۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۸۴۷۰۸
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

مسؤولان برای حل مشکلات مردم باید به صورت جهادی کار کنند

مسؤولان برای حل مشکلات مردم باید به صورت جهادی کار کنند
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی با اشاره به هراس دشمنان از روی کار آمدن جریان انقلاب در کشور، گفت: امروز مسؤولان برای حل مشکلات مردم باید به صورت جهادی کار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار اعضای منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به نزدیک بودن عید غدیر خم و تبریک دهه ولایت و امامت، گفت: در طول انقلاب اسلامی چنین فرصتی که اکنون با یکدست شدن قوای سه گانه کشور و شوراهای اسلامی شهر فراهم شده برای جریان انقلابی فراهم نبوده است.

وی ادامه داد: ما باید از این فرصت نهایت استفاده را برده و برای جهادی کار کردن تصمیم قاطعانه بگیریم.

نماينده ولی فقیه در استان اصفهان شورای شهر را عقل منفصل شهردار دانست و افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان باید تصمیم بگیرد هر مشکلی وجود دارد حل بشود، این که اعضای شورا پس از انتخاب شهردار، خود را فاقد وظیفه بدانند اشتباه است، البته قرار نیست که هر چه شورا گفت شهردار نیز بپذیرد بلکه شورا باید تصمیم جمعی بگیرد و در کنار شهردار کارها را پیش ببرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر ضرورت هماهنگی و همراهی اعضای شورای شهر با یکدیگر و شورای شهر با شهردار، اظهار کرد: اعضای شورا باید به خوبی با چالش ها و مشکلات شهر آشنا باشند و استعدادهای شهر را هم بشناسند و از همه فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه باید تصمیمات و اقدامات شورای شهر و همه مسؤولان جهادی باشد، تصریح کرد: دشمنان به خوبی فعالیت‌ها و اقدامات ما را رصد می کنند، چرا که می‌دانند جریان انقلابی نباید در رأس امور باشند و به دنبال این هستند که افراد غیرانقلابی قدرت را در دست بگیرند.

وی ادامه داد: آنهایی که شعار می‌دادند می‌خواهیم زندگی کنیم کسانی هستند که دشمن می خواهد به قدرت برسند، چرا که آنها معتقد هستند باید زندگی کرد، به هرقیمتی و فرقی ندارد یزید در قدرت باشد یا امام حسین(ع) اما ما به دنبال زندگی با عزت زیر پرچم خداوند و اسلام هستیم حتی اگر برای بدست آوردن این مهم گرسنگی را تحمل کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه ما می خواهیم تحت فلسفه اسلام زندگی کنیم، خاطرنشان کرد: شعار ما همان شعار امام حسین(ع) است که مرگ ما بهتر از زندگی با ذلت است، قطعا در چند ماه آینده دشمنان شروع به انتقاد از جریان انقلابی خواهند کرد و باید با کار جهادی مانع این بهانه تراشی ها بشویم.

امام جمعه اصفهان ادعای یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری برای پرداخت یک میلیون تومان یارانه ماهانه به دو دهک اول را ادعای غیرعملی ارزیابی کرد و گفت: چنین پرداخت یارانه‌ای 20 هزار میلیارد تومان در ماه بودجه می خواهد درحالی که کل یارانه نقدی کشور در سال 27 هزار میلیارد تومان است و این کار بدون خلق پول عظیم ممکن نیست.

وی خلق پول و چاپ پول بی پشتوانه را علت اصلی بی ارزش شدن پول ملی کشور برشمرد و افزود: اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری یکی از مهمترین کارهایی است که در کشور باید انجام بشود و شورای شهر هم در این زمینه باید تلاش کند، معضل بیکاری یکی از مهمترین مشکلات کشور ما است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردم در عرصه‌های مدیریتی، اظهار کرد: بخشی از مشکل گرانی در کشور به دلیل چاپ پول بی پشتوانه است، دولت باید پاسخ بدهد وقتی پول ندارد چرا اینهمه مخارج و هزینه به کشور تحمیل می‌کند تا مجبور بشود چاپ پول کند و ارزش پول را از بین ببرد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه کارها را باید به مردم واگذار کرد، گفت: متأسفانه تولید کنندگان ما با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند، باید همه مسؤولان با همکاری و هم افزایی با یکدیگر در راستای رونق تولید و افزایش اشتغال گام های مؤثر و عملی بردارند، رفع مشکل مسکن نیز از دیگر مسائلی است که باید نسبت به آن اهتمام و توجه ویژه داشت.

وی جهادی کار کردن شورای شهر را عاملی برای بستن دهان دشمنان و الگو شدن نیروهای انقلابی برای کشور و جهان دانست و تصریح کرد: اعضای شورای شهر باید به خوبی بدانند که چه شهرداری برای اصفهان مناسب است و با تصمیمات و نظارت ضمینه فعالیت‌های جهادی برای شهرداری را فراهم کنند.

در این نشست نورصالحی عضو منتخب ششمین شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شورای ششم به دنبال اولویت بندی و استخراج مسائل و مشکلات شهر اصفهان بدون نگاه سیاسی و جناحی به مسائل است، گفت: با اعضای کنونی شورای شهر و شهردار فعلی اصفهان جلساتی داشته‌ایم و به دنبال حل مشکلات شهر اصفهان هستیم.

وی در ادامه افزود: قصد نداریم مشکلات را متوجه به گذشته کنیم اما در مجموع کسری ها و مشکلاتی در کشور هست که متوجه دولت است و مسائلی هم در شهر اصفهان هست که حاصل ضعف‌های شهرداری و دستگاه‌های شهر اصفهان است.

نورصالحی با اشاره به ضرورت محرومیت زدایی و رسیدگی به مناطق محروم، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا محرومیت در شهر برطرف شود و کمتر شاهد اختلاف سطح محلات در شهر اصفهان باشیم، همچنین فضای نشاط و سبک زندگی درست برای همه مردم به ویژه نسل جوان ایجاد کنیم.

منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: در خصوص انتخاب شهردار نیز اتاق فکری تشکیل شده است و قرار شده تا فرآیند انتخاب شهردار انجام شود و فراخوان عمومی نیز برای انتخاب شهردار اعلام شده است که مردم شاخصه ها و ملاکها و دیدگاه‌های خود پیرامون انتخاب شهردار را اعلام کنند و اینگونه مردم در مدیریت شهری مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در انتخاب شهردار شاخصه های تخصصی و عمومی در خصوص شهردار در نظر گرفته‌ایم و همچنین مسائلی که نباید در اشخاص به عنوان شهردار وجود داشته باشد نیز در این فرآیند در نظر داریم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات