۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۸۳۸۷۲
معاون آموزش مدرسه علمیه گیلانغرب:

آغاز سال تحصیلی حضوری در حوزه های علمیه هنوز در هاله ای از ابهام است

آغاز سال تحصیلی حضوری در حوزه های علمیه هنوز در هاله ای از ابهام است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه به صورت حضوری هنوز در هاله ای از ابهام است و همه ما تابع شرایط هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید و معاونین مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب اظهار داشت: در 2 سال اخیر ویروس منحوس کرونا عملا بسیاری از مراکز آموزشی به ویژه حوزه های علمیه را به تعطیلی کشاند و تاثیرات مخرب خود را بر آنها گذاشت.

معاون آموزش مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب گفت: شاید در کوتاه مدت تاثیرات این وضعیت تقریبا خود را ضعیف نشان دهد، ولی در بلندمدت شاهد تاثیرات بسیار منفی این ویروس بر بخش آموزش کشور خواهیم بود.

این استاد حوزه علمیه با انتقاد از کسانی که نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کمترین توجه را داشتند، بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد که هیچ احساس مسئولیت اجتماعی نداشته و ندارند عملا زمینه شیوع این ویروس منحوس را در جامعه فراهم کردند و همه دیدیم که این اپیدمی چه مشکلات بزرگی برای کشور به ویژه حوزه های علمیه، دانشگاه و مدارس به دنبال داشت.

حجت الاسلام رضوانی زاده در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه به صورت حضوری هنوز در هاله ای از ابهام است و همه ما تابع شرایط و نیز دستورالعمل های مذکور هستیم.

معاون آموزش مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب تصریح کرد: در صورتی که سال تحصیلی حوزه های علمیه در کشور به مانند سال گذشته به صورت غیرحضوری برگزار شود، باید تمام تمهیدات لازم را برای جلوگیری از افت تحصیلی طلاب داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین باید زیرساخت های آموزش در فضای مجازی را از نظر کمی و کیفی ارتقا دهیم تا مشکلات موجود بیش از این بر پیکره کیفی مدارس علمیه و حوزه های کشور و این استان ضربه وارد نکند.

حجت الاسلام رضوانی زاده با اشاره به اینکه اساتید باید در بحث فضای مجازی به مباحث تخصصی ورود پیدا کنند، گفت: آشنایی با فضای مجازی و سواد رسانه ای یکی از نیازهای اصلی در حوزه های علمیه است که باید اذعان کرد تاکنون مغفول مانده است.

معاون آموزش مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب بیان داشت: البته در این جا جای دارد از اساتید مجربی که تداوم آموزش ها را به طلاب در فضای مجازی با تمام قوت ادامه دادند، تشکر کنیم ولی با این وجود باید گفت که هنوز بسترهای لازم آموزش در فضای مجازی نه تنها در حوزه های علمیه حتی در کشور بدان صورت که نیاز می باشد، مهیا نشده است.

حجت الاسلام رضوانی زاده در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: البته در این میان از طلاب نیز درخواست داریم در صورتی که کلاس های حوزوی به صورت مجازی برگزار شود، اجازه ندهند دوری از کلاس ها تاثیر مخرب خود را بر تحصیلات آنان بگذارد./1400/

ارسال نظرات