۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۸۴۶۱۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

باید در مدل اقتصادی کشور تجدیدنظر شود

باید در مدل اقتصادی کشور تجدیدنظر شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی مدل اقتصادی فعلی کشور را فقرزا دانست و بر ضرورت تجدید نظر در آن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل و جمعی از کارکنان بهزیستی این استان با اشاره به این که جامعه هدف بهزیستی محبوب خداوند متعال هستند، گفت: اینها انسان هایی هستند که از لحاظ توانایی جسمی دچار آسیب هستند و دستگیری از آنها و رفع مشکلات آنها بسیار مهم است.

وی بر ضرورت توجه عموم مردم به ویژه خیران به جامعه هدف بهزیستی تأکید کرد و افزود: به طور قطع بودجه های دولتی کفایت این حجم عظیم از جامعه بهزیستی را ندارد و باید خیران نیز به کمک این مجموعه بیایند.

امام جمعه ساری با بیان این که ضرورت توجه به بخش هایی نظیر بهزیستی در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید به این بخش آن گونه توجه شود تا این افراد که بر اساس حکمت دچار معلولیت هایی هستند دغدغه های دیگری را در زندگی نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که آثار محبت و انسان دوستی باید در فضاهای ارائه خدمت نسبت به این افراد بیشتر باشد، تصریح کرد: باید کاری کنیم تا تولید معلولیت در جامعه کاهش پیدا کند و در این خصوص بهزیستی وظیفه سنگینی برعهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که در حوزه کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز نباید تولید فقر در جامعه داشته باشیم، بیان داشت: متأسفانه مدل اقتصادی کشور ما فقرزا است و به همین دلیل باید در مدل اقتصادی کشور تجدید نظر کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که تولید فقر و بیماری در کشور را باید با ظرفیت های تبلیغی و آگاهی بخشی به حداقل برسانیم، خاطرنشان کرد: باید با تولید بیماری نیز مبارزه کرد و مسائلی که موجب بروز و افزایش بیماری در جامعه می شود با آگاهی دادن به مردم کاهش پیدا کند.

وی با بیان این که از نگاه آخرتی، دینی، انسانی و وجدانی، خدمت به معلولان، محرومان و نیازمندان جامعه بسیار ارزشمند است، افزود: امروز کسانی که در مجموعه بهزیستی مشغول خدمت هستند با جمعیتی سروکار دارند که این افراد به هر دلیلی از نظر جسمی دچار نقض هستند و به همین دلیل کمک به آنها بسیار ضروری و مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت رعایت حق و حقوق این افراد در نهادهای مربوطه تأکید کرد و گفت: امروز نباید شاهد ضایع شدن حقوق این افراد معلول از سوی برخی افراد باشیم.

امام جمعه ساری ادامه داد: اگر در چنین نهادهایی حق و ناحق، اختلاس و ضایع کردن حقوق افراد صورت گیرد تبعات بسیار سنگینی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که بر رعایت انصاف و وجدان در امور تأکید کرد و گفت: نباید در امور مغلوب هوا و هواس شد، بلکه باید همه فکر و ذکر فعالان این بخش باید معطوف رسیدگی به معلولان باشد./950/

ارسال نظرات