۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۸۴۹۲۵
امام جمعه موقت کرمانشاه:

افراد متمکن شادی خود در عید قربان را با اقشار آسیب پذیر تقسیم کنند

افراد متمکن شادی خود در عید قربان را با اقشار آسیب پذیر تقسیم کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: عید قربان شاید در ظاهر مراسم قربانی کردن در راه خدا باشد، ولی در این عید فلسفه عبودیت و خداپرستی نهفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی امروز در دیدار جمعی از کارکنان سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه اظهار داشت: با وجود اینکه امسال هم کرونا برپایی مناسک حج را ملغی کرده است باید گفت که حج نماد بزرگی جهان اسلام در دنیای کنونی است و از این رو باید نگاه ما به مسأله حج یک نگاه کاملا جامع و فراگیر باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: حج به عنوان یک آیین دینی، فرهنگی و سیاسی در دنیای اسلام شناخته می شود که در کنار خود حامل پیام های بسیاری برای جهانیان است.

وی با اشاره به اینکه حج بزرگترین و منسجم ترین اجتماع بشری است، اظهار داشت: از حج می توان به بزرگترین گردهمایی پیروان دین مبین اسلام در جهان تعبیر کرد؛ گردهمایی که بزرگی و عظمت اسلام را به جهانیان به خوبی نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان، بیان کرد: عید قربان، از اعیاد بزرگ در بین مسلمین است و این روز را باید روز قربانی کردن هوای نفس خویش دانست.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه تأکید کرد: عید قربان شاید در ظاهر مراسم قربانی کردن در راه خدا باشد، ولی در این عید فلسفه عبودیت و خداپرستی نهفته است و خداوند با قرار دادن این جشن می خواهد که ما فلسفه و حکمت آن را دریابیم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: امسال هم ان شاء الله مراسم عید قربان با شکوه خاصی در سراسر کشور برگزار خواهد شد، بنابراین از خانواده ها و افراد متمکن درخواست داریم که شادی خود در این عید سعید را با دیگر اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه تقسیم کنند تا لذت و شیرینی این جشن بزرگ دو چندان شود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی افزود: در عید قربان نباید اجازه دهیم که برادر دینی ما در تنگنا باشد و ما در فراغ بال و فکر؛ عید قربان باید روز تقسیم خوبی ها و محبت ها بین یکدیگر باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شاهد اوج گیری دوباره کرونا در کشور هستیم، بیان داشت: متأسفانه در هفته های اخیر شاهد افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در کشور هستیم که بی شک این وضعیت نتیجه سهل انگاری و بی تفاوتی برخی از شهروندان است که با این کار خود سلامتی دیگر را به خطر می اندازند که این کار به نوعی پایمال کردن حقوق دیگران و حق الناس محسوب می گردد./1400/پ210/

ارسال نظرات