۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۸۴۶۹۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مالیات از پایه های اقتصاد کشور است / راه های فرار مالیاتی بسته شود

مالیات از پایه های اقتصاد کشور است / راه های فرار مالیاتی بسته شود
لرستان- حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه مالیات از پایه های اساسی اقتصاد کشور است، بر ضرورت اجرای قاطع قانون مالیات بر خانه های خالی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان ظهر امروز در دیدار مدیرکل و معاونان امور مالیاتی استان لرستان با بیان اینکه مالیات در طول تاریخ یکی  از منابع اداره حکومت‌ها بوده است، گفت: پرداخت مالیات نقش مهمی در پیشرفت و رشد اقتصادی کشورها به ویژه در اقتصاد کشور دارد.

وی با بیان اینکه مالیات می‌تواند یکی از اصول اساسی اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: اقتصاد مقاومتی با التهاب و فراز و فرودهایی که در اقتصاد جهانی ایجاد می‌شود زمینه ای را فراهم می کند تا اقتصاد دچار آسیب نشود، در همین راستا مالیات می‌تواند یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی باشد که بر اثر تکانه‌ها و لرزهای جهانی مانع از آسیب به اقتصاد کشورها شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: با بهره‌ گیری از هیأت‌های اندیشه ورز، تدبر و استفاده از تجربه کشورهای دیگر همزمان با اقتضائات زمان مردم را جهت پرداخت مالیات به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی ترغیب کنیم.

راه‌های فرار مالیاتی مسدود شود

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: اینکه مردم مشاهده کنند راه‌های فرار مالیاتی مسدود شده در پرداخت مالیات رغبت بیشتری دارند البته این امر نیازمند همکاری دستگاه‌های دیگر است که بازار و کشور را به گونه‌ای اداره کنند که راه‌های اقتصاد زیرزمینی برای افرادی که به دنبال سودجویی هستند مسدود شده و همه چیز شفاف و روشن باشد.

وی گفت: به طور یقین تدوین یک برنامه یک ساله و یا چند ساله که در برنامه ششم توسعه است می‌تواند در بحث پرداخت مالیات راهگشا باشد البته در مقایسه با گذشته در راستای مدرن سازی اخذ مالیات انجام گرفته است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به مالیات در بخش مسکن تصریح کرد: قابل قبول نیست در سراسر کشور بیش از ۲ میلیون خانه خالی باشد و تنها برای سودجویی و نفع شخصی استفاده شود؛ ولی چنانچه اخذ مالیات از خانه‌های خالی به سرعت انجام شود به طور یقین  می‌تواند در رشد و توسعه اقتصاد کشور بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه امور مالیاتی در پرداخت حقوق کارکنان دولت و سفره‌های معیشتی مردم دخیل است، خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که فعالان اقتصادی که درآمدشان از استان است ولی مالیاتشان را در استان‌های دیگر پرداخت می‌کنند مورد شناسایی و بررسی قرار گیرند، در همین راستا نوع برخورد و تعامل کارکنان دستگاه‌ هایی که با تولید کنندگان و فعالان اقتصادی کشور برخورد دارند بسیار مؤثر است.

وی اظهار داشت: تقدیر از مؤدیان نمونه که بدون منت مالیات خود را پرداخت می‌کنند باید در دستور کار سازمان امور مالیاتی استان قرار گیرد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات