۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۸۵۱۷۶
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم تأسی به حضرت ابراهیم در عرصه جهاد با نفس

لزوم تأسی به حضرت ابراهیم در عرصه جهاد با نفس
اصفهان - آیت الله سلیمانی عید قربان را پایگاه اندیشه مهم خودشناسی دانست و گفت: ما باید با تأسی از حضرت ابراهیم(ع) درعرصه مبارزه با نفس پیروز باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد، با تبریک عید سعید قربان، گفت: هوشیار شدن، به خود آمدن، بازگشت به خود، شناخت از خود و غفلت زدایی از جمله دستاورد‌های عید قربان است که باید از درون عرفه استخراج شود.

وی عدم شناخت از خود، اموال و اولاد و روحیه زیاده خواهی و تکاثر را سه عامل غفلت انسان دانست و اظهار داشت: دنیا و جاذبه‌های دنیا سبب فریب انسان است و انسان را از خدا دور می‌کند و تا لبه پرتگاه به دنبال خودش می‌کشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه اعیادی همچون عید قربان و عید فطر از جمله اعیاد خودشناسی، خدا شناسی و شناخت دیگران است، گفت: عید قربان و عید سعید فطر مظهر عظمت، انسجام و وحدت اسلامی است و در این روز مسلمان سراسر جهان در صفوف فشرده و در محراب عبادت بندگی خدا گرد هم آمده و نسبت به معارف الهی تجدید عهد و بیعت می‌کنند.

وی یادآور شد: روز دهم ذی الحجه خداوند به وسیله تشریح ذبح و قربانی کردن و رمی جمرات، بندگانش را به لحاظ معنوی و فکری تقویت می‌کند و این قربانی آزمایش و جهاد مالی است.

به گفته وی قربانی کردن یک آزمایش و جهاد مالی برای انسان‌هایی است که مال و ثروت خود را با قربانی کردن در راه خدا انفاق می‌کنند.

آیت الله سلیمانی عید قربان را پایگاه اندیشه مهم خودشناسی دانست و گفت: ما باید با تأسی از حضرت ابراهیم(ع) درعرصه مبارزه با نفس پیروز باشیم./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات