۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۸۳۲۹۹
امام جمعه سرینگار کشمیر:

کنفرانس خبری آیت الله رئیسی حد و مرز دوست و دشمن را تعیین کرد

کنفرانس خبری آیت الله رئیسی حد و مرز دوست و دشمن را تعیین کرد
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: اندیشه های روابط بین الملل آیت الله رئیسی بر پایه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» بنا شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سید عابد حسین حسینی امام جمعه سرینگار کشمیر هندوستان در سخنانی، ابراز داشت: آیت الله رئیسی حد و مرز دوست و دشمن را در کنفرانس خبری خود تعیین کردند، اندیشه های روابط بین الملل آیت الله رئیسی بر پایه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» استوار است.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور منتخب مردم آیت الله رئیسی، در خصوص عدم علاقه برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، گفت: نظریه های آیت الله رئیسی نشانگر این است که دیگر سیاست های جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته ای و برجام نخواهد چرخید و دیگر در خصوص مسائل هسته ای مذاکراتی نخواهد شد.  

این روحانی هندی با تاکید به این که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان شدت خواهد گرفت، گفت: مسیر سیاست های خارجی با رهنمود های معمار انقلاب اسلامی حضرت امام راحل(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت ایت الله سید علی خامنه ای تعیین و گام دوم انقلاب اسلامی پیاده خواهد شد.

وی با بیان این که آیت الله رئیسی خواهان برقراری روابط دوستانه با کشورهای اسلامی از جمله عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیجی است، ابراز کرد: این سخنان مصداق بیست و ششمین آیه کریمه از سوره فتح است که قرآن کریم فرمود: مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ  وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ؛ حمد (صلی اللّه علیه و آله و سلم) فرستاده خداست و یاران و همراهانش بر کافران بسیار قویدل و سخت و با یکدیگر بسیار مشفق و مهربانند.

امام جمعه حسن آباد سرینگار کشمیر هندوستان با استناد به سخنان آیت الله رئیسی که سیاست های فشار حداکثری آمریکا بر ایران با شکست مواجه شده است، اظهار داشت: آمریکا بخاطر عمل نکردن به توافق های خود در گذشته اعتبار خود را از دست داده است، حالا چه طور توقع توافق دیگری را دارد، چنین چیزی امکان پذیر نیست.

وی در آخر گفت: نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان پس از گذشت چندین سال هنوز هم کنفرانس خبری برگزار نکرده و با خبرنگاران هم صحبت نشده است اما آیت الله رئیسی در اولین فرصت کنفرانس خبری خود را برگزار کردند و این اقدام موجب افزایش رضایت مردمی خواهد شد./988/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
اللهم انصر الاسلام والمسلمین اللهم اعز الاسلام والمسلمین اللهم اخذل من خذل المسلمین امین
0
0