۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۸۳۹۳۷

پنج کتاب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رونمایی شد

پنج کتاب پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رونمایی شد
پنج کتاب فلسفه تربیتی اسلام، اخلاق حرفه ای در تربیت، مراحل تحول دین داری و تحول آن، تبیین فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران، رونمایی شدند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباسی، عنوان کرد: در دانشگاه فرهنگیان ۳۵ واحد درسی پیرامون تربیت اسلامی و معارف اسلامی تدریس می‌شود که ۱۹ واحد آن مربوط به تربیت اسلامی و ۱۶ واحد مربوط به معارف اسلامی است.

وی ادامه داد: با توجه به رسالت دانشگاه فرهنگیان که تحقق تربیت اسلامی است واحدهای درسی مربوط به تربیت اسلامی ویژه دانشگاه فرهنگیان است اما واحدهای معارف اسلامی با سایر دانشگاه ها مشترک است.

وی تصریح کرد: با توجه به این رسالت نیاز است که نو معلمان نسبت به دانش اسلامی، عمل تربیت اسلامی و فرآیند تحقق آن اندوخته ای داشته باشند.

وی بااشاره به اینکه این دروس تحت نظارت کارگروه تامین محتوا تربیت اسلامی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در این کارگروه تاکنون دو مرتبه دروس بازنگری شده اند.

وی افزود: پنج کتاب فلسفه تربیتی اسلام، اخلاق حرفه ای در تربیت، مراحل تحول دین داری و تحول آن، تبیین فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری اسلامی ایران، سیره تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) رونمایی شدند.

ارسال نظرات