۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۶۸۴۷۳۸

حواستون نبود، شَر شد!

حواستون نبود، شَر شد!
وقتی مسؤولان دولتی و غیردولتی به امر فرهنگ بی توجه باشند و نه تنها فرهنگ اسلامی بلکه به فرهنگ ملی نیز بی‌اعتنایی کنند، امثال دختر نوجوان اصفهانی در جامعه زیاد خواهند شد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ۱۸.۶۱۳.۳۲۹ و ۲۳.۶۳۶.۶۵۲ دو عدد به ظاهر میلیونی و در هم ریخته که به تنهایی ارزش خاصی نخواهد داشت؛ اما وقتی نشانگر جمعیت خاصی شد، آن وقت خواهیم فهمید که از جمله دو اعدادی هستند که سرنوشت جامعه را رقم زدند و عمر یک جوان ایرانی ۲۰ ساله را به ۲۸ سال تبدیل کردند! ۸ سالی که توانست فضای فرهنگی جامعه را به بدترین حالت ممکن بکشاند و هر از چندگاهی یک فاجعه فرهنگی از دمل چرکین تفکر اصلاحات سر باز کند و جنجال‌های بسیاری را به وجود آورد. یک بار فاجعه لایو ایسنتاگرامی پسرنوجوان با زن سلبریتی، آمار بازدید از آهنگ مستهجن خواننده خارج نشین و امروز قضیه قمه‌کشی دختر نوجوان اصفهانی!

آیت الله رئیسی در دولت سیزدهم با یک ویرانه‌ای مواجه خواهد بود که به همین آسانی آباد نخواهد شد و قطعا اگر فرد دیگری رئیس جمهور می‌شد، هیچ تفاوتی در اصل ماجرا صورت نمی‌گرفت. سالیانی که احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشور بود، با فضایی روبه رو بودیم که افراد مذهبی و انقلابی به امید فرج توسط دولت مردان دلسوز، به کناری رفتند و مشغول کار و بار خود شدند و ارتقای حداکثری به وجود نیامد. اگر هم در دوره ریاست جمهوری آیت الله رئیسی باز انقلابیون به کناری بروند و به تماشای دولت کریمه بنشینند؛ ویرانه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشور در دوره آقای روحانی بهبود خاصی نخواهد یافت و امثال هلیا دختر نوجوان اصفهانی و پسر نوجوان ایسنتاگرامی هیچگاه اصلاح نخواهند شد.
 

پروژه حذف تفکر انقلابی از هنر!


در خوش بینانه‌ترین حالت، مقولۀ فرهنگ به تمام معنا مظلوم است؛ اما اگر به زیرساخت‌ها و صدور مجوز‌ها در دوره‌های مختلف نگاهی کنیم، چه در بخش کتاب و نشر، چه در بخش سینما و... خواهیم یافت که همیشه آثار شهید آوینی و افراد انقلابی مظلوم واقع می‌شدند و با توجه به وعده‌های فرهنگی آقای روحانی در سال ۹۲، حذف برخی قوانین سانسور که هنرمندان بتوانند بدون نگرانی به فعالیت هنری خود بپردازند، شامل افراد انقلابی نمی‌شد و با شدت بیشتری امثال شهید آوینی را سانسور کردند.

در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی بی اعتنایی‌های بسیاری به فرهنگ شد و دولتمردان نه تنها فرهنگ اسلامی بلکه فرهنگ ملی را نیز از یاد برده‌اند و عامل محرکی برای تقویت صنعت سینمای فیلمفارسی، رمان‌های اروتیک، کنسرت‌ها و موزیک‌های زیرزمینی، تئاتر‌های جنسی و... شده‌اند. آیت الله رئیسی باید در دولت خود به فکر برنامه و جایگزین مناسبی باشد که بتواند طرفداران هرکدام از این صنعت‌ها به خصوص نوجوانان و جوانان را از منجلاب غربزدگی، اباحه‌گرایی و پوچگرایی خارج کند و آن‌ها را به سمت سبک زندگی اسلامی ایرانی سوق دهد.

رهبر معظم انقلاب سوم شهریورماه ۱۳۹۵ بحث فرهنگ با جوهره دین و انقلاب را لازم دانستند و فرمودند: «فرهنگ با جوهر دین، با جوهر انقلاب، اساس کار‌های ما است که بایستی واقعاً به آن بپردازیم. محصولات فرهنگی، کتاب، سینما، تئاتر، شعر، مطبوعات و نیز شخصیّت‌های فرهنگی؛ فرض کنید که یک شخصیّت فرهنگی هست که همه‌ی عمر خودش را در راه انقلاب گذاشته، یک شخصیّت فرهنگی هم هست که هر وقت توانسته به انقلاب نیش زده؛ شما رفتارتان با این دو نفر چه‌جور است؟ ... بنابراین من، هم معتقدم روحیّه‌ی آزاداندیشی وجود داشته باشد، [هم]برنامه‌ریزی عادلانه باید وجود داشته باشد. نه بی‌برنامه‌گی و ولنگاری فرهنگی، نه جزم اندیشی و تحجّر و استبداد فرهنگی؛ هیچ کدام از این دو طرف قضیّه را بنده قبول ندارم. راه صحیح این است که برنامه‌ریزی کنیم، هدایت کنیم، کمک کنیم به رویش‌های خوب، و جلوی ضربه‌ها و حملات و مانند این‌ها را بگیریم؛ یعنی هم آفند، هم پدآفند.»

هلیای قمه‌کش، میوه‌ای نیست که یک شبه به وجود آمده باشد. این فاجعه خبر از تغییری در بلندمدت است که خبر از تغییر مدرسه و کتاب به فضای مجازی و بلاگر‌های اینستاگرامی به عنوان معلم و الگو، و نابودی ارزش‌ها در گذر زمان دارد. از جمله هلیا‌ها در گوشه و کنار کشور کم نداریم که بی سرپناه در فضای مجازی آلوده رها شده‌اند. این فاجعه فرهنگی را رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب گوشزد کردند که سبک زندگی غربی چنان صدماتی به زندگی و جوانان زده است که جبران ناپذیر می‌باشد و برای اصلاح و تبدیل آن به سبک زندگی اسلامی ایرانی نیاز به یک جهاد همه جانبه و هوشمندانه دارد.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
از این هلیا ها در جامعه خیلی زیاد شده است باید حرکت انقلابی کرد در مقوله فرهنگ
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
تقوا در جامعه کم شده
0
1