۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۶۸۴۷۹۸
حجت‌الاسلام خسروپناه:

"دولت اسلامی" از "گروه‌های جهادی" در قانونگذاری و اجرا استفاده کند

عبدالحسین خسروپناه از کارکرد هیأت‌های مذهبی در عرصه‌های مختلف یاد کرد و گفت: هیأت‌های مذهبی قابلیت پیوستن به دولت انقلابی را دارند اما باید دید که دولت انقلابی هم می‌تواند بستر پیوستن و بهره‌مندی از ظرفیت هیأت انقلابی را فراهم سازد یا نه.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه طی سخنانی در سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که به همت جامعه ایمانی مشعر در قم درحال برگزاری است، اظهار کرد: ما در اسلام حرکت‌های جهادی و مردمی را در قالب‌هایی همانند هیأت داریم همان‌طور که قرآن می‌فرماید که ای اهل ایمان با مال و جان خود جهاد کنید.

وی از فعالیت گروه‌های جهادی در کشور یاد کرد و افزود: تا به امروز گروه‌های جهادی با کمک‌های مردمی و گاهی هم با هزینه‌های شخصی خدمات عمومی را انجام می‌دادند، اما این مدل چند درصد می‌تواند از کشور محرومیت‌زدایی کند؟ این گروه‌ها با کمترین امکانات 10 یا 15 درصد خدمات عمومی دارند اما اگر دولت اسلامی به ویژه قوه مجریه انقلابی به میدان ورود و حکمرانی خود را با کمک گروه‌های جهادی دنبال کند نتیجه تغییر می‌کند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد تصریح کرد: گروه‌های جهادی در سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری هم باید مشارکت داشته باشند چراکه این‌ها در میدان هستند و می‌توانند درد جامعه را بشناسند در این صورت است که دولت در خدمت گروه‌ جهادی برای تعالی جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه توده مردم به صورت خودجوش عضو هیأت‌های مذهبی هستند، گفت: برنامه‌های هیأت، بسیار دقیق تدوین و اجرا می‌شود به همین علت است که ما در اجرای مراسم عزاداری بهترین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را شاهد بودیم.

خسروپناه از کارکرد هیأت‌های مذهبی در عرصه‌های مختلف به ویژه خدمات اجتماعی یاد کرد و گفت: هیأت‌های مذهبی قابلیت پیوستن به دولت انقلابی را دارند اما باید دید که دولت انقلابی هم می‌تواند بستر پیوستن و بهره‌مندی از ظرفیت هیأت انقلابی را فراهم سازد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات