۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۸۴۴۰۴
حلقه مفقود فرهنگ (۲۷)؛

ضرورت توجه به هویت فرهنگ اسلامی

ضرورت توجه به هویت فرهنگ اسلامی
حجت الاسلام حسینی گفت: با خط مشی گرفتن از قرآن کریم که فضلیت و رذیلت های اخلاقی را بیان می کند می توان به آسیب شناسی فرهنگی پی برد.

حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی رامندی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع اولویت های فرهنگی دولت سیزدهم گفت: مطالبه دغدغه های فرهنگی و اجتماعی از دولت امری بجا است زیرا از قرآن کریم تنها کتاب الهی تحریف نشده استدلال می کنیم که آنچه که شخصیت انسان را در همه ابعاد شکل می دهد فرهنگ می باشد.

وی افزود: با توجه به زایل شدن فرهنگ اسلامی در جامعه کنونی اگر جلوی سهل انگاری ها گرفته نشود جامعه دچار آسیب های جبران ناپذیری می شود که جبران آن کار آسانی نمی باشد و اگر مفاهیم اسلامی به خوبی رعایت و درک شود " آزادی و محبوبیت " کشور نمایان می شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: رویکرد فرهنگ در جامعه نیاز به معجزه دارد که با وجود مشکلات روبرو این نگرانی چندین برابر می شود که فقط احیا فرهنگ اسلامی می تواند سبب کاهش مشکلات و آفات جامعه شود.

وی ادامه داد: با خط مشی گرفتن از قرآن کریم که فضلیت و رذیلت های اخلاقی را بیان می کند می توان به آسیب شناسی فرهنگی پی برد که با وجود مدیریت اسلامی صحیح، امکان احیا فرهنگ قابل قبول را میسر می کند.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: دولت جدید در مرحله اول با تدابیر فرهنگ اسلامی باید فضای مجازی را کنترل کند که جامعه را به تباهی کشانده است که اگر آسیب شناسی اسلامی صحیحی اعمال نشود فرهنگ احیا نمی شود و مضاف بر آن مشکلات اقتصادی نیز حل نخواد شد.

وی ادامه داد: ماموریت دولت جدید در مرحله دوم افزایش و استقبال از کرسی های آزاد اندیشی است که با اجرای آن می توان بهترین نظرات و پیشنهادات را به گوش دولت در راستای تحقق آرمان های اسلامی جامعه رساند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مرحله سوم اتصال نظام سیاسی رها شده به بدنه جامعه می باشد که با توجه به جدایی جوانان و نسل جوان جامعه از نظام، دولت باید تدبیری چاره کند تا جامعه روابط بهتری با نظام و دولتمردان داشته باشند که یکی از راه های آن ایجاد کابینه مردمی، همدلی با جامعه و روشنگری است.

سینا ریاحی
ارسال نظرات