۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۸۳۶۵۱
با هدف بهره‌مندی از توانمندی همسران مبلغان؛

طرح شریکة الامام به‌زودی در سطح ملی برگزار می‌شود

طرح شریکة الامام به‌زودی در سطح ملی برگزار می‌شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام رفیع گفت: شریکة الامام، طرحی برای استفاده از توانمندی‌های همسران مبلغان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در محلات شهری و روستایی است.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در دیدار با مدیر مدرسه علمیه خواهران شهر آشخانه اظهار کرد: نگاه سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به امور بانوان بسیار جدی است و ما رویکرد ویژه‌ای در امر بانوان داریم، چراکه می‌دانیم در بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه می‌توان از ظرفیت و توانمندی بانوان فعال فرهنگی بهره برد.

وی بابیان این‌که تلاش داریم که صدای مبلغات و بانوان فعال فرهنگی را به گوش مسئولان برسانیم، افزود: برای رفع موانع و مشکلات پیش روی طلاب خواهر جلسات متعددی برگزار شد و برنامه‌ریزی‌های منسجمی انجام گرفت؛ اما برخی قوانین و محدودیت‌های اداری کار را مشکل کرد، دائن در حالی است که حوزه علمیه خواهران فرصت بسیار خوبی برای بهره‌گیری از نیروهای توانمندِ خواهر در اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و دینی است و ما از طرح‌ها و ایده‌های قابل‌اجرای حوزه‌های علمیه حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت حضور بانوان طلبه در روستاها در دست بررسی است، افزود: پرداختن به مسئله جامعه پردازی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیان فرمودند، تنها وظیفه مبلغان دینی و روحانیون نیست؛ بلکه بانوان طلبه لذا تمام کسانی که باهنر خود می‌توانند به این موضوع کمک کنند، ارزش و تأثیرگذاری بسیاری دارند.

حجت‌الاسلام رفیعی تأکید کرد: آتش به اختیار بودن، حضور در کف میدان، ایجاد انس و الفت با مردم، همراهی با آن‌ها و دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشتن مسیر اصلی مبلغان دینی باید باشد و این موضوع خیر و برکات زیادی دارد و امر تبلیغ دین را تسهیل می‌کند.

وی در پایان به اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای طرح شریکة الامام اظهار کرد: طرح شریکة الامام، طرحی جامع برای استفاده از توانمندی‌های همسران مبلغان دینی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و دینی در محلات شهری و روستایی است که لازمه اجرای این طرح برگزاری دوره‌های آموزشی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در این راستا طرح شریکة الامام با هدف بهره‌مندی از توانمندی همسران مبلغان به‌زودی در سطح ملی برگزار می‌شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات