۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۸۴۵۵۴
مدیر کل خدمات اجتماعی حوزه خبر داد؛

همکاری بیش از ۲۰ هزار نیروی جهادی حوزوی برای مقابله با کرونا در کشور

همکاری بیش از ۲۰ هزار نیروی جهادی حوزوی برای مقابله با کرونا در کشور
مازندران - حجت الاسلام وحدتی از همراهی بیش از ۲۰ هزار نیروی جهادی حوزوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور برای مقابله با این ویروس منحوس و خدمات رسانی به مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام وحدتی، مدیر کل خدمات اجتماعی حوزه های علمیه کشور در جلسه ستاد بحران نهادهای حوزوی استان با تقدیر از تلاش های صورت گرفته از سوی نهادهای حوزوی استان در مقابله با بحران کرونا تاکنون گفت: مازندران بعد از قم در بحث تشکیل ستاد بحران مقابله با کرونا رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این که با آغاز موج کرونا در اسنفد 98، به دستور آیت الله اعرافی بیست هزار و 500 نیروی جهادی حوزوی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا در کشور اعلام آمادکی کردند، افزود: طلاب و روحانیان حوزوی در کل کشور با روحیه بسیجی پای کار آمدند و با تشکیل کمیته های ده گانه در بخش های مختلف، فعالیت در این بخش آغاز شد.

حجت الاسلام وحدتی، حمایت از نیروهای جهادی و قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های آنها را ضرروی دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نیروهای جهادی به حوزه های علمیه آبرو دادند.

مدیر کل خدمات اجتماعی حوزه در ادامه سخنان خود به آغاز موج پنجم کرونا در کشور اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه قدرت انتقال این ویروس در موج پنجم 140 برابر بیشتر از سایر ویروس ها است، ادامه داد: به همین دلیل، احتمالاً با خطرات جدی تری در این موج مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود از آمادگی این مجموعه برای اعزام مشاوران مجرب و کارآزموده در حوزه ی بالینی و سایر بخش ها به سراسر کشور خبر داد و گفت: در موج چهارم در کل کشور از 15 هزار طلبه در بخش های مختلف استفاده کردیم و نگرانی ما برای موج پنجم است.

حجت الاسلام وحدتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دفتر اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت در ساختار خود مجموعه ای به نام مدیریت خدمات، پیشگیری و درمان آسیب ها را پیش بینی کرده است، بیان داشت: در همین راستا 70 آسیب در کشور نظیر جریان های انحرافی، طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و تشیع انگلیسی شناسایی شده که متأسفانه این جریان ها در استان های محروم در حال فعالیت هستند.

مدیر کل خدمات اجتماعی حوزه با ابراز نگرانی از آسیب های اجتماعی در مناطق گردشگر پذیر استان به ویژه سواحل، خاطرنشان کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت انقلابی بتوانیم این جریان های منحرف را خنثی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران نیز در این جلسه با اشاره به آغاز به کار قرارگاه حوزوی مقابله با کرونا از اسفند 98 در مدیریت حوزه علمیه استان، گفت: در سامانه ای که برای ثبت نام طلاب جهادی اعلام شد بیش از 700 طلبه و روحانی جهادی برای فعالیت در این حوزه اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان این که در ابتدا فعالیت طلاب جهادی در حوزه تغسیل اموات کرونایی بود، ادامه داد: در ادامه این طلاب علاوه بر حضور در مراکز درمانی به خدمات رسانی به عموم مردم به ویژه محرومان و آسیب دیدگان از کرونا پرداختند./950/

ارسال نظرات