۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۸۳۹۱۹
حلقه مفقود فرهنگ(17)؛

دولت سیزدهم با اهتمام و جدیت به فرهنگ بپردازد

دولت سیزدهم با اهتمام و جدیت به فرهنگ بپردازد
حجت الاسلام محمدی گفت: خداباوری و معنویت گرایی و تقویت فرهنگ موجب ایجاد تقوای اجتماعی و جامعه پاک خواهد شد.

حجت الاسلام مجید محمدی استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: در دولت یازده و دوازدهم همانند حوزه اقتصادی شاهد رها شدگی فرهنگ و نهادهای فرهنگی بودیم، جامعه ایران اسلامی نیازمند احیاء فرهنگ اصیل و اسلامی خود می باشد.

وی با ذکر معضلات فرهنگی خصوصاً بالا رفتن آمار جوانان مجرد در کشور اظهار داشت: ترویج ازدواج آسان و تبدیل آن به فرهنگ باعث شور و نشاط در جامعه اسلامی و خصوصاً در میان قشر جوان خواهد شد، دولت سیزدهم باید با رفع معضلات اقتصادی زمینۀ ازدواج جوانان را مهیا کند، با بالا رفتن آمار ازدواج های سالم آمار بزهکاری یقیناً کاهش می یابد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز فرزندآوری باید به یک فرهنگ تبدیل شود، اذعان کرد: فرهنگ مسئولیت پذیری و فرهنگ جامعه مداری و تقویت اجتماع از ریشه های فرهنگ فرزندآوری است، مبارزه با بحران جمعیت در سایه ازدواج آسان محقق می گردد، خداباوری و معنویت گرایی و تقویت فرهنگ موجب ایجاد تقوای اجتماعی و جامعه پاک خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به جامعه که فرهنگ آن براساس خدا محوری باشد، تصریح کرد: جامعه ای که در آن افراد به خداوند متعال اعتقاد و باور داشته باشند جامعه پاک خواهد بود و بایستی برای تقویت این اعتقاد و باور آن را تبدیل به فرهنگ کرد، جامعه ای که فرهنگ خدامحوری در آن رشد و اعتلاء یابد، شاهد اختلاس، رشوه و دیگر مفاسد نخواهد بود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به فرهنگ حجاب و عفاف ابراز داشت: فرهنگ عفاف و حجاب در کمک به تثبیت بنیان خانواده بسیار موثر است حفظ خانواده به عنوان کوچکترین بنیان در جامعه موجب رشد و تعالی افراد خواهد شد و نابودی خانواده در نهایت مساوی با نابودی جامعه خواهد بود چیزی که امروز به وضوح در جوامع غربی و شرقی مشاهده می کنیم.

وی با توجه به فرهنگ مقاومت اظهار کرد: تقویت فرهنگ مقاومت موجب می‌شود تا در جامعه اسلامی افراد بر اساس دشمن شناسی برنامه ریزی کنند و تمام نقشه های دشمن را از بین ببرند، مقاومت نظامی مقاومت اقتصادی مقاومت سیاسی از ابعاد فرهنگ مقاومت است.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به فرهنگ مقاومت و فرهنگ خودباوری افزود: فرهنگ خودباوری در مقابل فرهنگ خودباختگی به ما می آموزد خودمان را بشناسیم و باور کنیم و به استعدادهای داخلی اعتماد کنیم و در مقابل دشمن خوار و زبون نباشیم در فرهنگ خودباوری پیشرفت بدون تکیه بر دشمن هم ممکن است.

حجت الاسلام محمدی در پایان با توجه به اهمیت تکیه به توان داخلی و نیروی جوان کشور خاطرنشان کرد: در جامعه ای که کار تلاش و تولید باشد آن جامعه نیازمند به دیگران نخواهد بود، فرهنگ تولید و تکیه بر آن موجب استقلال حقیقی کشور خواهد شد، امیدواریم دولت سیزدهم بعد از حل معضلات اقتصادی به مقوله فرهنگ با اهتمام و جدّیت بپردازد.

ارسال نظرات