۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۸۴۰۱۷
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در گفت­‌وگو با رسا:

حجت الاسلام اژه‌ای دغدغه‌های رهبر انقلاب را در قوه قضاییه دنبال کند

حجت الاسلام اژه‌ای دغدغه‌های رهبر انقلاب را در قوه قضاییه دنبال کند
رییس دانشگاه قم با بیان اینکه حجت الاسلام اژه‌ای از قدمای قوه قضاییه است، گفت: ایشان باید رهنمود‌های رهبر انقلاب در زمینه استمرار سند تحولی قوه قضاییه را تحقق بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ ای بر ریاست قوه قضاییه گفت: بعد از اینکه آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضاییه منصوب شدند، اقدامات و تحولات مناسبی را طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در قوه قضاییه به وجود آوردند و ایشان در راه مبارزه با فساد قدم های مناسبی برداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار کرد: زمانی که سخن از مبارزه با فساد و برخورد با مفدسان مطرح می شود، بدین معنا نیست که فساد یک مسأله فراگیر در جامعه است، بلکه برخی افراد ممکن است از قوانین سرپیچی کنند و سوء استفاده از پست های خود کرده باشند که باید وظیفه قوه قضاییه با آنها برخورد کند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی قوه قضاییه در زمان رؤسای مختلف این قوه قدم های مناسبی در زمینه مبارزه با فساد برداشته شده است، افزود: در زمان ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضاییه قدم های مناسب و با شتاب ببشتر در زمینه مبارزه با فساد، برخورد با دانه درشت ها و مفسدان اقتصادی صورت گرفت.

رییس دانشگاه قم با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای از قدمای قوه قضاییه بوده و سالیان متمادی در این قوه مشغول به خدمت بودند، گفت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در برخورد با متهمان و اختلاس گران ورود مناسبی پیدا کرده و ایشان با قاطعیت پرونده های سنگین قضایی را دنبال کردند و طبق مقتضای قانون با متخلفان برخورد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با سابقه درخشان و علمکرد مناسب خود در قوه قضاییه، اعتماد رهبر معظم انقلاب را کسب کردند و ایشان از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس جدید قوه قضاییه منصوب شدند.

نماینده مجلس خبرگان ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با توجه به این که سالیان طولانی در قوه قضاییه خدمت کردند، نسبت به افرادی از بیرون قوه بر ریاست قوه قضاییه اولویت داشتند، هرچند کاندیداهای دیگری در این زمینه وجود داشتند.

وی با بیان اینکه همسویی سه قوه سبب تسریع در حل مشکلات کشور خواهد شد، گفت: با هماهنگی رییس جمهور منتخب مردم و رییس مجلس شورای اسلامی زمینه ها و بسترهای زایش فساد و اختلاس در نهادها و ادارات از بین خواهد رفت و به طور طبیعی مراجعین به قوه قضاییه و پرونده های قضایی به طور چشم گیری کاهش خواهند یافت.

رییس دانشگاه قم با بیان این که باید تمام مسؤولان مطیع دستورات رهبر معظم انقلاب باشند، افزود: رهبر معظم انقلاب به عنوان فردی خیرخواه، خبره، دوراندیش، ژرف نگر و دلسوز بوده و ایشان اوضاع کشور را رصد می کنند تا کشور بهتر اداره شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای نیز باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه استمرار سند تحولی قوه قضاییه را تحقق بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار کرد: امیدواریم ایشان بتواند اهداف اصلی قوه قضاییه را در زمینه های عدالت گستری، فصل خصومات و دفاع از حقوق عامه را دنبال و اجرایی کنند.

ارسال نظرات