۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۸۴۹۰۶

نشست نقد کتاب "عوامل و موانع رضایت جنسی همسران"

نشست نقد کتاب
نشست نقد کتاب با حضور ناقدین و نویسنده کتاب دکتر سید عباس موسوی در سالن جلسات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار گردید.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا و به نقل از مدیریت ارتباطات و روابط عمومی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، نشست نقد کتاب با حضور ناقدین محترم حجت الاسلام دلیری و جناب آقای صادق سلمانیان، با حضور نوِیسنده کتاب دکتر سید عباس موسوی در سالن جلسات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار گردید.

در ابتدای نشست دکتر موسوی نویسنده کتاب دلیل تالیف این کتاب را اینگونه بیان کرد: غریزه جنسی و لذت شهوانی از نیرومندترین تمایلاتی است که براساس مشیت حکیمانه الهی در نهاد بشر گذاشته شده و رمز سلامت و تداوم زندگی انسان است. پاسخگویی به این غریزه و چگونگی ارضای آن، از مسائل مهمی است که از دیرباز، ذهن های اندیشمندان را به خود مشغول کرده است.

از نخستین دلایل تشکیل خانواده و شاید مهم ترین آنها نیز ارضای نیاز جنسی زن و مرد است و همسران از آغاز پیمان زناشویی تا پایان آن، به ارتباط جنسی با یکدیگر نیازمند هستند. در واقع، فعالیت جنسی بخش مهمی از زندگی زناشویی است که عامل پدید آمدن بسیاری از انگیزه ها، تحرک ها و رفتارهای دیگر خواهد بود. همچنین روابط جنسی رضایت بخش میان همسران علاوه بر آثار مثبت فردی، بقاء و آرامش خانواده و پرورش فرزندان و همچنین پیشگیری از بسیاری از انحرافات در جامعه را در پی خواهد داشت . از این رو، ارضای صحیح نیاز جنسی همسر از وظایف مهم همسران در محیط خانواده است. به همین منظور نظریه پردازان برنامه هایی را با هدف کمک رسانی به تأمین رضایت همسران مطرح کرده اند که به کارگیری این برنامه ها به رضایت جنسی همسران کمک شایانی خواهد کرد.

این کتاب از 3 بخش و 9 فصل تشکیل شده است. بخش اول درباره کلیات و مفاهیم است در بحث مفهوم شناسی، بحث رضایت جنسی در ادیان توحیدی و غیر توحیدی بحث شده است.

بخش دوم: عوامل رضایت جنسی همسران را در چهار حیطه شناختی عاطفی، رفتاری و طبیعی بررسی کردیم و همین مباحث را در بعد موانع رضایت جنسی بررسی نموده ایم.

بخش سوم: به موانع رضایت جنسی همسران نظیر، موانع عاطفی، رفتاری و طبیعی می پردازد.
در ادامه حجت الاسلام دلیری نظرش را در مورد مزایای کتاب فوق اینگونه بیان نمود:
این کتاب دارای تتبع زیادی است و بنده در منابع فارسی کتابی را که به این وسعت به این مباحث پرداخته باشد ندیده ام.

وی افزود ساختار کتاب نظام خوبی دارد اما کثرت نقل قول و تتابع اقوال زیادی دارد.

آقای سلمانیان یکی دیگر از ناقدان این نشست در مورد کتاب عوامل و موانع رضایت جنسی همسران گفت :
کتاب از سطح قابل قبولی برخوردار است لذا برای ارتقاء سطح کیفی این کتاب بهتر است، از منابع روز و دسته اول دنیا، بیشتر استفاده شود.

ارسال نظرات