۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۸۵۰۹۲
حجت‌الاسلام میرزایی:

قرارگاه خاتم مشکل انتقال آب بهشت آباد را حل کرد

قرارگاه خاتم مشکل انتقال آب بهشت آباد را حل کرد
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مشکل فنی پروژه بهشت آباد عملا توسط قرارگاه خاتم الانبیا حل شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان، اظهار داشت: پروژه بهشت آباد را مطرح می کردند که به خاطر مسائل زیست محیطی و احتمال نشتی و خشک کردن چشمه ها و... امکان عملیاتی شدنش نیست و محیط زیست اجازه نداده است.

وی افزود: مشکل فنی مهندسی پروژه بهشت آباد توسط قرارگاه خاتم الانبیا حل می شود و دیگر این پروژه مشکلی برای محیط زیست ندارد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: دیروز در بازدیدی که به همراه جمعی از نمایندگان از سد لتیان داشتیم، پروژه مشابه قرارگاه خاتم الانبیا را دیدیم که با تکنولوژی تونل و محل انتقال آب بندی می شد و یک درصد هم نشستی آب یافت نمی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: پس عملا توسط قرارگاه خاتم الانبیا مشکل فنی پروژه بهشت آباد حل شد.

بهشت آباد نامی است که به "طرح انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی ایران" اطلاق می شود. در این طرح مقرر شده سالانه حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب، از استان چهارمحال و بختیاری به فلات مرکزی ایران منتقل شود.

اگر چه سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۸۶، مرکز پژوهش‌های مجلس در سال ۱۳۸۷ و سازمان منابع آب ایران در سال ۱۳۹۴ با هدف جلوگیری از سیل در خوزستان و تأمین آب شرب فلات مرکزی (یزد، کرمان) با اجرای این طرح موافقت کردند؛ اما کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست ایران در دولت یازدهم از اساس آنرا غیرعلمی، مخرب و دارای مشکلات فراوان خوانده و با آن مخالفت کردند.

ارسال نظرات