۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۸۴۳۴۱
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:

عفت یعنی دور بودن از هر نوع منکر و بدی/ حجاب تنها به چادر خلاصه نمی شود

عفت یعنی دور بودن از هر نوع منکر و بدی/ حجاب تنها به چادر خلاصه نمی شود
کرمانشاه - حجت الاسلام و المسلمین نریمانی گفت: حجاب یعنی دور بودن از هر نوع بدی که انسان را از خداوند، بنابراین نباید هرگز حجاب و عفت را تنها به چادر و روسری خلاصه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین امان الله نریمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه ضمن تبریک هفته حجاب و عفاف اظهار داشت: حجاب و عفاف در جامعه اسلامی و حتی دیگر جوامع غیراسلامی یک مصونیت در برابر ناهنجاری ها و منکرات است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: از سوی دیگر ریشه بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی و حتی شخصیتی از بدحجابی افراد نشات می گیرد، بنابراین اسلام به جا و با نگاهی عمیق به مقوله حجاب و عفت نگاه می کند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دستان بسیاری در کارند که زن مسلمان را با حجاب و چادر بیگانه کنند، تاکید کرد: در سال های اخیر به عینه شاهد رشد پوشش های نامناسب برخی از بانوان در سطح جامعه هستیم و بی شک این وضعیت نشات گرفته از خلاها و رخنه های فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین نریمانی بیان داشت: بی گمان کسانی که در جامعه با پوشش نامناسب ظاهر می شوند فریب برخی از تبلیغات مسموم رسانه ای دشمنان اسلام را خورده اند و با ارشاد و راهنمایی درست و به دور از اهرم قهریه می توان این دست از بانوان را دوباره به حجاب و اصل واقعی دین دعوت کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: البته باید این مهم را بیان کنیم که عفت و حجاب تنها مختص به قشر بانوان و نیز شکل ظاهری نیست، بلکه حجاب خود مقوله ها و زیرمجموعه های بسیاری دارد.

این استاد حوزه علمیه گفت: حجاب یعنی دور بودن از هر نوع منکر و بدی که انسان را از خداوند منان دور می کند، عفت یعنی پاکی در باور و نگاه و اعتقاد، بنابراین نباید هرگز حجاب و عفت را تنها به چادر و روسری خلاصه کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نریمانی اظهار داشت: امروز دشمنان هزینه های میلیارد دلاری برای کمرنگ کردن حجاب زن مسلمان در دستور کار قرار داده است به نحوی که بیش از صدها شبکه ماهواره ای فارسی زبان به صورت رایگان و مجانی و نیز به صورت شبانه روزی برنامه هایی برای استحاله فکری و ایمانی مسلمین به ویژه بانوی مسلمان هزینه می کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در مقابل باید از نهادهای فرهنگی در کشور گله مند بود که چرا با وجود این همه داشته های فرهنگی و دینی کارنامه موفقی در تقابل با رسانه ها و شبکه های معاند نداشته اند؟!

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود تصریح کرد: باید بتوانیم که باورهای غلط و اشتباه نوجوانان در بحث حجاب که نتیجه تبلیغات رسانه ای دشمنان و البته کم کاری نهادهای فرهنگی است را اصلاح کنیم زیرا برخی از نوجوانان معتقدند که حجاب محدودیت است در حالی که حجاب نه تنها بر شان و جایگاه زن مسلمان می افزاید بلکه حجاب باعث مصونیت گوهر وجودی وی از بدها و منکرات جامعه می گردد./1400/

ارسال نظرات