۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۸۴۸۷۸
گزارش؛

آخرین خبرها از پروژه شکست خورده آمریکا و سعودی‌ها در جنوب یمن

آخرین خبرها از پروژه شکست خورده آمریکا و سعودی‌ها در جنوب یمن
آمریکایی ها و سعودی ها با حمایت همه جانبه از تروریست‌های القاعده تلاش کردند مهم‌ترین پایگاه اشغالی را در خاک یمن حفظ کنند اما با هوشیاری رزمندگان در استان البیضاء به در بسته خوردند و ناکام ماندند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نبردها میان رزمندگان یمنی و عناصر ائتلاف سعودی در بخش های « الصومعه و الزاهر» در جنوب و جنوب شرق استان البیضاء ادامه دارد اما از شدت درگیری ها نسبت به هفته گذشته کاسته شده است.

یک منبع میدانی که تحولات را در استان البیضاء دنبال می کند از حضور چشمگیر عناصر تروریستی القاعده در خط نخست درگیری ها خبر داد و گفت: سعودی ها از تروریست ها حمایت گسترده ای کردند اما در میدان نبرد به نتیجه ای دست نیافتند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی از تحولات بخش « الزاهر» در اختیار گذاشته است، نیروهای یمنی از منطقه « القریه» و نقاط حومه حملاتی را علیه عناصر ائتلاف و تروریست های القاعده ترتیب دادند و موفق شدند در این محور پیشروی کنند.

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان منطقه « الحبج» را در جنوب غرب بخش « الزاهر» از اشغال خارج و به کنترل درآوردند، افزود: نیروهای یمنی در تلاش هستند مواضع خود را در این منطقه به طور کامل تثبیت کنند.

آخرین خبرها از پروژه شکست خورده آمریکا و سعودی‌ها در جنوب یمن/ خیز رزمندگان برای شکست القاعده در استان البیضاء + نقشه میدانی و عکس

به گفته این منبع میدانی، با تثبیت مواضع در این منطقه، رزمندگان به ورودی بخش «یافع» در شمال شرق استان « ابین» خواهند رسید و همچنین مزدوران ائتلاف سعودی از محور شمالی در منطقه « آل برمان» محاصره می شوند.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر رزمندگان یمنی در جریان درگیری های سنگین در جبهه الزاهر موفق شدند چندین منطقه حساس و راهبردی از جمله « المحصن، الغول مذسی، کوه سوداء غراب و ...» را پاکسازی و امن کنند اما مناطق «المحصن، ال برمان، الدرب، الهصبه یافع و ...» همچنان در اشغال هستند.

بخش راهبردی الزاهر دروازه جنوبی استان « البیضاء» محسوب می شود و هم مرز با استان های « ابین و لحج» است؛ در حال حاضر، بیشتر مناطق اشغالی در این بخش در تصرف گروه تروریستی القاعده است.

از بخش الصومعه در جنوب شرق استان البیضاء خبر می رسد، درگیری ها ادامه دارد و ارتش و انصارالله با انتقال نیرو و تجهیزات بیشتر به این جبهه در تلاش هستند عملیات دیگری را علیه عناصر ائتلاف سعودی و تروریست های القاعده ترتیب دهند و آنان را در این محور محاصره کنند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات رزمندگان یمنی از سمت محور « المشر، عوین الاسفل، آل ثریا و ..» آغاز می شود و پاکسازی مناطق « الضمره، العقله» و در نهایت مرکز بخش الصومعه در دستور کار قرار دارد.

آخرین خبرها از پروژه شکست خورده آمریکا و سعودی‌ها در جنوب یمن/ خیز رزمندگان برای شکست القاعده در استان البیضاء + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در جریان عملیات در این محور (بخش الصومعه) موفق شدند گروهی از نیروهای ویژه ائتلاف به فرماندهی« ابوصالح الکازمی» را محاصره کنند و  تعداد زیادی از آنان را به هلاکت برسانند.

در مجموع درگیری های دو هفته گذشته در مناطق مختلف استان البیضاء دهها تن از مزدوران و تروریست های القاعده از جمله « حلمی الوتیری» فرمانده پایگاه الفتح، جعفر محمد احمد از فرماندهان تیپ ۶۲، عبدالرحمن نبیل، عبداللطیف علی و ...» کشته شدند.

حملات دقیق موشکی و پهپادی هم عاملی دیگری به شمار می آید که باعث شد موازنه قدرت در جبهه های نبرد استان البیضاء به سود رزمندگان یمنی تغییر کند و ائتلاف سعودی ضربات سنگینی را متحمل و از موضع تهاجمی خارج و در لاک دفاعی فرو رود.

به گزارش مشرق، آمریکایی ها و سعودی ها با حمایت همه جانبه از تروریست های القاعده تلاش کردند مناطق وسیعی از البیضاء را به اشغال دربیاورند و تحولات را در مارب تحت تاثیر قرار دهند و پیشروی نیروهای یمنی را در این محور متوقف کنند اما ناکام ماندند و در حال حاضر رزمندگان ابتکار عمل را در دست گرفته اند و با خارج شدن از وضعیت دفاعی تصمیم گرفته اند با پاکسازی بخش « الصومعه و الزاهر» به حضور ائتلاف در جنوب و جنوب شرق این استان پایان دهند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات