۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۸۳۹۲۵
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه عنوان کرد؛

تلاش دشمن برای نهادینه سازی افکار و باورهای سکولاریسم در حوزه‌های علمیه

تلاش دشمن برای نهادینه سازی افکار و باورهای سکولاریسم در حوزه‌های علمیه
کرمانشاه - حجت الاسلام فاضلی گفت: یکی از اصلی ترین تلاش های دشمنان علیه حوزه های علمیه این است که این مکان معنوی و دینی را به سمت افکار و باورهای سکولاریسم سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب کرمانشاهی عنوان کرد: کسی که برای ادامه سیره و راه بزرگان دین پای در حوزه های علمیه می گذارد باید دارای یک سری شرایط و ویژگی های مهم و اساسی باشد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: این عزیزان نخست باید بدانند که تحصیل در حوزه و مدرسه علمیه همان سربازی امام زمان (عج) است و آنان نقش سربازان حضرت ولیعصر را برعهده دارند که این مسؤولیتی بسیار بزرگ است.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه تاکید کرد: بنابراین حوزه های علمیه جدای از اینکه محل تدریس و علم آموزی هستند، مکانی برای تهذیب نفس و تقوا نیز محسوب می شوند، از این رو همواره بزرگان حوزوی بر تعامل و همگرایی تهذیب و پژوهش در کنار هم تاکید داشته و دارند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از جریانات منحط و حاشیه دار به دنبال نفوذ در حوزه های علمیه هستند، افزود: تاریخ انقلاب نشان داده است که افراد و گروه های بنام دین و اسلام و البته با هدف تخریب اعتقادات در حوزه ها و مدارس علمیه نفوذ می کنند که خوشبختانه با درایت اساتید و بزرگان و دلسوزان حوزوی این دسیسه ها خنثی شده است، ولی باید اذعان کرد تا زمانی که حوزه وجود دارد، دسیسه دشمنان اسلام نیز وجود خواهد داشت.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: یکی از اصلی ترین تلاش های دشمنان علیه حوزه های علمیه این است که این مکان معنوی و دینی را به سمت افکار و باورهای سکولاریسم سوق دهند، بنابراین باید همه ما در  برابر این توطئه خزنده هوشیار باشیم و با بصیرت با آن برخورد کنیم.

حجت الاسلام فاضلی بیان داشت: دشمن در دهه های اخیر به عینه نشان داده است که تلاش بسیاری برای ایجاد شکاف بین حوزویان و دانشجویان و از طرف دیگر نهادینه سازی باورهای سکولاریسم و دین ستیز داشته و دارد و در این میان این طلاب و دانشجویان هستند که باید هوشیاری خود را حفظ کنند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه تهذیب نفس و تقوا برای هر طلبه ای برکاتی به دنبال دارد، افزود: تهذیب و تقوا جدای از اینکه انسان را از بدی‌ها و اعمال ناپسند دور نگه می دارد، بلکه زمینه توکل به خدا را در وی تقویت می کند و همین عوامل باعث می شود که طلبه در زمان حضور در حوزه علمیه کارنامه موفقی از خود برجای بگذارد.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بنابراین بایسته است که اساتید حوزوی دو مقوله تهذیب و پژوهش را در کنار هم به طلاب آموزش دهند زیرا این دو مهم نقش دو بال برای پرواز معنوی و علمی طلاب محسوب می شود./1400/

ارسال نظرات