۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۸۴۰۳۵

مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰| قیمت طلا، دلار و سکه

مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰| قیمت طلا، دلار و سکه
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز سه‌شنبه ١۵ تیر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۰ میلیون و ۶٩٠ هزار تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی سه شنبه 15 تیرماه 1400 به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱5

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز سه‌شنبه ١۵ تیر ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۱۰ میلیون و ۶٩٠ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۵٠ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ١٨٠٧ دلار و ٠٣ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱میلیون و ۶۴ هزار و ۴۴٩ تومان است.

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۵,۱۲۰ (بیست و پنج هزار و یکصد و بیست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۵۹ درصدی داشته است.

 

بورس ۲۷ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس تهران در انتهای معاملات امروز سه‌شنبه ١۵ تیر ١۴٠٠ با رشد ۲۶۵۷۰ واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۳۱ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۵۱۵۳ واحدی به ۳۹۱ هزار و ۶۲۳ واحد رسید.

نمادهای شستا، فارس، شپنا، فولاد، پارسان، وغدیر و فملی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

 

بهره برداری و کلنگ زنی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهر جدید پردیس

امروز در فازهای 8، 5 و 11، شش مجتمع تجاری، یک باب مدرسه و درمانگاه، با اعتبار 1003 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

همچنین در حوزه تامین آب، برق، ایستگاه پمپاژ فاضلاب، 194 میلیارد و 700 میلیون تومان پروژه زیربنایی در فازهای 5، 9 قدیم، 11 و 8 به بهره برداری رسید.

همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی 9 پروژه روبنایی به صورت مشارکتی مرکز محله محور با اعتبار 1350 میلیارد تومان (با احتساب قیمت زمین) کلنگ زنی شد.

در پایان، کلنگ تصفیه خانه شماره 2 فاضلاب شهر پردیس با اعتبار 500 میلیون تومان به زمین زده شد.

پیمانکار این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است که این تصفیه خانه را خواهد ساخت.

 

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۵

در حالی که احتمال می رود با توقف مذاکرات اوپک پلاس سطح فعلی تولید نفت نتواند رشد تقاضا را پاسخ دهد، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش داشت و روند رو به رشد جلسه قبل را تداوم بخشید، اما نگرانی ها از احتمال افزایش خودسرانه تولید توسط اعضای این گروه سبب شد تا رشد قیمت ها محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال که روز دوشنبه 1.3 درصد افزایش یافته بود، امروز با 35 سنت معادل 0.45 درصد افزایش دیگر به 77 دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از تعطیلی روز استقلال در جلسه گذشته امروز با یک دلار و 53 سنت معادل 2.04 درصد رشد به 76 دلار و 69 سنت رسید.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش مذاکرات بر سر میزان تولید نفت را متوقف کرده و هیچ تاریخ مشخصی را برای از سرگیری گفت وگوها تعیین نکرده اند. این اتفاق پس از آن رخ داد که هفته گذشته امارات پیشنهاد تمدید 8 ماهه توافق کاهش تولید را رد کرد و این بدان معنا بود که هیچ توافقی برای افزایش تدریجی تولید مورد موافقت اعضا قرار نگرفته است.

توشیتاکا تازاوا تحلیلگر موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «احتمال اینکه اوپک پلاس از ماه آگوست به بعد تولید خود را افزایش ندهد سبب شد تا دیروز قیمت نفت شاهد جهش باشد، اما باید دید که اعضای این گروه ماه آینده چه اقداماتی را صورت خواهند داد.»

احسان عبدالجبار وزیر نفت عراق دیروز گفت کشورش متعهد به توافق فعلی با اوپک پلاس است و به دلیل حفظ ثبات نمی خواهد شاهد افزایش قیمت نفت به بالاتر از سطح فعلی باشد. وی ابراز امیدواری کرد که طی 10 روز آینده تاریخی برای نشست بعدی اوپک پلاس تعیین شود. اوپک پلاس در سال 2020 و همزمان با افت شدید تقاضا برای نفت به دلیل بحران کرونا توافق کرد که تولید خود را به شکل بی سابقه ای کاهش دهد.

 

موجودی ۴.۶ میلیون تنی کالای اساسی در بنادر کشور

روانبخش بهزادیان اظهار کرد: تا پایان 12 تیرماه سال جاری میزان کالای اساسی در 11 بندر امیرآباد، نوشهر، انزلی، امام خمینی(ره)، شهیدرجایی، چابهار، آستارا، فریدونکنار، لنگه، شهیدباهنر، خرمشهر، معادل 4 میلیون و 565 هزار و 137 تن است.

وی ادامه داد: کالای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه های روغنی است.

وی توضیح داد: در بندر امیرآباد 375 هزار و 512 تن، نوشهر 206 هزار و 256 تن، انزلی 72 هزار و 882 تن، امام خمینی (ره) 3 میلیون و 369 هزار و 207 تن، شهیدرجایی 268 هزار و 259 تن، چابهار 173 هزار و 128 تن، آستارا 5 هزار و 128 تن، فریدونکنار 94 هزار و 236 تن، لنگه 70 تن، شهیدباهنر 126 تن و بندر خرمشهر 333 تن است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: 19 فروند شناور کنار اسکله با تناژ 472 هزار و 526 تن قرار دارند و 28 فروند شناور نیز با تناژ یک میلیون و 274 هزار و 724 تن تا این تاریخ در لنگرگاه منتظر بودند.

بهزادیان همچنین یادآور شد: 2 هزار و 207 کامیون با تناژ 47 هزار و 942 تن و تعداد 75 واگن نیز با تناژ 4 هزار و 125 تن از بندر خارج شده اند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
ماجرا سد بشیر حسینی چیه
0
0