۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۸۳۵۹۲

محوریت مساجد با امام مساجد

محوریت مساجد با امام مساجد
حجت الاسلام بیرانوند گفت: طرح مسجد محور نیاز به ابتکار روحانی و امام جماعت مسجد دارد، یک روحانی باید با خلاقیت و دلسوزانه با مردم و دستگاه های اجرایی ارتباط برقرار کند.

حجت الاسلام بهزادبیرانوند رئیس سابق سازمان تبلیغات بندر خمیر در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به طرح مسجد محور گفت: مسجد محور طرحی است که روسای کل سازمان تبلیغات مستقیماً با آن درگیر و در صدد پیشرفت این طرح کشوری می باشند، در گذشته مساجد محور تمام تصمیم گیری های مهم ، از اعزام به جبهه گرفته تا واکسیناسیون عمومی در مسجد انجام می گرفت، اما رفته رفته با پیشرفت دنیا و ورود فضای مجازی و رسانه ها، گرایش به سمت مسجد کم رنگ شده است.

رئیس حراست سازمان تبلیغات استان لرستان با اشاره به اعزام مبلغ به مناطق مختلف کشور ابراز داشت: در گذشته که تعداد رسانه کمتر بود و اکثریت مردم قدرت خرید تلویزیون را نداشتند،  اخبار را از مساجد یا اوقات تبلیغی که یک روحانی از شهر می آمد مطلع می شدند و در واقع مساجد محلی برای اطلاع رسانی بود که با فراگیر شدن رسانه این ظرفیت مساجد کم رنگ شده است.

وی در ا دامه با اشاره به وظایف امام محله اذعان کرد: در طرح مسجد محور، محوریت مساجد با امام مسجد ( روحانی و امام جماعت) خواهد بود یعنی مردم آن منطقه و محله مشکلات خود را با امام جماعت مسجد در میان می گذارند و امام مسجد با ارتباطی که از قبل با نهاد ها و مسئولین دولتی گرفته است در جهت برطرف کردن مشکلات مردم تلاش و رایزنی می کند.

حجت الاسلام بیرانوند در ادامه افزود:  خوشبختانه با عملیاتی شدن برنامه مسجد محور این ظرفیت برای مساجد احیا گشته که بسیاری از مشکلات و گرفتاری ها در همان مسجد مرتفع و دیگر نیازی به حضور چندین باره در دستگاه های دولتی و چه بسا پرونده سازی نبوده است.

رئیس حراست سازمان تبلیغات استان لرستان خاطرنشان کرد: در این طرح روحانی صرفاً یک امام جماعت نیست بلکه وابسته و حلقه اتصال بین مردم و دستگاه های اداری و اجرایی است، مشکلات منطقه اعم از اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را رصد کرده و تمام تلاش خود را برای از میان بردن معضلات مردم انجام می دهد، یک روحانی در مسجد باید محور باشد، مسجد باید به گونه ای باشد که نماینده  دادگاه، بانک، مدرسه و تمام دستگاه های اداری و اجرایی محسوب شود.

وی با بیان اینکه اگر روحانی مسجد فعال باشد می توان مسجد را به یک کانون حل مشکلات تبدیل کرد و به این وسیله مردم را به سمت مساجد گسیل داشت، بیان کرد: طرح مسجد محور نیاز به ابتکار روحانی و امام جماعت مسجد دارد، یک روحانی باید با خلاقیت و دلسوزانه با مردم و دستگاه های اجرایی ارتباط برقرار کند، اما اگر به صرف نماز خواندن باشد، قطعاً طرح مسجد محور عملی نخواهد شد.

 

ارسال نظرات