۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۸۳۵۸۴
امام جمعه موقت کرمانشاه:

دولت چابک، جوان و متخصص می تواند سایه تحریم ها را از روی این کشور بردارد

دولت چابک، جوان و متخصص می تواند سایه تحریم ها را از روی این کشور بردارد
کرمانشاه- حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: ایجاد یک دولت چابک، جوان و متخصص میتواند کشور را در بسیاری از زمینه ها خودکفا نماید و سایه تحریم ها را از روی این مملکت بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان نخبه دانشگاه های کرمانشاه اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم و استراتژیک دشمنان علیه هر کشور و جامعه مستقلی، تخریب و تغییر باورها و اعتقادات نسل جوان به ویژه نخبگان آن جامعه است.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: از همین رو علنا شاهد راه اندازی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در خارج از مرزهای کشور هستیم که بیشتر برنامه های این شبکه های معاند تلاش برای استهاله فکر و عقاید نسل های این انقلاب است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با این وجود باید اذعان کرد که در بحث تقابل با این ناتوی فرهنگی مسئولان فرهنگی کشور موضع منفعلانه داشته اند که این می تواند برای دشمنان فرصت ایجاد کند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه دولت باید دو مقوله اصلاح ساختار اقتصاد و فرهنگ را در کنار یکدیگر دنبال کند، گفت: شاید در ظاهر مشکلات اقتصادی، تورم و بیکاری در جامعه بسیار عیان باشد، ولی مشکلات فرهنگی بسیاری داریم که نباید قربانی مسایل اقتصادی شوند، بلکه باید همزمان دولت بر اصلاح همزمان و موازی این حوزه ها تمرکز داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم می تواند آینده ای امیدوارکننده را برای کشور رقم بزند، اظهار داشت: خوشبختانه ملت ایران در 28 خرداد بهترین انتخاب خود را انجام داده اند و دولتی انقلابی و جهادی را روی کار آوردند، بنابراین شایسته است که دولت آیت الله رئیسی نیز جواب این روحیه انقلابی ملت ایران را با عملکرد خوب خود نشان دهد تا جامعه تغییرات را به عینه احساس کند.

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: مساله دیگری که دولت سیزدهم باید آن را نصب العین خود قرار دهد، استفاده از پتانسیل و ظرفیت های نیروهای جوان و نخبه کشور است، ایجاد یک دولت چابک، جوان و البته متعهد و متخصص می تواند کشور را در بسیاری از زمینه ها خودکفا نماید و سایه تحریم ها را از روی این مملکت بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: تحریم ها در سال های اخیر خسارت های زیادی به کشور وارد کرد و علت آن هم این بود که نگاه دولت برای حل این موضوع همواره به خارج بود و همین امر باعث شد که ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی عملا به فراموشی سپرده شوند، لذا امیدواریم که دولت آیت الله رئیسی این مهم را در نظر داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مردم استان های کم برخوردار در سال های اخیر بیشترین صدمات از عدم مدیریت درست دولتمردان را تجربه کرده اند، اظهار داشت: متاسفانه استان های همانند کرمانشاه و دیگر شهرهای مرزی به علت عدم مساوات در تقسیم بودجه های دولتی و... به نوعی بیشترین صدمات را از مشکلات اقتصادی به ویژه در دوران کرونا دیده اند بنابراین از دولت آیت الله رئیسی درخواست داریم که این موضوع را به صورت تخصصی و علمی پیگیری کند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود گفت: از شما نخبگان و دانشگاهیان عزیز که به نوعی مدیران آینده کشور هستید انتظار داریم که مشاوره ها و برنامه های خود را به دولت انقلابی ارائه دهید و برای ایجاد یک تعامل دو سویه بین دولت و نخبگان تلاش داشته باشید./1400/

ارسال نظرات