۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۸۴۴۵۰
پس از صدور دستور از سوی امور زندان ھای فلیپین؛

پوشیدن حجاب برای کارمندان زندان ھای فلیپین مجاز شد

پوشیدن حجاب برای کارمندان زندان ھای فلیپین مجاز شد
دفتر امور زندانهای فیلیپین مجوز پوشیدن حجاب از سوی کارمندان، کارکنان و پرسنل زن مسلمان این ارگان را صادر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، خانم وکیل ریحانه ماکاریمپاس مدیر دفتر امور مسلمین، شعبه مجمع الجزایر " لوزان" اظهار داشت، یک نسخه از بخشنامه صادره از دفتر امور زندانهای فیلیپین را با موضوع یونیفرم پرسنل مسلمان این ارگان دریافت نموده است.

بر اساس این بخشنامه که به امضاء دفتر امور مدیریت زندانها رسیده است از این پس کارمندان، کارکنان و پرسنل زن شاغل در زندانهای کشور مجاز به استفاده از حجاب اسلامی در محل کار خود می باشند. در این بخشنامه چگونگی ترکیب حجاب با لباس خدمت تشریح و از بانوان مسلمان درخواست شده است نسبت به یک نواختی یونیفرم بر اساس بخشنامه اقدام نمایند. در همین بخشنامه همچنین استفاده از شلوار و پیراهن های آستین بلند مشکی برای زنان مسلمان پیش بینی شده است.

دفتر امور زندانها پس از دریافت تقاضا از دایره حقوقی کمیسیون امور مسلمین فیلیپین مبنی بر درخواست موافقت با پوشیدن حجاب اسلامی توسط زنان شاغل مسلمان، مسئله را بررسی و بخشنامه مورد نظر را صادر نمود.

این بخشنامه با موافقت کلیه مسئولین عالی رتبه امور زندانها و به اتفاق آراء مورد تصویب قرار گرفت و به دفاتر زندانهای سراسر کشور ابلاغ شد./۹۸۸/

منبع: رایزنی فرهنگی ج اا در فیلیپین

ارسال نظرات