۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۸۵۱۵۵
حجت الاسلام آخوندی اعلام کرد؛

طراحی و راه‌اندازی وب اپلیکیشن بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی

طراحی و راه‌اندازی وب اپلیکیشن بنیاد بین المللی غدیر خراسان رضوی
خراسان رضوی - دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی گفت: اپلیکیشنی طراحی شده است تا افراد، گروه‌های فرهنگی و هیئات در آن برنامه‌های غدیری خود را ثبت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سعید آخوندی در نشست خبری بنیاد بین‌المللی غدیر که امروز در فرهنگسرای غدیر و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: عید غدیر، عید الله اکبر است و لازم است به خوبی به مردم معرفی شود و ما برنامه‌های متعددی برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی بیان کرد:  امسال برای اولین بار اپلیکیشنی طراحی شده است تا افراد، گروه‌های فرهنگی و هیئات در آن برنامه‌های غدیری خود را ثبت کنند و ما آنها را به دستگاه‌های مربوطه معرفی می‌کنیم تا بتوانند از امکانات دستگاه‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: در ایام عید غدیر ویژه برنامه «به رسم‌ مولا علی» را داریم که در آن آزادی ۱۱۰ زندانی معسر صورت می‌گیرد و همچنین ویژه برنامه «مشکل‌گشا علی» با ایجاد ۱۱۰ شغل برای خانواده‌های مستمند سید در دستور کار است.

حجت الاسلام آخوندی در خصوص برنامه اطعام علوی گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که در این برنامه یک میلیون و ۱۱۰ هزار غذای گرم در شب و روز عید غدیر در مناطق محروم توزیع شود.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی گفت: در ویژه برنامه «برکه غدیر»، تهیه ۱۱۰ هزار بسته ۶تایی آب معدنی را داریم که به مردم خوزستان در روز عیدغدیر هدیه می‌شود.

وی اظهار کرد: با ویژه برنامه «لبیک یا رسول الله» در شب و روز عید غدیر ۱۴۰۰ مراسم در ۱۴۰۰ نقطه استان که ۷۰۰ برنامه در مشهد و ۷۰۰ برنامه در شهرستان‌ها را برگزار خواهیم کرد؛ در این ۱۴۰۰ نقطه در شب عیدغدیر ساعت ۲۱ و سی دقیقه برنامه نورافشانی خواهیم داشت.

حجت الاسلام آخوندی در تشریح برنامه گفتمان علوی گفت: در این برنامه  ۱۱۰ کرسی گفت‌وگو در مشهد انجام می‌شود؛ میادین اصلی شهر و پارک‌ها نقطه‌یابی شده‌اند و روحانیون و خواهران مسلط به گفتمان‌های غدیر، قرار است در این کرسی‌ها بیشتر با جوانان و نوجوانان ارتباط‌گیری کنند و به سوالات آنها در مورد غدیر پاسخ دهند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی ادامه داد: برنامه دیگر ما ویژه برنامه «خانواده علوی» است که در آن حمایت از ۱۱۰ ازدواج آسان صورت می‌گیرد؛ ما در این ایام ۱۱۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر مشهد خواهیم داشت و ۴۰ خیابان غدیری در خراسان رضوی را پیش‌بینی کرده‌ایم که ۱۴ خیابان در مشهد تزیین می‌شود و در آن ایستگاه‌های صلواتی با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی را برپا خواهیم کرد.

وی گفت: در پویش غدیریه خودرو آرایی، منزل آرایی و پخت کیک توسط بانوان را خواهیم داشت که  پنج ربع سکه، پنج کمک هزینه سفر به قم و ۱۱۰ جایزه معنوی و فرهنگی برای آن در نظر گرفته‌ایم.

حجت الاسلام آخوندی بیان کرد: در سطح خراسان رضوی بیش از ۱۱۰ کاروان شادی و خودرویی را خواهیم داشت؛ ویژه برنامه کودکان علوی برای کودکان پیش‌بینی شده است تا بتوانیم از طریق نرم افزار کودکان علوی برنامه‌هایی ارایه دهیم.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی در خصوص ویژه برنامه لوای علوی گفت: ما با حضور خادمین حرم امیرالمومنین(ع) با در دست داشتن پرچم حرم آن حضرت در بین خانواده‌هایی که اختلاف دارند، حاضر خواهیم شد تا ان‌شاءالله بتوانیم اختلافات آنها را حل کنیم.

وی در مورد برنامه‌های صداوسیما گفت: ویژه برنامه «شب‌های سناباد» با مجری‌گری علی مشهدی و سیدجواد هاشمی در صداوسیمای خراسان رضوی صورت می‌گیرد و همچنین پخش تیزرهای غدیری هم در دستور کار صورت گرفته است.

حجت الاسلام آخوندی از کار مشترکی با امور مساجد خبر داد و گفت: کار مشترکی در دهه ولایت با امور مساجد قرار است صورت بگیرد که ائمه جماعات مساجد خطبه غدیر را به مدت ۱۰ شب برای مردم بازخوانی می‌کنند؛ همچنین برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که از روز غدیر اجرای آن شروع می‌شود و در طول سال ادامه دارد که ما ۱۱۰ مسجد را شناسایی کرده‌ایم که به پایگاه‌های ترویج غدیر تبدیل شوند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی در خصوص منابع مالی این فعالیت‌ها گفت: بودجه بنیاد غدیر در سال ۱۳۹۹ کمتر از بیست میلیون تومان برای کل سال بود و کارهایی که در بنیاد غدیر در این ایام انجام می‌شود از کمک‌های مردمی و خیرین و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی است.

وی در خصوص برنامه‌های مخصوص زائران خارجی گفت: گفت‌وگویی با مسئولان جامعه المصطفی داشته‌ایم چون امسال حضور زائران خارجی کمرنگ است، این دوستان جلساتی برای این بخش از زائران در حرم مطهر رضوی و در صحن غدیر تدارک دیده‌اند.

حجت الاسلام آخوندی بیان کرد: برنامه بازسازی واقعه غدیر در صحن غدیر، پارک کوهسنگی و پارک ارم پنجتن در دستور کار داریم و پیش‌بینی‌های انجام شده است اما اجرای این برنامه منوط به اجازه ستاد کرونا است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در خراسان رضوی از همکاری کمیته امداد در این برنامه‌ها خبر داد و گفت: کمیته امداد نزدیک هشتاد تُن برنج در اختیار ما قرار داده‌اند تا برای جاهایی که می‌خواهند طبخ غذا در مناطق محروم داشته باشند، از آنها استفاده شود.

ارسال نظرات