۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۸۳۳۱۸
امام جمعه قم:

با اخلال گران در امر برگزاری انتخابات برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد

با اخلال گران در امر برگزاری انتخابات برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد
آیت الله سعیدی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم شریف ایران در پای صندوق‌های رأی، خواستار برخورد قاطع با اخلال گران و متخلفان در برگزاری انتخابات شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و بزرگداشت هفته قوه قضاییه گفت: مردم با حضور پرشور خود در 28 خرداد 1400 در پای صندوق های رأی برگ زرین دیگری در تاریخ ثبت کردند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: مردم شریف ایران از همان لحظات اول رأی گیری در پای صندوق های رای حاضر شدند و با حضور حماسه آفرین خود در انتخابات، نقشه ها و دسیسه های دشمنان را نقش برآب کردند.

امام جمعه قم با انتقاد از اخلال در رأی گیری در ساعات اولیه انتخابات اظهار کرد: اگر اخلال های عمدی و غیر عمدی، کمبود برگه تعرفه های انتخاباتی و خرابی دستگاه های الکترونیکی انتخابات وجود نداشت، آمار مشارکت مردم بیشتر بود.

وی خواستار برخورد قاطع با اخلال گران و تخلفات در برگزاری انتخابات شد و افزود: باید شورای محترم نگهبان و شورای بررسی تخلفات انتخاباتی این موضوع را مورد بررسی دقیق قرار دهند و با متخلفان برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از شورای محترم نگهبان، ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر و روستا برای برگزاری انتخابات قدردانی می کنم و همچنین از حضور پرشور مردم شریف ایران و جوانان در پای صندوق های نیز تقدیر و تشکر دارم.

وی ضمن تبریک به آیت الله رئیسی به عنوان منتخب مردم شریف ایران گفت: ایشان نیز باید برای ایجاد تحول، نوآوری، بهبود مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، مبارزه با فساد و مفسدین تلاش دوچندان داشته باشد.

امام جمعه قم بیان کرد: آیت الله رئیسی با ایجاد دولت قوی، مردمی و کارآمد، باید نقاط ضعف و ناکارآمدی های دولت قبل را به فرصت های بزرگ برای پیشرفت و توسعه کشور تبدیل کند.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: از اعتماد مردم شهر مقدس قم که در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان به اینجاب رأی دادند، تشکر می کنم و تمام تلاش خود را برای انجام وظایف قانونی و شرعی در مجلس خبرگان به کار خواهم گرفت.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: در دهه کرامت شاهد میلادهای پر برکت حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و احمد بن موسی(ع) هستیم.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به آثار و نتایج دنیوی و اخروی اهل بیت(ع) در روایات ابراز کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که هر فردی که محبت اهل بیت مرا داشته باشد، خیر دنیا و آخرت نصیب او خواهد شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید محبت و حب به اهل بیت واقعی باشد، افزود: حب به خداوند و اهل بیت باید سبب تغییر و تحول در انسان شود، زیرا که حب خداوند و اهل بیت با معصیت و گناه غیر قابل جمع است.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: افرادی که نفاق داشته باشند، نمی توانند در دل خود محبت اهل بیت(ع) را جای دهند.

ارسال نظرات