۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۸۴۶۴۲
حجت‌الاسلام والمسلمین رستم نژاد مطرح کرد:

برگزاری آزمون ورودی حوزه ­های علمیه + جزئیات

برگزاری آزمون ورودی حوزه ­های علمیه + جزئیات
معاون آموزش حوزه­ های علمیه از برگزاری آزمون اصلی ورودی حوزه ­های علمیه به صورت مجازی و اختصاصی، طبق زمانبندی تعریف شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد امروز در گفت و گویی، با تشریح جزئیات برگزاری آزمون ورودی حوزه ­های علمیه در روز جمعه ۲۵ تیر ماه گفت: ۱۸ تیر ماه، پایان ثبت نام رسمی حوزه ­های علمیه اعلام شد که بحمدالله وضعیت ثبت نام برای سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ نسبت به سال قبل بهتر بود.

وی با بیان این که با توجه به دلیل وجود کرونا و شرائط نامساعد بوجود آمده و لزوم رعایت دستورالعمل ­های بهداشتی، آزمون ورودی حوزه، امسال هم به صورت مجازی برگزار خواهد شد، افزود: جهت آشنایی داوطلبان با محیط سامانه و نحوه برگزاری آزمون مجازی، در روز جمعه  ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ آزمونی به صورت آزمایشی و همزمان برای همه گروه ­ها برگزار گردید و از دو ساعت قبل از شروع آزمون تیم ده نفره به سوالات و اشکالات داوطلبین به صورت تلفنی پاسخگو بودند که در شلوغ­ترین زمان تماس ­ها (۱۰ نفر در صف انتظار) حداکثر انتظار ۴۰ تا ۴۵ ثانیه بود و بحمد الله این آزمون بدون هیچ مشکل اساسی به پایان رسید.

معاون آموزش حوزه­ های علمیه، بیان کرد: آزمون اصلی ورودی حوزه­ های علمیه در روز جمعه  ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی و اختصاصی در ۳ مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم و دانشگاهی طبق زمانبندی تعریف شده ذیل برگزار  می­ گردد.

  گروه ۳ : ساعت ۸:۰۰ صبح

  گروه ۲: ساعت ۱۱:۰۰ صبح

  گروه ۱:  ساعت ۱۷:۰۰ عصر

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: آزمون هر گروه شامل ۵۰ سوال تستی چهار گزینه ای از منابع تعریف شده و در مدت ۱۰۰ دقیقه برگزار می­ گردد و حداکثر زمان مجاز برای تاخیر در ورود به آزمون ۳۰ دقیقه می­ باشد،در این آزمون نیز تیم کارشناسی از یک ساعت قبل از شروع آزمون یعنی ۷ صبح از طریق شماره تلفن ۰۲۵۳۳۱۳۳۳۲۳ و ۰۲۵۳۲۱۳۵۳۲۳ در ۱۰ خط تلفن در خدمت داوطلبان و پاسخگوی ایشان هستند.

وی با تشریح گرو های  یک تا سه گفت:  گروه ۱ : شامل دانش ­آموزان پایه‌های هشتم، نهم و دهم متوسطه اول؛ گروه ۲ : شامل دانش­ آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم متوسطه دوم ودانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دارای ۳۰ واحد و کمتر از آن و گروه ۳ : شامل دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دارای بیش از ۳۰ واحد و فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی و بالاتر از آن می باشند.

معاون آموزش حوزه­ های علمیه افزود:‌ نتایج نهایی آزمون ان شاءالله پس از جمع بندی و نهایی سازی در تاریخ ۲۰/۵ /۱۴۰۰ از طریق سایت اطلاع رسانی سنجش و پذیرش اعلام خواهد شد.

 وی تصریح کرد: داوطلبان می­ توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمون ورودی، منابع آزمون و یا ثبت نام و شرائط آن به سایت اطلاع رسانی پذیرش به آدرس paziresh.ismc.ir و یا کانال ارتباطی در ایتا به آدرسhowzeh paziresh مراجعه نمایند.

ارسال نظرات