۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۸۳۷۱۳
کابینه تراز؛

اعضای کابینه دولت جدید، متخصص و اهل ایثار و جهاد باشند

اعضای کابینه دولت جدید، متخصص و اهل ایثار و جهاد باشند
عضو شورای فقهی بورس خواستار توجه رییس جمهور منتخب به نظرات حوزویان در انتخاب کابینه خود شد و گفت: باید کسانی در این دولت به کار گرفته شوند که اهل ایثار و جهاد باشند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی معصومی نیا عضو شورای فقهی بورس، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن اینکه خواستار توجه رییس جمهور منتخب مردم به نظرات حوزویان در انتخاب کابینه خود شد، گفت: در حوزه اقتصادی تا جایی که بنده اطلاع دارم، مشورت با صاحب نظران شناخته شده تا کنون صورت نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی نیا ابراز داشت: دوستان و کارشناسان اقتصادی حوزه را همه می شناسند و چهره های شناخته شده در جامعه هستند، اما متأسفانه مشورتی در زمینه رفع مشکلات اقتصادی با کارشناسان حوزوی صورت نگرفته است.

عضو فقهای شورای بورس با اشاره به اینکه ما چند دهه است که انتظار تحقق چنین دولتی را می کشیم و دلسوزی برای دولت آینده داریم، گفت: ما از آیت الله رئیسی حمایت داشته، داریم و همچنان به این حمایت ادامه می دهیم و اگر نکته ای را بیان می کنیم از روی نصح و خیرخواهی است.

وی با بیان اینکه دولت روحانی را ترامپ زمین نزد بلکه یک سری اقتصاد خوانده در غرب او را زمین زدند، افزود: نفس حضور آیت الله رئیسی با توجه به مشکلات و معضلاتی که دولت روحانی در کشور ایجاد کرده، نوعی ایثارگری و فداکاری بود، ما حقیقتا دلمان برای ایشان می سوزد.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی نیا ابراز داشت: ما از آیت الله رئیسی این تقاضا را داریم که در این جهت شفاف سازی کند و همچنین وظیفه شرعی خودمان می دانیم که به ایشان و دولت ایشان کمک کنیم.

عضو فقهای شورای بورس اظهار کرد: چرا نباید جمعی از کارشناسان که مورد وفاق همه هستند بنشینند و درباره تشکیل کابینه و انتخاب افراد متخصص، متعهد و کارآمد تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه باید در زمینه اقتصادی چندین امر در دستور کار این جمع مشاورین قرار بگیرد، گفت: منتخب مردم با معیارها و ملاک های درست، شفاف و روشن اشخاص و افراد را برای همراهی دولت جدید انتحاب کند و در این زمینه از ظرفیت و بضاعت تمام اساتید استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی نیا ابراز داشت: نکته دیگر خطاب به آیت الله رئیسی این است که ایشان مسؤولانی را که انتخاب می کند، از هرگونه انجام فعالیت اقتصادی منع کند و هیچ امتیاز اضافی و هیچ گونه رانتی به آنها داده نشود و  برخی محرومیت ها را نیز برای آنها در نظر بگیرد.  

وی با بیان اینکه باید کسانی در این دولت به کار گرفته شوند که اهل ایثار و جهاد باشند، گفت: عرصه امروز کشور عرصه شلمچه و جهاد و ایثار است، از این رو باید دولتمردانی با این روحیه انتخاب شوند، زیرا که اگر دولتمردان جمعی باشند که دنبال رانت خواری، امتیاز و مزایا باشند، هرگز این افراد نخواهند توانست اعتماد مردم را جلب کنند.

عضو فقهای شورای بورس اظهار کرد: اگر آیت الله رئیسی حقله اول و دوم دولت خود را از انسان های انقلابی که دنبال هیچ امتیازی نباشند، انتخاب کند، قطعا مشکلات کشور حل و اعتماد مردم بیش از پیش به نظام اسلامی جلب خواهد شد، از این رو ما برای حل مشکلات کشور نیاز به بیرون نخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی نیا ابراز داشت: برخی افراد خوب، اما برخی ضعیف و برخی نیز فرصت طلب هستند، آیت الله رئیسی در انتخاب معیارهای خود برای گزینش کابینه دولت جدید باید بدین نکات توجه داشته باشد.

ارسال نظرات