۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۸۴۳۷۳
به دلیل عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی؛

جنبش فتح خواستار اخراج امارات از اتحادیه عرب شد

جنبش فتح خواستار اخراج امارات از اتحادیه عرب شد
عضو مرکزی جنبش فتح خواستار اخراج امارات از اتحادیه عرب به دلیل برقراری رابطه با رژیم اشغالگر قدس شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عباس زکی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح خواستار اخراج امارات از اتحادیه عرب به دلیل عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اعطای تابعیت به اتباع این رژیم شد.

به گزارش امروز (یکشنبه) پایگاه خبری عربی ۲۱ زکی در سخنانی که از طریق رسانه‌های محلی منتشر شد، با هشدار نسبت به نفوذ رژیم صهیونیستی به امارات از طریق کسب تابعیت پس از توافق‌نامه عادی‌سازی که در ماه اوت (مرداد) گذشته امضا شد، آن را خیانت خواند و گفت: ابن زاید ولیعهد ابوظبی یک خیانت‌کار است و امارات باید از اتحادیه عرب اخراج شود.

زکی خطاب به سران عرب ازجمله رئیس‌جمهور مصر گفت: اگر درهای امارات برای اعطای تابعیت به صهیونیست‌ها باز شود، نابود می‌شوید و نمی‌توانید جلوی گسترش جنبش صهیونیستی را بگیرید.

زکی با تمجید از مردم امارات گفت: مردم امارات آزاد و بزرگ هستند و ما این خیانت را به آن‌ها تعمیم نمی‌دهیم زیرا تنها محمد بن زاید خائن است.

سایت امارات لیکس که به انتشار اخبار پشت پرده از درون امارات مشهور است، در آخرین گزارش خود به نقل از منابعی موثق بدون ذکر نام فاش کرد که حدود پنج هزار اسرائیلی در طول ۳ ماه گذشته تابعیت امارات را اخذ کردند.

به گفته این منابع، آن‌ها از اسنادی مطلع شده‌اند که نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها از این مسئله (تغییر قوانین تابعیت) در پوشش سرمایه‌گذاری در امارات به‌ویژه دو امارت دوبی و ابوظبی استقبال گسترده‌ای کرده‌اند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی ۲۳ اوت سال گذشته میلادی (۲۵ شهریورماه ۱۳۹۹) توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با عنوان صلح ابراهیم را امضا کردند.

این توافق سبب شد تا رژیم صهیونیستی زمینه لازم را برای فعالیت شرکت‌های خود در امارات فراهم آورد و از ثروت هنگفت این کشور حاشیه خلیج‌فارس نهایت استفاده را ببرد.

ایجاد پروازهای مستقیم، همکاری در زمینه خدمات تجاری و بهداشتی، امنیتی و نظامی بخشی از اقدامات صورت گرفته بعد از توافق میان دو طرف است.

توافقی که اعتراضات بسیاری از کشورها را در نادیده گرفتن آرمان فلسطین به دنبال داشت و امارات به دلیل پشت پا زدن به آرمان‌های عربی و اسلامی و به‌ویژه مسئله فلسطین کشوری خیانت‌کار نام گرفت./988/

ارسال نظرات