۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۸۴۱۶۲
در نظرسنجی رسا صورت گرفت؛

«تربیت و معرفی نیروی انسانی اسلامی کارآمد»، مهمترین کمک حوزه به دولت منتخب

«تربیت و معرفی نیروی انسانی اسلامی کارآمد»، مهمترین کمک حوزه به دولت منتخب
مخاطبان خبرگزاری رسا با شرکت در نظرسنجی این رسانه، «تربیت و معرفی نیروی انسانی اسلامی کارآمد» را مهمترین اقدام حوزه برای کمک به دولت منتخب دانستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی انتشار نظرسنجی خبرگزاری رسا در خصوص حوزه علمیه چگونه می‏ تواند به دولت منتخب در مسیر انقلاب اسلامی یاری رساند؟ مخاطبان این خبرگزاری نظرات خود را درباره این موضوع از طریق شرکت در نظرسنجی اعلام کردند.

مخاطبان خبرگزاری رسا در این نظرسنجی با گزینه های «تقویت نظریه پردازی و تئوری پردازی اداره کشور»، «تربیت و معرفی نیروی انسانی اسلامی کارآمد»، «نظارت مستمر، پیگیری و مطالبه‏ گری» و «بهبود اوضاع اجتماعی با همبستگی همگانی از طریق کارکردهای سنتی حوزوی» مواجه بودند. 

در این نظرسنجی گزینه «تقویت نظریه پردازی و تئوری پردازی اداره کشور» 29.17 %، «تربیت و معرفی نیروی انسانی اسلامی کارآمد» 35.42 %، «نظارت مستمر، پیگیری و مطالبه‏ گری 27.08 %» و «بهبود اوضاع اجتماعی با همبستگی همگانی از طریق کارکردهای سنتی حوزوی» 8.33 % از آراء را کسب کردند.

حوزه علمیه به عنوان مادر نظام نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و اعتلای کشور داشته است؛ از این رو حوزه هیچگاه نمی تواند خود را در قبال انقلاب اسلامی بی تفاوت ببیند هرچند برخی از درون حوزه ندای جدایی دین از سیاست سر می دهند و حوزه ای بی تفاوت نسبت به نظام اسلامی و سکولار می خواهند.

اما چیزی که مسلم است حوزه همیشه یاری رسان انقلاب اسلامی بوده و پیشرفت های انقلاب مرهون این حمایت ها است. امروز نیز تربیت یافتگان حوزه علمیه در بخش های مختلف نظام اسلامی مشغول به خدمت هستند و این موضوع نشان دهنده کادرسازی حوزه برای انقلاب است.

این مسأله کار حوزه علمیه را در تربیت نیروی انسانی برای اداره کشور سخت می کند چون از طرفی نظام اسلامی برخاسته از حوزه علمیه است، مردم عملکرد مسؤولان و مدیران کشور را به نوعی با حوزه های علمیه گره می زنند. از این رو حوزه انقلابی نقش مهمی در تربیت نیروی کارآمد برای پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی دارد.

حوزه علمیه در کمک به دولت منتخب برای تشکیل کابینه به عنوان بازوی مشورتی، نقشی مهم و تأثیرگذار دارد و قطعا با همکاری هم می توانند کشور را در مسیر پیشرفت قرار داده و مشکلات مردم را حل کنند.

«تربیت و معرفی نیروی انسانی اسلامی کارآمد»، مهمترین کمک حوزه به دولت منتخب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
شما بااین برنامه ریزی توان کمک به فیضیه رو هم ندارید کدام کمک
بزارید دولت آقای رئیسی خودش بلده نیاز بشما نیست
0
0