۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۸۳۸۳۹

برگزاری یازدهمین دوره ارتقایی علمی آموزشی مدرسه علمیه فیضیه مازندران

برگزاری یازدهمین دوره ارتقایی علمی آموزشی مدرسه علمیه فیضیه مازندران
مازندران - حجت الاسلام فاضل از آغاز برگزاری یازدهمین دوره متمرکز ارتقایی تابستانی علمی آموزشی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران خبر داد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از آغاز برگزاری یازدهمین دوره ارتقایی تابستانی علمی آموزشی این مدرسه علمیه به صورت متمرکز خبر داد.

وی با بیان این که این دوره آموزشی به دلیل شرایط خاص کرونایی به صورت مجازی برگزار می شود، افزود: استفاده بهینه از اوقات فراغت، کاهش ایام تعطیلی و افزایش زمان تحصیلی، ایجاد امکان پیشرفت تحصیلی برای طلاب مستعد با گذراندن دروس به صورت ارتقایی و ایجاد فضای آموزشی اخلاق محور از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

حجت الاسلام فاضل، طلبه در حال تحصیل، تعهد حضور مستمر در برنامه و کلاس درس از جمله شرایط عمومی شرکت در این دوره عنوان کرد و گفت: رعایت انتخاب حداقل 310 ساعت درس در نیمسال اول و دوم تحصیلی و کسب نمره قبولی در دروس انتخابی نیمسال اول و دوم از جمله شرایط اختصاصی شرکت در این دوره است.

وی با بیان این که این دوره آموزشی از ششم تیر ماه آغاز و تا 25 مرداد ماه بع مدت 51 روز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: کلیه ضوابط درسی این دوره طبق آیین نامه آموزشی مصوب سال تحصیلی سال 1399- 1400 برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که امتحانات این طرح در دو ترم برگزار می شود، افزود: کلاس های این دوره به صورت برخط و با حضور حداکثر سی طلبه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که این دوره آموزشی ویژه طلاب پایه دوم تا دهم حوزه است، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری متمرکز این دوره، هر سال شاهد استقبال مناسب طلاب سراسر کشور برای حضور در این طرح علمی آموزشی هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در این دوره از اساتید مجرب و بنام حوزه علمیه در مباحث علمی و آموزشی استفاده شده است، گفت: این دوره آموزشی از جمله یادگارهای آیت الله فاضل(ره) است که امروز در قالب یک طرح ملی در حال برگزاری است.

معاون مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که به طور شرکت در این دوره موجب تقویت بنیه علمی طلاب خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این بسیاری از نقصان های علمی طلاب با شرکت در این دوره 51 روزه برطرف می شود./950/

ارسال نظرات