۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۸۳۶۱۰
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه عنوان کرد؛

اعتراض مردم به خاطر ناعدالتی ها است

اعتراض مردم به خاطر ناعدالتی ها است
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: اعتراض مردم بیشتر به خاطر ناعدالتی است ولی اگر جامعه اطمینان حاصل کند که مالیات پرداختی برای توسعه هزینه می شود، هرگز اعتراضی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مدیرکل سازمان مالیاتی کرمانشاه امروز با آیت الله مصطفی علما، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در سخنانی بیان کرد: پرداخت مالیات یکی از قوانین موضوعه است که در قانون اساسی نیز به آن پرداخته شده است، بنابراین باید در بحث مالیات فرهنگ سازی و شفاف سازی صورت بگیرد.

آیت الله علما در ادامه بیان کرد: بنابراین اولین و نخستین کار در بحث فرهنگ سازی در حوزه مالیات، اطلاع رسانی شفاف مالیات ها در کشور است که این خود می تواند زمینه اعتماد جامعه در این باره را دوچندان کند.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: هیچ فردی در جامعه در بحث پرداخت مالیات دوست ندارد که قانون را دور بزند و یا اینکه تخلفی انجام دهد، بلکه مردم در بحث مالیات همواره به دنبال شفاف سازی هزینه شدن مالیات ها هستند که این حق مردم و جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنابراین برای اینکه در بحث مالیات هم مردم رضایت داشته باشند و هم اینکه محل مصرف مالیات ها برای همه ما روشن شود، بهترین کار اطلاع رسانی به جامعه است.

آیت الله علما با اشاره به اینکه باید در اخذ مالیات ها حقوق شهروندان رعایت شود، اظهار داشت: در دریافت مالیات باید رعایت انصاف شود و هر کسی به میزانی که قانون مالیاتی تنظیم کرده است مالیات بپردازد تا خدایی ناکرده حقی از کسی پایمال نشود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در طول 35 سال اخیر بنده در تریبون نماز جمعه و... بارها بر اهمیت پرداخت مالیات سخنانی بیان کرده ام و اهمیت این موضوع را یادوری نموده ام، بنابراین اگر در مالیات ها جانب حق را بگیریم هیچ کسی نسبت به پرداخت مالیات اعتراضی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: اعتراض مردم بیشتر به خاطر ناعدالتی هاست ولی اگر جامعه اطمینان حاصل کند که مالیات پرداختی خود برای توسعه کشور هزینه می شود، هرگز اعتراضی نخواهد داشت./1400/

ارسال نظرات