۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۸۴۵۴۳
ضربات مقاومت به رژیم صهیونیستی؛

از جنگ ۳۳ روزه تا نبرد «سیف القدس»

از جنگ ۳۳ روزه تا نبرد «سیف القدس»
جنگ ۳۳ روزه را می‌توان عاملی مهم در فرو ریختن ادعاهای نظامی رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در ۱۲ جولای ۲۰۰۶ که با مقاومت حزب الله، شکستی تاریخی را برای صهیونیست‌ها رقم زد، شباهت زیادی با جنگ ۱۱ روزه سال جاری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه داشت.

به گزارش «المیادین»، ۲ جنگ ۱۱ روزه ۲۰۲۱ و ۳۳ روزه ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و لبنان، از لحاظ فرم تفاوت‌هایی باهم دارند، اما در بررسی معادلات جنگی بسیار شبیهند.

پیروزی حزب الله در مقابل رژیم صهیونیستی در تجاوز سال ۲۰۰۶ این رژیم به لبنان، روشن و بی ابهام بود.

داده‌های میدانی و نظامی این جنگ که موید پیروزی حزب الله بر رژیم صهیونیستی در جنگ تموز ۲۰۰۶ هستند، به شرح زیر است:

«دشمن در دستیابی به اهداف تهاجمی خود که مبتنی بر پایان دادن به توانایی و ظرفیت تسلیحاتی حزب الله بود، ناکام ماند؛ بنابراین حزب الله در پایان این جنگ، قدرتمندتر، مصون تر، مسلح‌تر و با نفوذتر از آن گذشته بیرون آمد؛ در پایان تجاوز و در نتیجه سیلی که اسرائیل در جنوب لبنان دریافت کرد، حزب الله اعتماد به نفس و روحیه بیشتری یافت که چشم انداز استراتژیکش را از مرزهای لبنان فراتر برد؛ آنچه که از عملکرد محور مقاومت در سوریه و یمن می‌بینیم، پیامدهای پیروزی حزب الله هستند.»

رژیم صهیونیستی نتوانست خسارات غیر منتظره‌ای را که در زمینه‌هایی مانند تلفات نظامی، انهدام تجهیزات و وسایل نقلیه زرهی و تخریب شهرک‌های خود که در جنگ جولای ۲۰۰۶ متحمل شد، پنهان کند، شکست را پذیرفت و مهم‌تر از آن به شکست از طریق کمیته‌هایی مانند «وینوگراد» اعتراف کرد.

مهم‌ترین تاثیر این شکست بر موقعیت رژیم صهیونیستی در منطقه و جهان بود؛ زیرا این رژیم ادعا می‌کرد ارتشی شکست ناپذیر دارد.

کابوس نظامیان صهیونیست از جنگ با حزب الله در «وادی الحجیر» و «سهل الخیام» همچنان زنده است؛ آن‌ها جدیدترین تانک‌های «مرکاوا» خود را طعمه موشک‌های «کورنت» حزب الله دیدند.

پس از حرب تموز سال ۲۰۰۶، رژیم صهیونیستی با وجود برخوردهای غیر مستقیم با حزب الله و مقاومت منطقه در لبنان، فلسطین و سوریه، تقابل آشکار نظامی نداشت تا در ماه می ۲۰۲۱ به نوار غزه یورش برد.

فلسطینیان و مقاومت فلسطین در قالب عملیات «سیف القدس» در برابر هتک حرمت مسجدالاقصی و قدس اشغالی و البته نقض حقوق فلسطینیان در فلسطین و اراضی اشغالی در برابر حمله نظامی رژیم صهیونیستی ایستادند.

«سیف القدس» را به حق می‌توان حماسه‌ای تاریخی علیه صهیونیست‌ها خواند.

شباهت «سیف القدس» و «جنگ تموز» این است که:

دشمن یکی است؛ رژیم صهیونیستی به عنوان اشغالگر اراضی دیگران و غاصب اماکن مقدس اسلامی و مسیحی تحت حمایت نامحدود غرب قرار داد؛ حمایت کشورهای عربی منطقه متوجه رژیم صهیونیستی است؛ دشمن با بحران وجودی مواجه است اگرچه اشغالگری خود را گسترش داده است؛ و مقاومت در برابر او می‌ایستد و پیروز می‌شود.

مقاومت فلسطین و لبنان با وجود تفاوت در توانایی و ظرفیت، همان کسانی هستند که جسارت جنگ در برابر دشمن دارای جدیدترین تسلیحات نظامی را دارند.

در نتیجه ۲ جنگ «سیف القدس» و «حرب تموز» در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۰۶، افسانه شکست ناپذیری ادعایی رژیم صهیونیستی در هم شکست.

برتری هوایی به عنوان مهم‌ترین مولفه دکتری نظامی این رژیم بی اثر شد؛ مقاومت فلسطین مانند حزب الله، از پایگاه‌های پرتاب موشک خود اراضی اشغالی را هدف قرار دادند.

منبع: میزان
علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات