۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۸۳۹۱۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

همراهی اصناف و بازاریان استان در مقابله با کرونا ستودنی است

همراهی اصناف و بازاریان استان در مقابله با کرونا ستودنی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با قدردانی از همراهی بازاریان در مقابله با کرونا، گفت: همراهی اصناف استان در جنگ با این ویروس برای جلوگیری از نشر آن ستودنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشستی که به‌منظور تجلیل از واحدهای صنفی برتر درزمینهٔ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد، اظهار کرد: مقابله با این ویروس به‌مثابه جنگ است؛ ازاین‌رو باید با وجود تمام مشکلات و تبعات، در میدان ماند و مبارزه کرد.

وی افزود: در این راستا تعطیلی‌های مقطعی بازار اگرچه مشکلاتی را برای اصناف به وجود می‌آورد؛ اما همراهی و کمک واحدهای صنفی در جنگ با این ویروس برای جلوگیری از نشر آن و افزایش تعداد فوتی‌ها، ضروری و درعین‌حال ستودنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: کسانی که با تعطیلی واحدهای صنفی خود از تجمع افراد جلوگیری کرده و زمینه‌ساز رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌شوند و یا افرادی که درزمینهٔ تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی موردنیاز برای مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند درواقع در حال تهیه ابزار و سلاح برای این جنگ هستند و بدون شک نزد حق‌تعالی مأجور خواهند بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی همه افراد و اقشار، تصریح کرد: اگر توجهی به فاصله‌گذاری و رعایت موارد بهداشتی مقابله با کرونا نداشته باشیم و از قِبَل بی‌توجهی ما، یک فوتی به تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری اضافه شود عمل ما مصداق قتل غیر عمد است.

وی خاطرنشان کرد: درواقع وقتی از این زاویه به موضوع نگاه کنیم می‌بینیم اهمیت بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا بسیار بالا است و کسی حق ندارد در این زمینه اهمال کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با قدردانی از همراهی اصناف و بازاریان در جریان مقابله با ویروس کرونا، گفت: در بسیاری از کشورهای مدعی پیشرفت و توسعه، شاهد این همراهی اصناف و بازاریان و گروه‌های مختلف مردم با کادر درمان نبودیم و مکرراً می‌دیدیم برخی افراد و اقشار در برابر نکات بهداشتی و دستورات مسئولان درمانی خود ایستادگی کرده و کار را سخت‌تر می‌کردند؛ اما بحمدالله ما در کشور ازاین‌گونه مسائل نداشتیم.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: اینکه اصناف و بازاریان ما درزمینهٔ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در کشور حائز رتبه دوم شده‌اند ستودنی و شایسته تقدیر است و ان‌شاءالله با تداوم این روند رعایت و فاصله‌گذاری اجتماعی و واکسیناسیون افراد با استفاده از واکسن ایرانی، شاهد اتمام شیوع این ویروس منحوس باشیم./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات