۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۸۳۲۳۷

ترگل؛ بیست دلیل عقلی و روان شناسی برای حجاب

ترگل؛ بیست دلیل عقلی و روان شناسی برای حجاب
انتشارات اعتلای وطن، کتاب ترگل؛ بیست دلیل عقلی و روان شناسی برای حجاب نوشته عماد داوری دولت آبادی به چاپ رسانده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، انتشارات اعتلای وطن، کتاب ترگل؛ بیست دلیل عقلی و روان شناسی برای حجاب نوشته عماد داوری دولت آبادی با مقدمه آیت الله سید ابوالحسن مهدوی به چاپ رسانده است.

مرد و زن همان طور که از نظر ظاهرى با هم تفاوت دارند، از نظر روانى و شخصیتى و... نیز با هم تفاوت دارند. زنان از عاطفه و محبت بیشترى نسبت به مردان برخوردارند، و دلسوزترند، به همین جهت رقابت کمترى با یکدیگر خصوصا با مردان دارند و زودتر تسلیم عشق مى شوند، تشنه محبتند و راه نفوذ در آنان محبت به آنان است ولى مردان خشونت گراتر و در روابط حسابگرند و به سادگى به کسى دل نمى سپارند و کمتر تسلیم عواطف اند بلکه بیشتر عقل گرا هستند هرچند در ظاهر اظهار علاقه کنند، پس در عشق، زنان وفادارترند. زن‌ از مرد عاطفی‌تر است‌ و با این‌ سرشت‌ به‌ دنیا می‌آید و زندگی‌ می‌کند و به‌ ارتباط های‌ عاطفی‌ علاقه‌ نشان‌ می‌دهد. احساس‌ محبت‌ در دختران‌ بیش‌ از پسران‌ است. مرد بیشتر بر ارتباط های‌ فعالیت‌ مدار توجّه‌ دارد و دنیای‌ بیرون‌ را هدف‌ قرار می‌دهد و انرژی‌ خود را صرف‌ تسلط‌ آن‌ می‌کند.

ساختار کتاب

کتاب ترگل کتابی است که در آن به بیست دلیل عقلی برای حجاب در بیست عنوان پرداخته شده است:

دلیل اول: آزادی فکر؛ دلیل دوم: پیشرفت علمی؛ دلیل سوم: خانه‌ای مستحکم؛ دلیل چهارم: استواری اجتماع؛

دلیل پنجم: ارزش بیشتر؛ دلیل ششم: حجاب، مانع تخلفات قانونی؛ دلیل هفتم: ارزشمندها محفوظ ترند؛ دلیل هشتم: حفظ آزادی اجتماعی؛ دلیل نهم: رونمایی در خانه؛ دلیل دهم: حجاب، عامل حفظ حیا؛ دلیل یازدهم: حجاب، عامل حفظ غیرت؛

دلیل دوازده: حجاب، میراث ملی؛ دلیل سیزدهم: پوشش و سلامتی بیشتر؛ دلیل چهاردهم: پوشش و فطرت؛ دلیل پانزدهم: انعطاف بیشتر زن؛ دلیل شانزدهم: پوشش عامل کنترل طبیعت چند همسری؛ دلیل هفدهم: پوشش، عامل کنترل حرص؛ دلیل هجدهم: پوشیدگی بیشتر؛ دلیل نوزدهم: نگاه شکنی؛ دلیل بیستم: حجاب عامل توجه اساسی مرد به همسر،

ویژگی‌های اثر

توجه به مقوله مهم دختر و پسر، مرد و زن وتفاوت‌های این دو جنس مخالف؛  توجه دادن به دلایل عقلی برای داشتن حجاب؛  کمک گیری از آیات و روایات برای تایید حکم عقل؛  نگاه دینی و توجه به ارزش‌های دینی در کتاب؛ توجه دادن به تخریب بسیار زیاد فیلم‌های مبتذل و شبکه های اجتماعی در مسئله حجاب؛

جمع‌بندی

در کتاب ترگل خواننده با مسئله حجاب و دلایل عقلی این مسئله که یکی از ضروریات دین شمرده می‌شود به خوبی و از طریق برهان و دلایل عقلی آشنا می‌شود. همچنین این کتاب برای مبلغان و فعالان فرهنگی بسیار قابل استفاده است و می‌توانند با کمک گیری از این کتاب به شبهات پیرامون مسئله حجاب با دلایل عقلی پاسخ دهند.

برشی از کتاب:

 در صفحه 8 کتاب درباره روابط دختران و پسران و حس تنوع طلبی مردان این مطالب دیده می شود:

 فرق دنیای امروز با دنیای دیروز این است که دیگر نیازی نیست مردی امکانات و پول خسرو پرویز را داشته باشد، امروز همین که پسري فن محبت و ارتباط را بدانند و البته چندرغازی هم ته جیبش پول داشته باشد، به راحتی می تواند، دهها دختر جوان و زیبارو را فریب داده و با آنها ارتباط صمیمانه‌ای برقرار کند. شاید دور و اطرافتان دیده باشید، آقا پسرهای جوانی را که به یکی، نه دو تا که با دهها دختر دوست شده‌انده اینها از دوستی با یک دختر و دو دختر سیر می‌شوند؟ خودتان بهتر می‌دانید که نه! مدتی با این دختر، مدتی با آن یکی، مدتی در دانشگاه، مدتی توی پارک و افسار شهوت که رها شد، تنوع طلبی می‌آید. دیگر مرد از بودن با یک زن و دوزن سیر نخواهد شد! ولی همان طور که گفتیم، عده‌ای می‌گویند، آزادی در پوشش و برهنگی، حرص، طمع و حس کنجکاوی را کاهش خواهد داد و دیگر مرد و زن در جامعه، با قصد شهوت به یکدیگر نگاه نمی کنند. ما با بیان آمار رسمی این صحبت رد می کنیم و خواهيم گفت، جوامعی که برهنگی و پوشش را آزاد گذاشته‌اند، در چه وضعی به سر می‌برند.

انتشارات اعتلای وطن، کتاب ترگل؛بیست دلیل عقلی و روان شناسی برای حجاب نوشته عماد داوری دولت آبادی با مقدمه آیت الله سید ابوالحسن مهدوی را در قطع رقعی و 128 صفحه به چاپ رسانده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به انتشارات دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز رسیدگی به امور مساجد به آدرس: قم، بلوار بسیج، بعد از کوچه 23، پلاک 213 مراجعه کنند.

ارسال نظرات