۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۸۴۰۰۷

امام رضا حامل برکات به ایران

امام رضا حامل برکات به ایران
با آمدن امام رضا(ع) به ایران نور و برکت و علم و معنویت و امنیت نیز آمد و در طول سفر امام، مردم به واسطه وجود حضرت از معجزات، کلمات قصار و پندهای ایشان برخوردار شدند.

حجت الاسلام حسن وطن خواه استاد اخلاق حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به روز 25 ذی القعده و سالروز حرکت امام رضا(ع) از مکه به خراسان گفت: با آمدن امام رضا(ع) به ایران نور و برکت و علم و معنویت و امنیت و آسایش نیز آمد و ان شالله که این برکات استمرار دارد و در طول سفر امام، مردم به واسطه وجود حضرت از معجزات، کلمات قصار و پندهای ایشان برخوردار شدند.

وی با اشاره به استقبال مردم از حضرت در نیشابور بیان کرد: امام رضا(ع) در نیشابور حدیث سلسله الذهب را بیان نمود که منظور از حدیث بحث ولایت است که بیان چنین مطلبی در آن وضعیت و شرائط امری قابل توجه است.

استاد اخلاق حوزه خاطر نشان کرد: از دیگر برکات امام رضا(ع) می توان به مناظراتی که با بزرگان و علما داشتند اشاره کرد که این خود موجب هدایت و جذب بسیاری از مردم و حتی برخی از نزدیکان مامون شد.

حجت الاسلام وطن خواه با اشاره به تفسیر آیه مذکور در مجمع البیان ابراز داشت: آیه 30 سوره نازعات (وَ الْأَرْضَ بَعْدَ ذلِكَ دَحاها) يعنى زمین را بعد از آن گسترش داد و دحو و دحى به معنى بسط كردن و گستردن است و ابن عبّاس می گويد: البتّه خداوند تعالى زمين را بعد از آسمان گسترش داد هرچند زمين پيش از آسمان آفريده شده بود و آن را زير كعبه جمع و سپس آن را پهن نمود.

وی در پایان افزود: ابن عبّاس می گويد: سپس خداوند سبحان بيان نمود اين تمام منافعى است كه متعلّق به زمين می باشد که بیان باشد از آبهايى كه زندگى هر چيزى از حيوانات، درخت ها، ميوه‏ ها، دانه‏ ها و چشمه‏ ها به آن وابسته است و به وسیله آن تمام رزقها و روييدني هايى كه براى مواشى و حيوانات صلاحيت دارد و آن را چرا ميكند حاصل ميشود.

ارسال نظرات