۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۸۳۲۹۲
حجت الاسلام حسین زاده مطرح کرد:

پیوند امام و امت با کتاب اصول زندگی ساز اسلام

پیوند امام و امت با کتاب اصول زندگی ساز اسلام
حجت الاسلام حسین زاده گفت: ارتباط میان امام و امت از طریق پیوند اندیشه‌ای صورت می‌پذیرد و رهبر معظم انقلاب دغدغه پیاده سازی مسائل معارفی را دارند.

حجت الاسلام محمد مهدی حسین زاده، نویسنده و پژوهشگر حوزوی، در گفت­ وگو با سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به شرح اهداف و چگونگی نگارش کتاب «اصول زندگی ساز اسلام» پرداخت و گفت: مباحث معارفی از مهمترین مسائلی هستند که نقش انسان در زندگی و شناخت او را از مبدأ و منتها و جهت حرکت انسان در مسائل فردی و اجتماعی را مشخص می کند.

حجت الاسلام حسین زاده ابراز داشت: اگر فردی سیستم معارفی درستی نداشته باشد، نقشه کلان به زندگی نخواهد داشت و زمانی که بدون شناخت به مسائل زندگی وارد می شود دچار سردرگمی خواهد شد.

وی با اینکه مسائل معارفی ارتباط تنگاتگی با زندگی بشر دارد، افزود: جهت حرکت و آینده و آرمان زندگی از مباحث معارفی و در رأس آن از توحید سرچشمه می گیرد و باید نگاه به مسائل اعتقادی و معارفی این گونه باشد، از این رو مطالعه کتاب های اصول عقاید جهت حرکت انسان را در زندگی مشخص می کند.

این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: اگر شخصی با معارف ناب اسلامی آشنا شود، نخستین نشانه آن تغییر روش زندگی اش می باشد، هرچند در مرحله قبل ابتدا باید شبهات ذهنی خود را برطرف کند.

 وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از همان اوائل، دغدغه مسائل معارفی را داشته، افزود: رهبر معظم در بیاناتی فرمودند که زندگی ما بر اساس معارف ناب توحیدی ساخته شده و مسائل معارفی، زندگی ما را جلو می برد.

حجت الاسلام حسین زاده اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب شاگرد برجسته علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) دو قطب علمی و عرفای بودند و ایشان در طول سالیان دراز بیاناتی درباره معارف ناب توحیدی و اعتقادی داشتند.

 این پژوهشگر حوزوی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب یک نمونه کمیاب یعنی عالم ربانی، با اندیشه مترقی که در قامت حاکم اسلامی است و درصدد پیاده سازی معارف اسلامی در جامعه است.

وی درباره تدوین و نگارش کتاب «اصول زندگی ساز اسلام» گفت: این کتاب برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب تدوین شده که در جلد نخست آن به بحث ایمان و توحید در زندگی پرداخته شده است.

حجت الاسلام حسین زاده اظهار داشت: این کتاب به صورت درسنامه تدوین شده که هم برای آمورش و تدریس مناسب بوده و هم به صورت خودخوانی و مطالعه آسان می باشد.

نویسنده کتاب «اصول زندگی ساز اسلام» اظهار کرد: در این کتاب گزینش و مطالب کلیدی از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی و همچین بیانات رهبر معظم انقلاب مطرح شده و مسائل نظام توحیدی به صورت جامع در آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام حسین زاده ابراز داشت: زمانی که بخواهیم ارتباط میان امام و امت ایجاد کنیم، این ارتباط را می توانیم از طریق پیوند اندیشه امام و مردم صورت دهیم و اگر بخواهیم مردم قدم به قدم پشت ولی فقیه حرکت کنند، باید اندیشه و فکر ولی و امام خود را داشته باشند.

نویسنده کتاب «اصول زندگی ساز اسلام» اظهار کرد: باید کتاب اندیشه ای تولید شود که اصول معارفی و فقهی و اندیشه ای رهبر معظم انقلاب را جمع آوری کرده و با ارئه به دانش اموزان و دانشجویان و طلاب بسترهای ارتباط فکری میان امت و رهبر معظم انقلاب را ایجاد کنند.

حجت الاسلام حسین زاده در پایان ابراز داشت: کتاب اصول زندگی اسلام در دو جلد تدوین شده که جلد نخست به مباحث ایمان و توحید پرداخته و به چاپ رسیده است./998/

 

ارسال نظرات