه گری داشته باشید.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی در مراسم توزیع و معارفه مدیرکل مرکز خدمات استان مرکزی ضمن تبریک حضور مبارک مردم پای صندوق‌های رأی و انتخاب مناسبی که انجام شد، گفت: با تمام تبلیغاتی که دشمنان از ماه‌ها قبل برای عدم حضور ملت پای صندوق‌های رأی انجام دادند ولی عملاً مردم با حضورشان و با انتخاب خوبشان تمام دسیسه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

دشمنان دست از دشمنی بر نخواهند داشت

وی بیان کرد: باید بدانیم که دشمن از این دشمنی و از این روحیه استکباری دست بر نمی‌دارد مگر اینکه از آنها تبعیت شود.

وی با اشاره به آیه 120 سوره بقره گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید «وَلَنْ تَرْضَیٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَی حَتَّی تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ؛ هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی.»

رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: با آنکه در آن زمان بنی نضیر و بنی قریظه در مقابل پیامبر(ص) ایستاند ولی در این آیه حرف از یهود و نصارا زده می‌شود و منظور این است که یهود و نصارا در طول تاریخ هستند و با پیامبر(ص) و پیروانش دشمنی خواهند کرد.

وی عنوان کرد: یهود و نصارا در آن زمان با پیامبر (ص) زندگی می‌کردند چنانچه امروزه نیز یهودی‌ها و مسلمانان در کنار یکدیگر به‌صورت مسالمت‌آمیزی زندگی می‌کنند، مشخص می‌شود یک گروه از یهود و نصارا هستند که باید آنها را شناخت؛ در زمان ما این گروه صهیونیست‌ها هستند و تمام توطئه‌هایی که در طول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی اتفاق افتاده از سوی آنها بوده است.

حکومت دینی و رهبری؛ دو عامل خنثی کننده دسیسه دشمنان است

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: دو ویژگی مهم ایران اسلامی یعنی حکومت دینی و رهبری، باعث شده است که دسیسه‌های دشمنان خنثی شود؛ نظامی که بر اساس قرآن و روایات ائمه(ع) باشد مقابله با آن سخت است.

وی تصریح کرد: هر حرکتی که دشمنان درصدد انجام آن می شوند، مقام معظم رهبری آن توطئه‌ها را شناسایی کرده و تبیین می‌کنند و به جوامع اسلامی نیز اعلام می‌کنند که مواظب این توطئه‌ها باشند.

رئیس مرکز خدمات گفت: وقتی قرار است انتخاباتی برگزار شود و شخصی می‌خواهد وارد صحنه شود که برنامه دارد و در زندگی سالم است و از ولی فقیه تبعیت می‌کند، دشمن از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کند و به دنبال تخریب آن بر می‌آید.

وی ادامه داد: با توجه به شرارت‌ها و توطئه‌هایی که دشمنان انجام می‌دهند نباید انتظار داشته باشیم که 90 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند، ولی وقتی اصل را نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که مردم، خوب انتخاب می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی در ادامه با اشاره به رسالت و مأموریت مرکز خدمات گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به تدبیر مقام معظم رهبری تأسیس شده است تا به امور خدماتی حوزه بپردازد تا مسئولان حوزه با فراغت بال به امر آموزش و پژوهش و تبلیغ و تهذیب بپردازند و دغدغه‌های حمایتی نداشته باشند.

طلاب و روحانیون روحیه مطالبه گری نسبت به مرکز خدمات داشته باشند

وی بیان کرد: از طلاب و روحانیون و مسئولان حوزوی تقاضا دارم که نسبت به مرکز خدمات حوزه‌های علمیه روحیه مطالبه گری داشته باشند.

رئیس مرکز خدمات گفت: ان شاء الله با دعای خیر شما بتوانیم قدم به قدم مشکلات را برداریم و به شعار سال مقام معظم رهبری یعنی پشتیبانی و مانع زدایی ها عمل کنیم.

وی به برخی از مشکلات طلاب و روحانیون که با شهریه‌های اندک طلبگی زندگی می‌کنند اشاره کرد و افزود: متأسفانه در جامعه طوری القا شده است که طلاب و روحانیون وضعیت معیشتی خوبی دارند که این موضوع مشکلات طلاب را بیشتر کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: اگر مرکز خدمات در استان‌ها اقدامی برای کاهش مشکلات طلاب انجام می‌دهد با راهنمایی و هدایت‌های نمایندگان ولی فقیه در استان ها است و از آیت الله دری نجف آبادی نیز تقاضا می‌کنم که عنایت ویژه‌ای به مرکز خدمات استان مرکزی داشته باشند تا بتوانیم قدم‌های مثبتی برداریم.

وی بیان کرد: طلاب و روحانیون مناعت طبع و عزت نفس دارند ولی ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم و حداقل‌ها را برای آنان فراهم کنیم ولی تاکنون همین حداقل‌ها را نیز انجام نداده‌ایم.

ارسال نظرات